Jake

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik een Mediabox XL en Connectbox gebruiken, met maar 1 Coax kabel?

Goedendag,
Ik heb vandaag de Connect Box van Ziggo binnen gekregen. Ik heb al een Mediabox XL geinstalleerd. Nu wil ik weten of ik met alleen een Ethernet kabel de Connect Box aan kan sluiten voor Wi-Fi boven. Of moet ik een Coax kabel ernaartoe leiden, die ik alleen vanaf beneden kan krijgen, terwijl de Connect Box boven staat?
Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je Connect Box is voor het internet, de Mediabox XL is voor TV, deze kunnen niet samenwerken binnen een thuisnetwerk.

De connect box kan niet werken me een UTP kabel van beneden, hij krijgt signaal van de coax kabel.
Een coax kabel verlengen en dan pas boven de Connect Box eraan is vrijwel zeker een bron van storingen.
Ziggo ondersteunt dit niet als er storingen ontstaan.

Advies:
AOP = eerste punt waar Ziggo binnenkomt.
Binnen 2 meter het modem aansluiten.
1e mogelijkheid: Hierna met een UTP kabel naar boven en een Wifibooster via UTP kabel.
2e mogelijkheid: vanaf het modem een extra Wifipunt maken met een Wifibooster via het stopcontact.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt

Meer vragen, stel ze gerust hier.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je Connect Box is voor het internet, de Mediabox XL is voor TV, deze kunnen niet samenwerken binnen een thuisnetwerk.

De connect box kan niet werken me een UTP kabel van beneden, hij krijgt signaal van de coax kabel.
Een coax kabel verlengen en dan pas boven de Connect Box eraan is vrijwel zeker een bron van storingen.
Ziggo ondersteunt dit niet als er storingen ontstaan.

Advies:
AOP = eerste punt waar Ziggo binnenkomt.
Binnen 2 meter het modem aansluiten.
1e mogelijkheid: Hierna met een UTP kabel naar boven en een Wifibooster via UTP kabel.
2e mogelijkheid: vanaf het modem een extra Wifipunt maken met een Wifibooster via het stopcontact.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt

Meer vragen, stel ze gerust hier.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Bert heeft je al geholpen, we waren blijkbaar tegelijk aan het typen 😉
Spriety

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is dan de meerwaarde van de Mediabox XL?
Ik kan geen foto's, video's, documenten of wat dan ook vanuit mijn interne netwerk op de mediabox laden en dat is nu nèt een plus die ik wel wil gebruiken.
Iemand advies in deze (voormalig Ziggo-gebied, dus geen UPC-omgeving)??
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Spriety!

Welkom op het forum!

De meerwaarde die de Mediabox XL heeft ten opzichte van de Mediabox:
- Je kunt tot 4 programma's tegelijkertijd opnemen (ingebouwde harde schijf)
- Je kunt tot 7 dagen zo goed als alle zenders terug kijken via Replay TV
- Gratis Movies & Series, via On Demand kun je dan films en series bekijken
- Er zitten apps op zoals Netflix, YouTube, Videoland en nog veel meer

Normaal gesproken kun je de Mediabox XL wel gewoon in het thuisnetwerk zetten, zodat je wel foto's, video's ed op de box kunt laden, maar door een bug is dat nu niet aan te raden.
Bert heeft wel een workaround gemaakt om toch de Mediabox XL in het thuisnetwerk te zetten, maar daarvoor is kennis nodig over netwerken instellen. Zie dit topic: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Als je dit te moeilijk vindt (ik ben er zelf nog niet aan begonnen), zul je moeten wachten tot de bug opgelost is of toch gewoon proberen het thuisnetwerk in te stellen via een pc die met een utp kabel verbonden is met de Mediabox XL. Krijg je problemen, dan weet je waar het vandaan komt en moet je de box toch weer uit het netwerk halen.

Is het zo een beetje helder? 🙂

Uitgelicht topic