martin achterbe

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik de HD Pace Mediabox aansluiten op een Samsung 4H UHD QLED tv?

Ik sta op het punt een Samsung 4H UHD QLED-tv te kopen, maar ik weet niet of m'n huidige mediabox daarvoor wel geschikt is. 

Volgens de medewerker in de winkel moet ik een full HD mediabox en een HDMI-poort hebben.

Hoe kan ik zien of ik  de juiste mediabox heb?

Ook werd mij geadviseerd om andere/betere kabels aan te schaffen. Is dat nodig?

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Elke Ziggo mediabox is geschikt. Welke heeft u? Goede kabels zijn altijd wenselijk. Als u nog kabels heeft met connectoren met plastic kapje zou ik die zeker vervangen. Maar de kristallen bol werkt vandaag niet, dus die kabels zijn even onzichtbaar en dan is het moeilijk om advies te geven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

“Ook werd mij geadviseerd om andere/betere kabels aan te schaffen. Is dat nodig?”

Als je nu HDMI kabels hebt die je TV signaal naar je TV brengen, dan moeten die nog goed zijn voor de doorgifte van 1080i, dat hebben ze tot nu toe ook gedaan, of is het een 720p TV?

Maar één tip, laat je in de winkel geen HDMI kabel verkopen voor wat je nu gaat gebruiken 1080i naar een 4K TV.

Tot die tijd gaat het prima met een HDMI kabel van de Action voor € 3,99 en die is al geschikt voor 4K TV.

Een 4K HDMI kabel, 4K resoluties (max. 3840 x 2160 @ 50/60 Hz) heb je pas nodig als je werkelijk een 4K mediabox hebt, want dan heb je een kabel nodig die voldoet aan de hdmi 2.0 hdcp 2.2, maar die hoeft echt geen € 35,00 te kosten, een dergelijke kabel werkt wel of hij werkt niet, een duurdere geeft geen beter beeld.

HDCP 2.2 op receivers en tv’s: wat is het en hoe werkt het?

Oudere HDMI kabels:

Standaard: Resolutie tot aan 720p of 1080i op 30 Hz.

High Speed: Resolutie tot aan 4K (inclusief 1080p) op 30 Hz.

HDMI benamingen die optimaal 4K geschikt zijn.

Premium High Speed: Resolutie tot aan 4K met high dynamic range (HDR) tot op 60 Hz.

Ultra High Speed: Resolutie tot op 10K met HDR op 120 Hz (4K-video kan een refreshrate tot aan 240 Hz hebben).

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Wil me niet bemoeien, maar ik zou voor een Panasonic, LG of Sony OLED gaan.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community @martin achterberg. Welkom!

Altijd goed om bij een grote aankoop even navraag te doen! Goed nieuws. Jouw mediabox is geschikt. De specificaties van jouw HD Pace Mediabox kun je terugvinden op deze pagina. Je kunt deze middels HDMI dus gewoon aansluiten op jouw toekomstige televisie. Met deze combinatie ontvang je dus geen 4K beeldkwaliteit, maar 1080i. Ik zie dat @Be rt en @Jan F. je al wat tips en tricks over de bekabeling hebben gegeven. Super! Mocht je nog verdere vragen hebben, brand dan vooral los! We helpen je graag. 

Uitgelicht topic