Betreft: Kan geen Ziggo mail-account (adresboek) toevoegen aan de Windows 10 app “Personen”
Introductie: de Windows 10 app “Personen” kan gekoppeld worden aan meerdere email adresboeken tegelijkertijd, bijv Google, iCloud. Handig, 1 applicatie voor alle adresboeken, zelfs wijzigingen worden netjes gesynchroniseerd met het adresbook waar deze origineel vandaan komt. Superhandig…tenminste als het werkt.
Voor minder bekende email adresboeken (anders dan Google, Outlook) heeft deze app de mogelijkheid om handmatig een account en daarmee leesrechten op het bijhorende adresboek , zoals die van Ziggo, toe te voegen.
Het koppelen van een email adresboek via de Windows 10 APP is te vinden via Start, Personen, “Aan de slag” , “Contact Personen Impor” . Zoals eerder vermeld, voor een aantal providers (Outlook, Google etc) zijn reeds templates klaargezet zodat het toevoegen van een mail account tot een minimum beperkt blijft. Echter Ziggo staat niet bij de klaargezette provider zodat gekozen moet worden voor “Geavanceerde configuratie” om zelf alle settings te doen:
En daar begint het eerste problem, er zijn een aantal velden waar niet duidelijk is wat er ingevuld moet worden. Vele velden zijn beschikbaar om in te vullen.
Echter onduidelijk is wat ingevuld moet worden bij de velden:
- “User name” (Ziggo MijnZiggo account of opnieuw email account? )
- “Password” (Ziggo Email account passwoord of MijnZiggo password ?)
- “Account name” (MijnZiggo account naam ?).
De rest van de velden ben ik zeker van wat daar ingevuld moet worden.
De EERSTE keer alles invullen alles lijkt OKE na “Sign In” want de volgende melding wordt immers getoond:
Echter de “Personen” APP laat NIETS zien van deze toevoeging, dus opnieuw alles ingevuld. Nu wordt na invullen en connected de volgende foutmelding getoond:
Alles opnieuw geprobeerd echter wat ik ook invul bij de eerder genoemde velden, het koppelen van het account aan “Personen” werkt niet voor een Ziggo account en eindigt veelal met de foutmelding “0x80004005” wat een weinigzeggende foutmelding is.
Ik heb geen problemen met het koppelen van bijv een Google of Outlook account.
Gelijk soortig problem zijn eerder vermeld op https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-geen-account-toevoegen-aan-de-wiondwos-10-app-personen-353... maar hier werd ook geen echte oplossing geboden.
Wat is het problem , waarom lukt het wel andere mail accounts aan “Personen” te koppelen maar lukt het NIET met een Ziggo email account?