Snoppie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen Ziggo mail-account (adresboek) toevoegen aan de Windows 10 app “Personen”

Betreft: Kan geen Ziggo mail-account (adresboek) toevoegen aan de Windows 10 app “Personen”

Introductie: de Windows 10 app “Personen” kan gekoppeld worden aan meerdere email adresboeken tegelijkertijd, bijv Google, iCloud. Handig, 1 applicatie voor alle adresboeken, zelfs wijzigingen worden netjes gesynchroniseerd met het adresbook waar deze origineel vandaan komt. Superhandig…tenminste als het werkt.

Voor minder bekende email adresboeken (anders dan Google, Outlook) heeft deze app de mogelijkheid om handmatig een account en daarmee leesrechten op het bijhorende adresboek , zoals die van Ziggo, toe te voegen.  

Het koppelen van een email adresboek via de Windows 10 APP is te vinden via Start, Personen, “Aan de slag” , “Contact Personen Impor” . Zoals eerder vermeld,  voor een aantal providers (Outlook, Google etc) zijn reeds templates klaargezet zodat het toevoegen van een mail account tot een minimum beperkt blijft. Echter Ziggo staat niet bij de klaargezette provider zodat gekozen moet worden voor “Geavanceerde configuratie” om zelf alle settings te doen:

 

En daar begint het eerste problem, er zijn een aantal velden waar niet duidelijk is wat er ingevuld moet worden. Vele velden zijn beschikbaar om in te vullen.
 

Echter onduidelijk is wat ingevuld moet worden bij de velden:

  • “User name” (Ziggo MijnZiggo account of opnieuw email account? )
  • “Password” (Ziggo Email account passwoord of MijnZiggo password ?)
  • “Account name” (MijnZiggo account naam ?).

De rest van de velden ben ik zeker van wat daar ingevuld moet worden.

De EERSTE keer alles invullen alles lijkt OKE na “Sign In” want de volgende melding wordt immers getoond:
 

 

 

Echter de “Personen” APP laat NIETS zien van deze toevoeging, dus opnieuw alles ingevuld. Nu wordt na invullen en connected de volgende foutmelding getoond:
 

 

Alles opnieuw geprobeerd echter wat ik ook invul bij de eerder genoemde velden, het koppelen van het account aan “Personen” werkt niet voor een Ziggo account en eindigt veelal met de foutmelding “0x80004005” wat een weinigzeggende foutmelding is.

Ik heb geen problemen met het koppelen van bijv een Google of Outlook account.

Gelijk soortig problem zijn eerder vermeld op https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-geen-account-toevoegen-aan-de-wiondwos-10-app-personen-353... maar hier werd ook geen echte oplossing geboden.

Wat is het problem , waarom lukt het wel andere mail accounts aan “Personen” te koppelen maar lukt het NIET met een Ziggo email account?

 

9 Reacties 9
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Snoppie 
Welkom op de Community! Het adresboek van je e-mailcontacten toevoegen in de Windows 10 app klinkt wel handig. Jammer dat het nog niet helemaal lukt.

Wat betreft de velden die je moet invulden. Het gaat hier om je e-mailadres. Ik adviseer je dus om de inloggegevens van het e-mailadres te gebruiken, ook bij “Account name”. 

De foutcode komt van Windows zelf, wat dit precies inhoudt kun je het beste bij hun neerleggen. Houd je ons op de hoogte?

Snoppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

 

Uw advies geprobeert, zelfde negatieve resultaat, lukt niet om te connecteren. Heb zelfs geprobeerd om de imap en smtp te verfijnen door het toevoegen van de correcte poorten die Ziggo gebruikt. Geen connectie.

 

 

Kunt U eens zelf proberen om met de Windows 10 APP “Contact Personen” een connectie te maken. U heeft vast wel een Ziggo test mail account welke U daarvoor kunt gebruiken.

Misschien dat het U wel lukt en heb ik mogelijk iets over het hoofd gezien.

Met vriendelijke groet,

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je kunt in ziggo webmail je contacten in Vcard formaat exporteren en als attachment laten versturen in een Email.
Daar kan je wellicht iets mee doen bij een andere Email Client, die weet heeft van Vcard.
Helaas werkt die export optie bij mij niet, op dit moment.
Bizarre foutmelding.

Snoppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Hanh,

 

Misschien dat dit incidenteel zou kunnen werken maar dit is geen permanente oplossing. Immers je moet elke keer exporteren en importeren. Ik wacht even af tot Ziggo met de permanente oplossing komt (direct koppelen van Ziggo webmail account’s adresbook) zonder telkens te hoeven exporteren en importeren. Met andere mail accounts lukt dit immers wel (Google, iCloud etc). Waarom zou het niet met Ziggo werken , toch ?

Even afwachten tot Rikst van Ziggo zelf heeft kunnen testen of het wel gesupported wordt door Ziggo en indien ja met welke instellingen van Contact Personen die dan wel werkt.

Het lukt wel met “Mail” van Windows 10 om te koppelen met Ziggo Mail waarom zou het koppelen van “Contact Personen” niet werken terwijl andere vendors van mail daar geen problemen mee hebben.

Ben benieuwd waar Rikst mee komt….

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Snoppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Be rt,

Inderdaad veel aanknopingspunten maar nog steeds GEEN antwoord hoe deze succesvol te koppelen met Windows 10 “Personen” app. Heb weinig trek om non-standaard apps te gebruiken.

Dus nogmaals hoe krijg je met de Microsoft Windows 10 “Personen” app de Agenda van een Ziggo mail account aangekoppeld ??? Kan dit en zo ja welke instellingen moeten gebruikt worden ?

 

Met vriendelijke groet,

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Voor zover ik weet niet, anders zoek eens met Google op:
Windows Personen Ziggo adresboek

Snoppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Iedereen bedankt tot nu toe bij het meedenken tot nu toe, maar het resultaat blijft dat niemand tot nu toe de oplossing (als die bestaat) kan bieden om de Windows 10 “Personen” app te koppelen met een Ziggo account.

Zoals ik eerder aangaf, Microsoft heeft al vele type mail accounts met deze app gekoppeld (zie screendump Outlook.com, Office365 , MSN, Google, Yahoo!, iCloud):

 

 

 

Deze vendors hebben schijnbaar hun huiswerk reeds gedaan en kant en klare templates/instellingen aangeboden om deze met de “Personen” app te koppelen. Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat dit voor een Ziggo mail account niet zou lukken, het enige wat iemand bij Ziggo (of Microsoft) (of beiden) moet bevestigen dat , ja  het kan , en met welke instellingen dat moet. Help is gevraagd … wie o wie neemt de handdoek op en is bereid om hier even wat werk aan te besteden om weer een tevreden groep Ziggo gebruikers te creeren. Staat mooi op je CV.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat zijn Vendors die van (ondermeer) Email Providing Core Business hebben gemaakt.
Ziggo en andere ISPs doen Email er maar zo’n beetje bij als extra service voor de klant.
Dat maakt uit.

Uitgelicht topic