broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Kabel TV bestellen?

Vraag aan Ziggo.
Ik had bij Ziggo TV Standaard met een CL+ Module. Werkte in principe wel goed maar liep steeds vaker tegen de beperking aan dat ik tijdens een opname van een zender op Usb stick op mijn TV ik gelijktijdig niet in staat was om naar een andere zender toekijken.
Dit ondanks dat mijn TV uitgerust was met 2 DVB-C tuners.
Uiteindelijk besloten om weer terug te gaan naar enkel kabel tv.
Kreeg in de 1e instantie te horen dat enkel Kabel TV niet meer beschikbaar was.
Dit terwijl op de website van Ziggo dit nog steeds als een keuze aangeboden wordt.
Na enig aandringen toch kunnen terugkeren naar enkel Kabel TV.
Dit omdat ik een bestaande klant van Ziggo was. Voor nieuwe klanten zou dit niet meer kunnen worden aangeboden.
Je zou er dus altijd een digitaal pakket bij moeten nemen.
Kan iemand van Ziggo mij hierover uitleg geven. Of ben ik verkeerd voorgelicht door de klantenservice. Ik kreeg het idee dat het de betreffende medewerker haar eerste werkdag bij Ziggo was.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou niet weten waar dat verhaal vandaan komt, want Kabel TV is gewoon voor € 18,70 per maand te bestellen en dan heb je alles digitaal.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

En daar staat ook op de pagina:
Kabel TV
Goede tv begint digitaal

Bekijk in context

14 Reacties 14
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
broekhua Dit is van origine een klanten helpen klanten site, Er zijn moderators aanwezig die ook ea oppakken. Echter er zal meestal een mede klant hulp bieden.

Dus bij deze: Naar mijn idee bedoelde de medewerker dat analoog tv wordt gestopt.
Men kijkt nu al in grote delen digitaal. Jouw tv heeft een digitale tuner. Dus je kan in ieder geval de digitale "free to air zenders" ontvangen ( te ontvangen zonder smartcard). NPO 1,2 en 3 in HD en ziggo tv/sport in HD.
De rest van deze vrije zenders In SD kwaliteit.
Als je zoekt op 474000 /4444 ipv 5555 komen deze zenders in volgorde te staan. Ziggo heeft de lijst zo ingedeeld dat HD zenders vooraan staan . Anders verder zappen naar kanaal 925. en vooraan enkele regionale zenders.

Ik hoop dat je dit bedoeld. Laat anders even weten. gr Rob
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
robbo
Nee. Dat is absoluut niet wat ik bedoel.
Analoge TV is bij mij al bijna een Jaar verleden tijd. (omgeving Rotterdam)
Het gaat om de toekomstige beschikbaarheid van digitale TV met een abonnement op alleen kabel TV voor de prijs van €18,95. (Free to Air zenders)
Dit zou voor nieuwe afnemers niet meer beschikbaar zijn en zou tenminste moeten worden gecombineerd met Standaard digitale Tv al dan niet met een digitale ontvanger of CL+ module.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou niet weten waar dat verhaal vandaan komt, want Kabel TV is gewoon voor € 18,70 per maand te bestellen en dan heb je alles digitaal.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

En daar staat ook op de pagina:
Kabel TV
Goede tv begint digitaal
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
broekhua wrote:
robbo
Nee. Dat is absoluut niet wat ik bedoel.
Analoge TV is bij mij al bijna een Jaar verleden tijd. (omgeving Rotterdam)
Het gaat om de toekomstige beschikbaarheid van digitale TV met alleen een abonnement op alleen kabel TV voor de prijs van €18,95. (Free to Air zenders)
Dit zou voor nieuwe afnemers niet meer beschikbaar zijn en zou tenminste moeten worden gecombineerd met Standaard digitale Tv al dan niet met een digitale ontvanger of CL+ module.

Ok duidelijk! volgens de site is het dus mogelijk. je heb dan wat jij nodig hebt en aangaf enigszins al dan zelf een tv met dvb c tuner nodig of idd start bestellen..
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
robbo
Dat heb ik ook gezien.
Maar toch werd mij vertelt door de klantenservice dat dit niet meer mogelijk is. Onkunde van de zoveelste service medewerker die niet bij kennis is of zit hier meer achter.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
broekhua Mm Vreemd. Wellicht dat Lycke Ziggo hier even in kan duiken..Maar volgens deze mogelijk https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/...Even afwachten maar wat lycke zegt..
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
robbo
Ik vermoed dat er in de kennis van de medewerkers van de klantenservice nog enorme hiaten zitten.
Ziggo, doe hier iets aan. We worden hier niet blij van. Je hebt hulp/advies nodig.
Dan verwacht je ook een zekere mate van deskundigheid van de zijde van Ziggo.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Alleen kabeltv is prima af te nemen door heel het land, als je kan leven met de beperkingen (o.a. minder tv-zenders, voor digitale tv een tv met ingebouwde DVB-C-tuner nodig)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
broekhua Begrijp je! Ik hoop dat Lycke Ziggo snel reageert. En een meer bevredigend antwoord heeft. Gr Rob
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
AlexHelpt
Ja Alex, dat dacht ik ook. Maar als je dan van de klantenservice hoort dat dit niet meer mogelijk is voor nieuwe klanten.
Dan brengt dit op zijn minst verwarring.
Het is uiteindelijk wel gelukt maar dat zou als reden hebben omdat ik al een abonnement bij Ziggo heb. De medewerker heeft nog specifiek navraag gedaan bij een collega maar bevestigde uiteindelijk haar standpunt.
Misinformatie of toch een nieuw beleid en niet aangepast op de website van Ziggo.
Zeg het maar.
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes
Hi broekhua , goed dat je hier een topic voor aanmaakt want het is apart dat je dit advies krijgt. Excuses hiervoor. Ik voorzie mijn collega dan ook graag van feedback zodat we herhaling kunnen voorkomen. In ons klantensysteem zie ik een interactie van telefonische contact op 2 oktober om 13:45, was dat het contact met deze collega? Daar zie ik wel dat er door de collega de bestelling voor alleen Kabel TV is gedaan. Laat het maar weten.
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
Anne B Ziggo
Anne, dat klopt inderdaad. Na enige vasthoudendheid mijnerzijds is uiteindelijk het abonnement over gezet naar "Kabel TV" met de boodschap dat dit in dit geval nog mogelijk was omdat ik een bestaande klant was. Voor nieuwe klanten zou dit niet meer mogelijk zijn. In tegenstelling tot wat op de website wordt vermeld. De reden dat ik contact opgenomen heb is omdat het voor mij niet mogelijk was om dit zelf te doen via de website. Via mijn Ziggo kun je gaan naar mijn producten waarop je zelf je soort abonnement kunt aanpassen via 'Wijzig je tv-abonnement'
Ik had 'TV standaard met CL+ Module'
Ik wilde echter terug naar 'Kabel TV only' maar kreeg dit niet voor elkaar. Ik kon wel zgn. Upscalen maar niet downscalen. Kan hier sprake zijn van een foutje in de getoonde display of heb ik over deze mogelijkheid heen gekeken?. Vandaar mijn contact met de Klantenservice. Mogelijk kunt u onze conversatie nog beluisteren.
In ieder geval bedankt dat je mijn vraag hebt opgepakt.
M. vr. groet
Arie Broekhuizen.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Bedankt nog voor je terugkoppeling, broekhua - ik zet de feedback naar de betreffende collega door.

Downgrades/downscales of opzeggingen zijn niet snel te regelen in Mijn Ziggo, daarvoor is inderdaad contact nodig. Ik verwacht dus niet dat je ergens overheen hebt gekeken maar de optie er niet is.
broekhua
Topicstarter
Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Anne B Ziggo

@AlexHelpt

Dat terugkoppelen heeft nog niets uitgehaald. 

Ik ben Donderdag 17-10 gebeld door Ziggo n.a.v een door mij ingevulde enquête.

Er werd mij gevraagd wat Ziggo kon doen om haar service te verbeteren. Ik antwoordde hierop dat Ziggo downscaling naar Kabel TV only standaard weer mogelijk te maken. Werd ik opnieuw gebombardeerd met de mededeling dat terugkeren van een uitgebreider abonnement terug naar alleen Kabel TV van € 18,70 niet was toegestaan door de leiding van Ziggo. Ook toen ik zei dat voor nieuwe klanten deze mogelijkheid er wel was, zie commentaar van@Be rt ,bleef ze bij haar verhaal. Toen ik uiteindelijk haar vroeg waarom ze mij hiervoor belde en toch niet van plan was om hierin verbetering voor te stellen is het gesprek maar beëindigd met de belofte dat ze dit door zou geven cq. melden.

Wat is er met Ziggo aan de hand? Probeert men nu op deze manier je iets aan te smeren waar je niet om vraagt om de omzet te verhogen of is dit domheid van de medewerkers.

Voorlopig hou ik het op het laatste omdat ik hier op dit forum meer van dergelijke zaken zie voorbij komen. 

Met groet, Arie

Uitgelicht topic