Dag
Willem-A Na een week afwezig, waarin alles stroomloos stond (ik houd niet van rooie lampies als ik langer niet thuis ben), de boel weer aangeslingerd. De Humax reageert niet op de rode knop. Wel op alle ander knoppies van de AB. Geen rode knop symbool op het scherm. Gelijk even gechecked:
Via Instellingen SIgnaaldetectie:
Sterkte 77-78%
Kwaliteit 100%
WiFi: Verbonden met netwerk, Snelheid 54.0 Mbps
Dat was gisterenavond. Vanmorgen verder.
Alles aan via de AB. Geen 'Ziigo on demand'. Humax stekker er uit en na een halve minuut weer aan. Nu wel Ziggo on demand. Geselecteerd, direct menu, film geselecteerd en die loopt normaal (maar ja, voor hoe lang. we zullen het zien, terwijl ik verder type)
Oké. Dit is mijn meterkast. Behalve mijn WD netwerkschijf is op één van de routerpoorten ook aangesloten een UniFi Wifi access point. De WiFi van de Ziggo router is dermate slecht, dat mijn mobieltje in de woonkamer steeds op 4G sprong. Te weinig signaal.Dat kost mobiele data en dus geld. Vandaar de UniFi. Het mooi daarvan is dat ik kan zien of er problemen zijn. NADA! Nooit geweest. De TP-Linkjes (linksonder) zijn werloos. Die hebben randaarde nodig en dat heb ik niet in de woonkamer. Zoals je ziet zit er glasvezel in de kast. Ik kan dus zo naar T-Mobile. Is nog goedkoper ook. Dan moet alleen wel de coax naar de woonkamer worden vervangen door UTP. Voorlopig dus nog even niet.
De Ziggo monteur heeft all bedrading en connectors gecontroleerd. Eentje opnieuw aangesloten. Alle connectors zijn van topkwaliteit, dus geen Gamma spul. Bovendien heeft de moteur in de woonkamer de wandcontactdoos vernieuwd. De coax loopt door een gele buis door het beton. Gewono (digitale) TV doet het prima. Nooit problemen. Dus de coax verdenken lijkt me wel heel vergezocht. Om dan maar de TV met de Humax in de hal naast de meterkast de zetten om met een kort kabeltje te gaan testen gaat me ook wat ver.
Bedbk wel, dat ik soms een hele aavond zonder storing iTV kan kijken en dat het overdag ook meestal storingvrij is. (De film loopt nog steeds).
Om te testen heb ik van Ziggo een 15 meter lange UTP kabel gekregen. Die haalt het maar net rechtstreeks van de meterkast (router) dwars door het huis naar de Humax. De ingebouwde coax zal dus wel langer zijn.
Hier is de snodaard. De TV is een ongeveer 9 jaar oude Samsung. Dus geen smart en geen C-module mogelijk. De kabel van de WCD naar de Humax is van topkwaliteit inclusief (metalen connectors). Ook gecheckt door de Ziggo monteur. Voor het geval je dat gaat zeggen, ik heb ook al de meegeleverde Ziggo kabel geprobeerd. Zelfde onaangename resultaat.
Facu
ltatief gaat de Humax dus op zwart. Maar als hij dat doet dan is het frequent (zie mijn eerste bericht). Oh ja, en ik heb hetzelfde gehad met de 15 meter kabel rechtstreeks router-humax.
Wie het weet mag het zeggen. Zo langzamerhand heb ik er al vele uren in zitten. Nee, ik wil geen duurder abonnement met een ander apparaat wat mogelijk NIET deze problemen geeft. Ik vind dat Ziggo's spullen gewoon moeten werken zoals in de TV reclame:
Aansluiten en klaar.
Ben benieuwd. Ik ben (nog) niet boos, maar wel verdrietig. By the way, vanavond ga ik weer en route. Het is veel te mooi weer om niet weg te gaan.
Groet
Dirk
P.S.
De film loopt nog steeds Maar ja, het is overdag hè, dan stoort het meestal niet.