amiganut

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ITV-587 melding via CI+ en HUMAX 5300C

Vorig weekend bij mijn schoonouders een TV only abonnement eindelijk omgezet naar een triple play pakket. Hierbij zat ook een HUMAX IRHD5300C. Ze keken al via hun Panasonic TX-42AS650E met een @Smith module digitaal.

Na het aansluiten van het internet van ziggo de TV natuurlijk opnieuw verbonden met het nieuwe WiFi netwerk. Direct getest en de TV is speelt eindelijk Netflix films met de in de TV zittende app af op hoge kwaliteit (voorheen een 3Mbit lijn van KPN).

ITV ook geïnstalleerd op de TV en werkte zonder problemen. Hierna de HUMAX aangesloten en verbonden met internet en ook hier werkte ITV zonder enkel probleem.

2 dagen later werden we echter op beide ontvangers verrast met een ITV-587 melding. iTV Zou geen deel meer uitmaken van het abonnement. Vreemd want het staat wel in de omschrijving van het pakket.

Klantenservice gebeld. Ze zouden de kaarten in beide ontvangers updaten en dat zou 4 uur duren. Helaas bood dat geen oplossing. Via mijn Ziggo het zender pakket opnieuw laten inladen in de kaarten maar ook dat bood geen oplossing.
Modem herstart (kwam ergens tegen dat dat ook zou helpen) maar geen oplossing. De HUMAX ontvanger maar een factory reset gegeven maar ook dat bied geen oplossing.

Vervolgens via Facebook hulp gevraagd bij een medewerker van Ziggo en deze stuurt mij vervolgens naar het forum.

Ik zie dat meerdere mensen dit probleem ervaren maar dat er eigenlijk nooit een oplossing gegeven wordt nadat het wel opgelost is.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Update:

Na een telefoontje van Ronald Ziggo is alles gelukkig opgelost.

Blijkbaar gaat er in de DNS van de connectbox iets niet helemaal goed.
Voor nu de workaround om een alternatieve DNS (in dit geval die van google) in te stellen in de TV met CI+ module en de Humax IRHD5300C.

Nogmaals bedankt Ronald!

Bekijk in context

25 Reacties 25
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag amiganut

er loopt ook al een topic over dit issue, maar als je onderstaande stappen hebt genomen, en dat bied geen soelaas, kan alleen de helpdesk je verder helpen. Maar lukt dat niet, wat ook elders niet lukte, dan kan een moderator wat voor je doen. Meer als de genoemde stappen kun je niet.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/ITV-587-melding/

Ik zal hierbij alvast een moderator inlichten. laat dus even weten of het is gelukt of niet.

Michael Ziggo hier nog een 587 issue...
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De stappen in de link heb ik inderdaad al uitgevoerd.

Helaas geen oplossing.

Ik heb overigens alle 587 topics al doorgelezen maar geen enkele die ik gelezen heb spreekt over een daadwerkelijke oplossing behalve "het is opgelost door Ziggo".
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat klopt wel deels amiganut

eerder was er niet eens het stappenplan, maar als je last hebt van de ITV 587 melding, is het Ziggo welke dat moet oplossen als alles faalt dat in het stappenplan is genoemd. Daarom heb ik ook nu een moderator gevraagd ernaar te lijken. Maar dat kan vanwege de feestdagen wat langer in beslag nemen.
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Is er ondertussenal iemand beschikbaar die hier een oplossing in kan bieden?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik had Michael Ziggo al getipt, maar inderdaad, nog geen reactie. Hierbij nogmaals en anders meld ik het elders.

Kom in orde amiganut !
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ziggo moderators hebben op dit moment met zieke collega's te maken en lopen nu achter de feiten aan, heb ik opgevangen, maar zij gaan zeker wel langskomen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
O, dus dat speelt er... Hopelijk knappen ze snel op en word ook amiganut vlot en goed geholpen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Mooie "reclame" voor ziggo weer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik hoop dat jij gezond blijft youriy
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Graag alleen relevante reacties. Ziekte kan gebeuren, en ja het is niet geheel netjes/handig dat iets als dit niet opgepakt wordt door een collega of dat er verder niemand is die dit kan oplossen. Maar reacties zoals die van youriy en Be rt heb ik helemaal niets aan.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
amiganut wrote:

Vervolgens via Facebook hulp gevraagd bij een medewerker van Ziggo en deze stuurt mij vervolgens naar het forum.

Ik zie dat meerdere mensen dit probleem ervaren maar dat er eigenlijk nooit een oplossing gegeven wordt nadat het wel opgelost is.


Totaal overbodig topic dit dus, je geeft hier zelf al het antwoord en een beter ga je hier niet krijgen. En dat de klantenservice je naar dit forum verwijst is helemaal belachelijk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik heb een paar maal de volgende oplossing gezien in dit forum.
Opnieuw ophalen van zenders in Mijn Ziggo.

Maar mocht dat niet lukken, dan kan een Ziggo moderator mogelijk nog een extra duw geven om je gegevens te krijgen waar ze horen, in je box en CI+.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Amiganut,

Spijtig te horen dat dit niet bij de helpdesk werd opgepakt, die hadden je gelijk al verder moeten kunnen helpen 😞
Maar, heb je via een privé bericht het klantnummer of postcode en huisnummer van het account waar het om gaat?
Dan ga ik aan de bak!

Gr,
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
amiganut wrote:
Graag alleen relevante reacties. Ziekte kan gebeuren, en ja het is niet geheel netjes/handig dat iets als dit niet opgepakt wordt door een collega of dat er verder niemand is die dit kan oplossen. Maar reacties zoals die van youriy en Be rt heb ik helemaal niets aan.



Sorry amiganut ,

maar ik snap de reactie van Be rt wel een beetje. Hij kan wat meer en dus had ik hem via een PM gevraagd of hij even een moderator kon tippen daar, omdat het natuurlijk wel een beetje te lang duurt. Maar zoals je zelf al aangeeft, ziekte kan voorkomen...

het spijt me dan ook dat je zolang moet wachten en dat de eerder aangedragen opties niet baatten. Maar meer kon ik helaas ook niet doen. Het is een issue dat nogal eens langskomt en waarbij het helaas niet altijd lekker loopt dat vlot op te lossen. En dat de helpdesk een keer doorverwijst is natuurlijk prima, maar zoals Ronald Ziggo al opmerkt, hadden zij het natuurlijk gewoon op moeten pakken. De helpdesk is er tenslotte niet alleen maar om door te verwijzen, en komen dit probleem vaker tegen. Zij moeten daarvoor dus eigenlijk een pasklare oplossing bieden. En zeker als de vraag hier word voorgelegd als wij vastlopen.

Ik hoop nu dus op een vlotte en goede oplossing.

Succes!
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Willem-A ging mij meer oom de "lekkere "reclame"" reactie en de "ik hoop dat je gezond blijft". Totaal geen zinvolle opmerkingen.

Maar goed, ik heb Ronald Ziggo een PB gestuurd. Hoop dat het vlot opgelost wordt en dat de klantenservice (telefonisch) hier ook beter over geïnformeerd wordt.

Ik ga er in ieder geval vanuit dat een probleem als dit ook opgelost moet kunnen worden zonder je aan te melden op het forum.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag amiganut

je kan hier uitstekend vragen voorleggen en daar dit iets is dat nogal eens zichtbaar is bij de Humax, krijg ik dergelijke vragen ook vaak hier en elders, en is het vaak opgelost met een verwijzing naar de Ziggo site. Maar in bepaalde gevallen gaat dat niet werken en het dan hier voorleggen is natuurlijk prima. Maar als je dat doet bij de helpdesk moeten zij je niet door gaan verwijzen, maar het oplossen. In bepaalde gevallen is doorverwijzen prima, maar het is natuurlijk niet voor niets een helpdesk.

En hoewel ik veel doe rond de Humax modellen, kan ik dit simpelweg niet altijd oplossen. Het is dan vaak aan Ziggo en dat moet men dan natuurlijk niet afschuiven, want dan komt de klant niet verder...
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Daar ben ik weer,

Het vreemde is, ik heb helemaal geen privébericht ontvangen....
Net even met een collega getest, maar die komt wel gelijk binnen. Mocht het specifiek een probleem zijn met je account, zou je me dan kunnen mailen op community@vodafoneziggo.com (t.a.v. Ronald)?
Ik houd het topic even heel dicht in de gaten de komende uren! Zou fijn zijn als ik dit wel nog voor het weekend kon oplossen 😞

Gr,
amiganut
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb je een reactie gestuurd op je PB Ronald Ziggo
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hmm, nu snap ik het echt helemaal niet meer... ik had je die inderdaad gestuurd om het makkelijker te maken, maar ik ontvang niks. Deze heb ik nog nooit meegemaakt, gaat er iets mis met de verzenden knop?

Ik heb gelukkig wel je mail. Zie dat Serkan er ook al mee bezig was.
Update soon!

Gr,

Uitgelicht topic