Steefb wrote:
Kijk je kabels nog eens goed na, dit lijkt een probleem met je retour signaal.
Werkt dit niet, wissel dan de boxen eens om.
Steefb De Humax heeft geen retour signaal. De Humax ontvangt alles via de kabel, maar verzend de opdrachten via het Internet. En het kan dus met beden misgaan.
astridbrok Het best kan de Humax eerst even bedraad worden aangesloten op het Internet, indien dit nog niet is gedaan. Daarnaast dient even het modem gereset te worden, en de Humax dient, uiteraard, zeker als er eerder niet bekabeld werd gewerkt, opnieuw te worden ingesteld (Lan configureren).
Maar als een dongel is gebruikt kun je ook even de Wifi opnieuw configureren. Ook dan is het raadzaam eveneens het modem te resetten.
Controleer ook de smartcard. Als deze verder goed werkt, zonder foutmeldingen te vertonen, is deze in orde. Bij de ontvangst is ook een goede werking van de smartcard van belang. Uiteraard dient ook de ontvangst in orde te zijn, dus alles nazien is zeker raadzaam. Sluit anders de Humax eens rechtstreeks aan op het AOP (aansluiting Ziggo) zonder tussenkomst van andere apparaten etc. mocht de ontvangst niet in orde zijn. Dat laatste merk je natuurlijk altijd op tijdens het 'gewone' Tv kijken.
0on0on heeft je al naar het stappenplan geleid en daar vind je uiteraard meer.