astridbrok

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iTV-150 interactieve tv werkt tijdelijk niet, probeer later opnieuw

Sinds gisteren krijg ik deze melding op de tv op slaapkamer als we de rode knop op afstandbediening gebruiken van humax mediabox 5300. We komen niet meer op de site interactieve tv om uitzending gemist en movies en series te bekijken. Alles geprobeerd met Ziggo, opnieuw installeren etc. er is internetverbinding. Tot gisteren heeft alles gewerkt. Na de melding dat ik nu ook movies en series kon gebruiken kreeg ik ineens deze melding. Op tv beneden geen problemen met zelfde mediabox.
12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk je kabels nog eens goed na, dit lijkt een probleem met je retour signaal.
Werkt dit niet, wissel dan de boxen eens om.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Retoursignaal maakt hierbij niet uit; het gaat om de internetverbinding van de Humax 5300.
Heb je de internetverbinding op de Humax 5300 gecontroleerd? Stappenplan hier.
Daarnaast: hoe maak je de internetverbinding op de Humax 5300; met een wifidongle achterin of via een internetkabel?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:
Kijk je kabels nog eens goed na, dit lijkt een probleem met je retour signaal.
Werkt dit niet, wissel dan de boxen eens om.



Steefb

De Humax heeft geen retour signaal. De Humax ontvangt alles via de kabel, maar verzend de opdrachten via het Internet. En het kan dus met beden misgaan.

astridbrok

Het best kan de Humax eerst even bedraad worden aangesloten op het Internet, indien dit nog niet is gedaan. Daarnaast dient even het modem gereset te worden, en de Humax dient, uiteraard, zeker als er eerder niet bekabeld werd gewerkt, opnieuw te worden ingesteld (Lan configureren).

Maar als een dongel is gebruikt kun je ook even de Wifi opnieuw configureren. Ook dan is het raadzaam eveneens het modem te resetten.

Controleer ook de smartcard. Als deze verder goed werkt, zonder foutmeldingen te vertonen, is deze in orde. Bij de ontvangst is ook een goede werking van de smartcard van belang. Uiteraard dient ook de ontvangst in orde te zijn, dus alles nazien is zeker raadzaam. Sluit anders de Humax eens rechtstreeks aan op het AOP (aansluiting Ziggo) zonder tussenkomst van andere apparaten etc. mocht de ontvangst niet in orde zijn. Dat laatste merk je natuurlijk altijd op tijdens het 'gewone' Tv kijken.

0on0on heeft je al naar het stappenplan geleid en daar vind je uiteraard meer.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: overigens kan deze fout ook 'spontaan' optreden en zich dus ook zelf oplossen. Maar desalniettemin is het raadzaam alle stappen te volgen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
0on0on schreef:

"Retoursignaal maakt hierbij niet uit; het gaat om de internetverbinding van de Humax 5300".

Er is ook geen sprake van een retour signaal bij de Humax modellen. Voor allen geld: opdrachten worden verzonden via het Internet, ontvangst verloopt via de kabel. Maar dat is waarschijnlijk waar je op doelde. Dat maakt dus echter wel dat een retour geschikt AOP, en andere retour geschikte materialen niet nodig zijn, al is het altijd raadzaam daarin wel voorzien te zijn, of in te voorzien als je de boel aanpakt, omdat de XL bv. wel retour geschikte materialen eist.
astridbrok
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alles wat hierboven aangegeven wordt is geprobeerd samen met Ziggo. Ziggo gaat nu nieuwe humax toezenden. Als dit ook niet helpt sturen ze monteur-
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag astridbrok

Ik betwijfel of het aan de Humax ligt. Dat komt nl. zelden voor. We zien vaker dat men daarvoor een decoder/pvr heeft omgeruild wat helaas tot niets leidde, maar goed, ik hoop er uiteraard het beste van.

Wellicht dat een bezoekje van een monteur nog helpt als dit niet baat, maar het kan ook best nog een externe oorzaak hebben.

In iedergeval veel succes en ik hoop op een goede afloop.
astridbrok
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ikzelf twijfel ook of het aan de humax ligt. zeker omdat alles verder perfect werkt.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Ze hadden beter een nieuwe wifidongle (of utpkabel) kunnen sturen.
Maar soit, we gaan zien wat dit oplevert 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
astridbrok wrote:
ikzelf twijfel ook of het aan de humax ligt. zeker omdat alles verder perfect werkt.



Dat zegt ook weer niet altijd alles hoor. Voor ITV word er toch weer een andere deel van de elektronica gebruikt in de Humax, maar vaak zie ik dat het een extern issue betreft en we hebben ook al regelmatig gezien dat het opeens weer 'spontaan' werkte. Ik zet dat even tussen aanhalingstekens omdat je lang niet altijd weet wat er allemaal word gedaan aan het netwerk etc.

Maar zoals gezegd, hoop ik er het beste van, en anders heb je in ieder geval een monteursafspraak staan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @astridbrok. Ik kom dit ineens weer tegen! Hoe is dit afgelopen? 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @astridbrok. Ik kom dit ineens weer tegen! Hoe is dit afgelopen? 🙂



Ja, goeie Lycke Ziggo!

Ik houd het niet altijd meer bij, maar inderdaad ook benieuwd hoe het is afgelopen.

Uitgelicht topic