Linda1978

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is 25 MBit internet wel voldoende?

Ik kreeg weer een aanbiedingsmail van Ziggo om voor 15 euro pm internet plus bellen bovenop mijn tv abbo te doen. Het internet is echter 25 MB it.

Ik heb bij KPN nu 50 MB it.

Ik ben alleen, game niet, download ook geen films, series en muziek. Wel internet ik via de mobiel en de laptop.

Ik maak nog geen gebruik van een streamingsdienst.

Is 25 MB it dan genoeg of kan ik beter voor de all in one gaan met 40 MB it.

Graar een antwoord zonder moeilijke technische termen ;).
8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dan heb je zat aan 25 mb, ook voor streaming is dat meer als genoeg.

Voor Ultra HD(max tegenwoordig) heb je ongeveer 20 mb nodig
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
25 mb is zat, maar de prijs is ook belangrijk. Je geeft aan nu 50 MB te hebben. Wat kost dit. Wat kost ziggo. Ik zou vooral even het totaal plaatje willen zien zodat we echt goed kunnen adviseren.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Linda1978 ,
zals jij Internet gebruikt heb je daar voorlopig voldoende aan.
Linda1978
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ben nu gaan twijfelen nu mijn digitvkastje voor de zoveelste keer is uitgevallen...... en ik nu ouderwets analoog zit te kijken. In mijn regio kan het nog.....

KPN all in one is duurder maar het internet doet wel het altijd. Hoe het met de digitale tv zit weet ik niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk digitvkastje heb je in gebruik? Linda1978
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Linda1978. Goed dat je hier navraag doet en zo onderzoek doet om te kijken of dit wel/niet iets voor je is.
Zoals te lezen is, is de kans heel groot dat je prima uit de voeten kunt met 25Mbps. Sterker nog; je hebt nu 50Mbps van KPN, zeg je. Haal je die snelheid ook daadwerkelijk?

Als je echt twijfelt en het zekere voor het onzekere wilt nemen, kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om het abonnement bij ons te testen en KPN daarbij nog niet op te zeggen. Je hebt binnen 14 dagen altijd de mogelijkheid om weer op te zeggen. Als je wilt, kan ik het voor je aanvragen en verder met je aankijken hoe het gaat.

Wat betreft je tv kastje. Wat is er precies aan de hand? Valt het hele apparaat weg, of het signaal of dergelijke? Ik help je hier graag mee verder.
Linda1978
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Linda1978. Goed dat je hier navraag doet en zo onderzoek doet om te kijken of dit wel/niet iets voor je is.
Zoals te lezen is, is de kans heel groot dat je prima uit de voeten kunt met 25Mbps. Sterker nog; je hebt nu 50Mbps van KPN, zeg je. Haal je die snelheid ook daadwerkelijk?

Als je echt twijfelt en het zekere voor het onzekere wilt nemen, kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om het abonnement bij ons te testen en KPN daarbij nog niet op te zeggen. Je hebt binnen 14 dagen altijd de mogelijkheid om weer op te zeggen. Als je wilt, kan ik het voor je aanvragen en verder met je aankijken hoe het gaat.

Wat betreft je tv kastje. Wat is er precies aan de hand? Valt het hele apparaat weg, of het signaal of dergelijke? Ik help je hier graag mee verder.



Ik weet niet of ik de 50 mb haal, ben niet zo technisch, ik weet alleen dat ik snel internet heb en ik nooit storingen heb.

Mbt abo, ik ga me eerst rustig orrienteren, de aanbiedingen van ziggo krijg ik wel vaker dus ik kan het ook later dit jaar nog beslissen.

Het digikastje voor tv is een Samsung DCB-H380R. Hij bloktr eest, zette het beeld vast, ging weer verder en ging plotseling uit. Dit gebeurd vaker per jaar, ik heb hem sinds 2011 voor digitale televisie. Kreeg hem gratis bij omzetting tv abo. Misschien is het een bruikleen die aan vervanging toe is?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Linda1978 wrote:
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Linda1978. Goed dat je hier navraag doet en zo onderzoek doet om te kijken of dit wel/niet iets voor je is.
Zoals te lezen is, is de kans heel groot dat je prima uit de voeten kunt met 25Mbps. Sterker nog; je hebt nu 50Mbps van KPN, zeg je. Haal je die snelheid ook daadwerkelijk?

Als je echt twijfelt en het zekere voor het onzekere wilt nemen, kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om het abonnement bij ons te testen en KPN daarbij nog niet op te zeggen. Je hebt binnen 14 dagen altijd de mogelijkheid om weer op te zeggen. Als je wilt, kan ik het voor je aanvragen en verder met je aankijken hoe het gaat.

Wat betreft je tv kastje. Wat is er precies aan de hand? Valt het hele apparaat weg, of het signaal of dergelijke? Ik help je hier graag mee verder.



Ik weet niet of ik de 50 mb haal, ben niet zo technisch, ik weet alleen dat ik snel internet heb en ik nooit storingen heb.

Mbt abo, ik ga me eerst rustig orrienteren, de aanbiedingen van ziggo krijg ik wel vaker dus ik kan het ook later dit jaar nog beslissen.

Het digikastje voor tv is een Samsung DCB-H380R. Hij bloktr eest, zette het beeld vast, ging weer verder en ging plotseling uit. Dit gebeurd vaker per jaar, ik heb hem sinds 2011 voor digitale televisie. Kreeg hem gratis bij omzetting tv abo. Misschien is het een bruikleen die aan vervanging toe is?


Op bijvoorbeeld www.ziggo.nl/speedtest of www.speedtest.net kan je je huidige snelheid checken. Het kan goed zijn dat je nu namelijk de 50Mbps niet eens haalt, terwijl de 25 Mbps wel garanderen!
Later kan zeker altijd nog 🙂

Het kastje waar je het over hebt, is een mediabox. Een mooi oudje inderdaad. Nou heb je een kabelTV abonnement, waarbij geen apparatuur in bruikleen zit. Dit apparaat is dus ook niet in bruikleen, maar van jezelf. Wil je een nieuwe mediabox van ons in bruikleen (waar je je abonnement lang garantie op houdt) is een TV en internet start abonnement waarschijnlijk een nog betere optie voor je. Dan ontvang je een mediabox in bruikleen, meer zenders dan nu en een internetsnelheid van 40Mbps (dan heb je zeker weten genoeg!) voor 48,50 per maand. Deze optie kan je dus ook zeker nog meenemen in je keuze :-).

Wat voor TV heb je, trouwens? Wellicht heb je helemaal geen mediabox nodig en kan je gewoon digitaal via de kabel kijken! Daarnaast heb je ook nog eens de optie een gratis Digitale Ontvanger aan te vragen. Mogelijkheden genoeg, dus (ook als je niet met het internet overstapt, is dit een goede om even door te nemen). Check vooral deze link eventjes!

Uitgelicht topic