Jagra

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

iPhone 8 wil niet contacten met Wifi via Ziggo Connect Box

Onlangs heb ik mijn oude modem geruild voor een nieuwe Ziggo Connect Box. De reden hiervoor was dat het signaal van het oude modem te zwak was om door de dikke betonnen wanden van ons appartement te komen. Aansluiten van de Connect box was geen probleem maar ook het signaal van dit nieuwe modem was niet voldoende. Op advies van mijn zoon een Ubiquiti access point gekocht. Diverse keren heb ik geprobeerd het AP te installeren met mijn Apple iMac maar dat werkte voor geen meter. Van alle kanten hulp gevraagd maar niemand kwam met de oplossing. Uiteindelijk probeerde ik het installatieproces met een Windows PC met Chrome en Eureka het AP kon geïnstalleerd worden en het werkte. Ik blij als een hond met 7 staartjes maar dat was iets te voorbarig. De iMac werkt, mijn iPad werkt maar m'n iPhone 8 weigert te connecten met de Connect box en het AP. Vervolgens geprobeerd te contacten via het gastaccount en ja hoor verbinding. Toch blijft het knagen die stomme iPhone moet toch ook contacten met de Connect box en het AP! Ik bedenk een laatste redmiddel: Ik start de router software en schakel de IPv4 en IPv6 firewall uit. Drie keer raden! iPhone 8 Connect direct met alle wifi opties aanwezig:smile:.
Dus mocht iemand ooit tegen het zelfde probleem met een iPhone aanlopen dan lees je hier de oplossing. Optimaal is de oplossing niet maar ik zou niet weten hoe het anders opgelost kan worden. Ook specialisten die me helpen kwamen er niet uit.
44 Reacties 44
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Firewalls gauw weer aan zetten. Dit is te link.
Moet wel een Bug zijn in de Firmware van de ConnectBox.
(1) Is het een Arris ConnectBox ?
(2) Staat er bij het menu Beveiliging 'Port Fowarding' in het lijstje, zoals in het plaatje ?
Jagra
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Hanh, het is idd een Artis modem. Wat stel je voor? Er staat geen poort forwarding in het menu.
Jagra
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Poort forwarding gevonden. En nu?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok.
Factory reset geprobeerd?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...
Shot in the dark, maar toch. Snelle test op gekkigheid.
Jagra
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja, dat station ben ik allang gepasseerd?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jagra wrote:
Poort forwarding gevonden. En nu?

Dan weet ik dat je bepaalde Firmware niet hebt (die heet IPv6 DS-Lite; never mind).
Andere test.
Kijk ff voor de zekerheid bij Beheer>Informatie. Wat zie je?
Iets als Plaatje 1 (=Dual Stack Firmware) of als Plaatje 2 (= IPv4 Firmware)?
Ik verwacht plaatje 1 omdat er een IPv6 Firewall is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok factory reset helpt dus niet.

Next. Waar staat DHCPv6 op ingesteld?
Stateful of Stateless? Zie plaatje.
Test de andere instelling op de Iphone8 (doe maar restart).

Laat van je horen. Ga zo andere dingen doen, dus mogelijk morgen pas reaktie.
Gaan we nog ff door. Heb ook nog een Joker achter de hand, voor mogelijk snelle ogen dicht oplossing = overstap naar IPv4 Firmware, als je Dual Stack hebt, wat vlgs mij het geval is.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb zelf ook de Arris Connect Box en er zijn vele issue's maar Gastennewerkt bied uitkomst en helaas zit er ergens een Bug en zal Ziggo een andere moeten sturen is mijn ook overkomen helaas.
Jagra
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Plaatje 1!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
xGarfieldx-Dave
TS schreef:
Vervolgens geprobeerd te contacten via het gastaccount en ja hoor verbinding.


Wat denk je?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
hanh wrote:
xGarfieldx-Dave
TS schreef:

Vervolgens geprobeerd te contacten via het gastaccount en ja hoor verbinding.
Wat denk je?

Ik had hem al gecorrigeerd Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jagra wrote:
Plaatje 1!


Fine. Dual Stack Firmware dus.
Ik verwijs nog naar een vorige reaktie die je in de strijd gemist kan hebben.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/iphone-8-wil-niet-contacten-met-wifi-via-ziggo-con...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het probleem van TS heeft mijn ook in 3 maanden 5 Arris Connect Boxen gekosten omdat de apparaten die ik thuis had, niet konden verbinden met Wifi, alleen het Gastennetwerk en daarvoor heb je geen Modem.
Ik kreeg weer de Compal Connect Box ervoor terug en geen problemen, alles werkte weer, tot me Comapal afgelopen oktober weer stuk ging en ik een nieuw modem nodig had, en dat werd dan wel een goed draaiende Arris Connect Box het ligt niet aan de apparaten echt een bug in het Modem is me door een moderator van Ziggo medegedeeld. Beste met de klantenservice contact opnemen voor een ander Modem.
Jagra
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dat lijkt verdacht veel op het probleem waarmee ik te maken heb. Ga morgen contact met Ziggo opnemen en om een ander modem/router vragen want dit deugt niet. Bedankt voor de tip!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wijziging DHCPv6 heeft niet geholpen?
Overgang naar IPv4 Firmware verworpen?
Andere ConnectBox kan helpen. Of 5 x een andere. De wet van Dave.
Wish you luck!

xGarfieldx-Dave heb jij Dual Stack?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mocht het een bug zijn, dan moet het uiteraard ook opgelost worden en daar is zoveel mogelijk info voor nodig om het oplossen snel en adequaat op te doen.
Dus even een aantal vragen 🙂

Kan je iPhone zowel met de 2,4GHz als de 5Ghz niet verbinden? Standaard hebben deze dezelfde naam, als dat nog zo is, verander dit even om te testen.
Helpt het als je een ander WiFi kanaal instelt?
Op mn vorige telefoon hielp dit namelijk (Samsung)

Groet,
Evert
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Evert Tsja, ik wilde ook nog wel wat onderzoeken. TS oordeelt en beslist.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
hanh Ik bedoel het als aanvulling, hoe meer bekend, hoe beter ? wie weet maakt de aanvulling niets uit, maar meer info is in zulke gevallen niet verkeerd denk ik 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Evert Prima aanvulling. Was dit ook nog van plan en evt nog kijken naar IPv6/IPv4 kwesties. Noodmaatregel: overstap naar IPv4, liefst in overleg met Mark.
Nu zal deze Case in het afvalputje gaan. Niemand die er nog iets van leert.

Uitgelicht topic