martin1000

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ipcamera

zinds het weekend
kan ik geen gebruik meer van mijn ipcamera,s maken
want mijn ipadres is gewijzigd intern lukt wel maar extern niet
met het nieuwe ipadres krijg ik het voor elkaar
Ziggo router door gelust naar mijn router die krijgt van de Ziggo modem wel een ipadres
op de Ziggo router port vorwarding ingestelt maar niks te zien
wie weet het antwoord
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou denken dat er in je eigen router dan ook port forwarding moet worden uitgevoerd of gewijzigd als deze ook een DHCP server en een firewall aan heeft staan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat is merk en model van je Ziggo Modem/Router en van je eigen Router?

Is je eigen Router als Access Point ingesteld?
(1) ja
Moet dat nieuwe externe Ip adres niet ergens worden ingevuld bij de app die je gebruikt voor het kunnen bekijken van de camera's? Installeer de Camera's evt opnieuw, alsof ze net uit de doos komen. Factory Reset kan daarbij nodig zijn.
(2) nee
Dan heb je Router op Router en zijn dubbele Port Forwards nodig, als de Camera's zijn aangesloten op je eigen Router. Dwz Forwards in de Ziggo en in de eigen Router.
Tenzij je het WAN Ip van je eigen Router instelt als DMZ-host in de Ziggo Router; dan zijn alleen Forwards nodig in je eigen Router.
Een eigen Router is makkelijker te gebruiken als de Ziggo Modem/Router in Bridge mode wordt gezet. Waarom koos je niet voor deze eenvoudiger opzet?
Als je geen goed motief hebt, dan raad ik je aan voor Bridge Mode gaan.
Zie tenslotte de opmerking bij (1). Die is hier ook van toepassing.
martin1000
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is gelukt heb dmz ingesteld
bedankt voor de hulp
Wasteproberen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
martin1000 wrote:
het is gelukt heb dmz ingesteld
bedankt voor de hulp


Dmz kan gevaarlijk zijn. Je gaat namelijk al het verkeer doorwijzen na je camera. Vooral merken zoals hikvision die hebben ik bepaalde firmware beveiligs problemen. En kunnen mensen bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen met bepaalde Tools.

En daarbij is het eigenlijk helemaal onverstandig om je camara rechtstreeks benaderbaar te maken doormiddel van Port forwarding. Omdat heel veel merken backdoors hebben. Bijvoorbeeld voor service doeleinde. (camera's met cloud functie)

Beste is er een recorder tussen te hebben. Bijvoorbeeld een Synology NAS. Of als je toch continu een pc aan heb of een servertje.
https://www.milestonesys.com (gratis software tot 8 camera's)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Wasteproberen wrote:

martin1000 wrote:
het is gelukt heb dmz ingesteld
bedankt voor de hulp
Dmz kan gevaarlijk zijn. Je gaat namelijk al het verkeer doorwijzen na je camera. Vooral merken zoals hikvision die hebben ik bepaalde firmware beveiligs problemen. En kunnen mensen bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen met bepaalde Tools.

Als je de wachtwoorden van de Camera aanpast naar een nieuw wachtwoord ( altijd aanbevolen ) dan is er niks aan de hand, in je modem zit ook nog een Firewall die indringers tegenhoud, je moet wel voorzichtig zijn maar kan gelukkig wel wat hebben.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dmz kan gevaarlijk zijn. Je gaat namelijk al het verkeer doorwijzen na je camera.

Wasteproberen
Zoals je uit de eerste twee reakties kunt lezen heeft TS zijn eigen Router als DMZ-host geconfigureerd.
Dat is de manier om dubbele Port Forwards te vermijden als je twee Routers achter elkaar zet. Niks gevaarlijk aan, want de eigen Router heeft een Firewall.

Uitgelicht topic