allemanp

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IP telefonie geen binnenkomende oproepen

Ik maak gebruik van de Horizon box (Samsung) en heb daar ip telefoons van Grandstream op aangesloten, dat heeft enige tijd gewerkt, Sinds kort kan ik alleen nog maar bellen, oproepen naar het nummer komen niet op het toestel aan, iemand enig idee?
Verder werkt alles zoals verwacht mag worden.
10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Gebruik je achter de Media Box XL nog een ander modem dus appart of gebruik je de Median Box XL als internet modem.

Ik hoor het graag.
allemanp
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als test heb ik het toestel rechtstreeks op de horizon aangesloten.

m.vr.gr.

Piet
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Als er een Modem wordt gebruik achter de Media Box XL dan zal de telefoon op de media box niet werken, die wordt dan uitgeschakeld omdat het Modem de Telefonie heeft overgenomen.

Als de Media Box XL als modem functioneert dan moet een medewerker van Ziggo dit activeren want dat kan de klant niet zelf en dient een moderator hier aan te pas te komen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemanp, welkom op de Community. Heb je nog een update voor ons? Wat Dave zegt klopt. Wanneer je een los modem van ons hebt, dan moet je je telefoon aansluiten op de Tel. 1-poort.
DennyW

Level 17
  • 3149Posts
  • 251Oplossingen
  • 919Likes
allemanp

Voor IP-telefonie achter NAT is eigenlijk port forwarden niet (altijd) noodzakelijk! Onderzoek of de Grandstreams -net zoals de meeste andere merken- een instelling hebben om een “Keep-a-Live”-signaal periodiek te laten uitsturen. Hiermee wordt namelijk een pin-hole open gehouden in de firewall zodat de (in combinatie met regelmatige her-registratie bij de provider) de IP-telefoons van buitenaf aanroepbaar blijven (voor oproep-signalen komende van de VoIP/SIP-provider).

Groet,
DennyW
allemanp
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Even voor de duidelijkheid, het gaat over IP-telefoons (ethernet aansluiting) die ik al enige tijd gebruikt heb op het netwerk, inderdaad achter een eigen Unifi Security Gateway.
Als ik een telefoon aansluit op een andere provider (glas-KPN) werkt het zonder problemen, in en uitgaand.
Sinds enige tijd kan ik wel uitbellen maar niet meer gebeld worden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Even voor de duidelijkheid.

Je hebt nu je modem aangesloten op je Mediabox XL?

Zo ja, dan heb je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges en als je apparatuur een IP adres krijgt van de Mediabox XL zit hij niet in de IP range van je modem en heb je geen internet verbinding.

Stap 1: Ook je Mediabox XL kan allerlei problemen krijgen als hij in een thuisnetwerk is opgenomen via de afstandsbediening: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Stap 2:
Heb je enig inzicht in een netwerk configureren, dan kun je de volgende stappen gebruiken om je Mediabox XL als Acces Point te gebruiken.
Ziggo ondersteunt dit niet: De Mediabox XL gebruiken als Access Point.
DennyW

Level 17
  • 3149Posts
  • 251Oplossingen
  • 919Likes
VoIP met Keep-a-live werkt bij mij ook goed met twee routers in cascade / dubbel NAT!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemanp. We hebben al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoe staat het er nu voor?
DennyW

Level 17
  • 3149Posts
  • 251Oplossingen
  • 919Likes
DennyW wrote:
VoIP met Keep-a-live werkt bij mij ook goed met twee routers in cascade / dubbel NAT!


Wat ik hier nog aan kan toevoegen, is dat het bij mij (Ziggo-modem-router Techniocolor TC7210) de firewall ingesteld is op "low".

Uitgelicht topic