Rob1952

Level 1
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IP adres verandert spontaan

Sinds gisterenochtend (25-10-2018), nadat mijn complete verbinding met Ziggo een tijdje weg was, heb ik in ene een ander IP adres en ook de plaats is anders. eindigde eerst op 101 en zat in Rotterdam en nu eindigt het op 34 en zit het op IJburg. Kan dit kloppen? of is er iets met mijn verbinding gebeurt (hack of zo?).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het IP adres is niet vast, dus dit kan soms wijzigen. Je zou het echter even in de gaten kunnen houden of dit IP nu van kracht blijft, want het veranderd niet met regelmaat.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het IP adres is niet vast, dus dit kan soms wijzigen. Je zou het echter even in de gaten kunnen houden of dit IP nu van kracht blijft, want het veranderd niet met regelmaat.
Rob1952
Topicstarter
Level 1
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
OK het viel me n.l. op omdat ik volgens mij al jaren een IP adres had dat op 101 eindigde. zie dat meermaals in beeld verschijnen op diverse websites die ik bezoek en sinds gisteren staat daar dus plotseling een ander IP adres en andere plaatsnaam.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rob1952, ik kan me voorstellen dat hier even vreemd van op kijkt. Het IP adres veranderd inderdaad wel eens. Reken op ongeveer 2 keer per jaar. De locatie eigenschappen van een IP adres - in een speedtest tool - zijn altijd geschat. Dat heeft geen invloed op de verbinding. Kortom; alles in orde. Je ben niet gehackt 🙂
Rob1952
Topicstarter
Level 1
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ook bedankt voor jou antwoord. Stelt me in ieder geval gerust.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Graag gedaan Rob! Mocht je weer eens iets opvallends zien dan horen we graag weer van je in een nieuwe topic 🙂

Uitgelicht topic