Dag allen,
Sinds enkele weken ervaar ik dat mijn internetverbinding met regelmaat weg valt. De ene keer 30 seconden, dan weer 1 minuut, soms langer tot 5 minuten.
Na gebeld te hebben met Ziggo kon men bepaald zien dat de verbinding niet geheel in orde was en heeft men een nieuw modem toegezonden welk ik vandaag heb aangesloten( daar het bestaande modem inmiddels 6 jr oud was). In de hoop dat dit het euvel zou op lossen.
Helaas is dit niet het geval en valt de verbinding nog steeds weg, 2 a 3x deze avond.
situatie : splitter zit op aop, van splitter een korte coax van 70 cm naar modem. van modem +- 20 meter utp naar pc.
snelheid : 40 mbit/4 mbit, is in orde.
Na het een en ander doorgelezen te hebben over vergelijkbare situaties lees ik over T3 meldingen,vermogen etc.
Als ik inlog op de connectbox lees ik dat de gebundelde upstream kanalen een vermogen hebben van 57 : wat te hoog zou zijn en T3 meldingen geeft en initieërt dat het modem opnieuw opstart?
Het modem heeft tot nu toe vanaf begin vd avond al 305 t3 meldingen gegeven..
Mijn eigenlijke vraag is : zou bovenstaande de oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van mijn internetverbinding?
Ik hoop dat ik langs deze weg wat verder kan komen, bellen heeft weinig vorderingen gebracht tot op heden.
Bedankt!
--update 0:05u--
zo net 10 minuten geen verbinding gehad