ArjanNug

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetverbinding valt weg / onstabiel

Dag allen,

Sinds enkele weken ervaar ik dat mijn internetverbinding met regelmaat weg valt. De ene keer 30 seconden, dan weer 1 minuut, soms langer tot 5 minuten.
Na gebeld te hebben met Ziggo kon men bepaald zien dat de verbinding niet geheel in orde was en heeft men een nieuw modem toegezonden welk ik vandaag heb aangesloten( daar het bestaande modem inmiddels 6 jr oud was). In de hoop dat dit het euvel zou op lossen.
Helaas is dit niet het geval en valt de verbinding nog steeds weg, 2 a 3x deze avond.

situatie : splitter zit op aop, van splitter een korte coax van 70 cm naar modem. van modem +- 20 meter utp naar pc.
snelheid : 40 mbit/4 mbit, is in orde.

Na het een en ander doorgelezen te hebben over vergelijkbare situaties lees ik over T3 meldingen,vermogen etc.
Als ik inlog op de connectbox lees ik dat de gebundelde upstream kanalen een vermogen hebben van 57 : wat te hoog zou zijn en T3 meldingen geeft en initieërt dat het modem opnieuw opstart?

Het modem heeft tot nu toe vanaf begin vd avond al 305 t3 meldingen gegeven..

Mijn eigenlijke vraag is : zou bovenstaande de oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van mijn internetverbinding?
Ik hoop dat ik langs deze weg wat verder kan komen, bellen heeft weinig vorderingen gebracht tot op heden.
Bedankt!

--update 0:05u--
zo net 10 minuten geen verbinding gehad
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou nu Ziggo bellen voor en monteur die de AOP kan vervangen, dit is een te oude voor dit tijdsgewricht.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een screenshot of kopie plaatsen van je upstream, downstream waarden en je log?
En een foto van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 2018-05-26 06:42:13.00	critical	Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:43:03.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:43:34.00 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:43:34.00 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:44:16.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:44:36.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:45:19.00 notice Received REG-RSP while in REG-HOLD1 state;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:45:24.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:48:58.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:50:04.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:50:14.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:50:30.00 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:50:30.00 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:51:18.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:51:19.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:52:21.00 notice Received REG-RSP while in REG-HOLD1 state;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:52:32.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:55:53.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:56:56.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-05-26 06:57:49.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;









Hopelijk kun je/jullie hier wat mee.
Rosmin

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik je signaalwaardes zo bekijk zien ze er niet goed uit. Dat zou kunnen verklaren waarom de verbinding onstabiel is.
Ik begrijp dat je modem direct op het AOP zit aangesloten met een splitter en een korte kabel.
Zijn deze beide al eens vervangen? Zo niet probeer het dan met een nieuwe kabel en splitter. Mocht dit geen verbetering geven dan zit is het aan te raden om contact op te nemen met Ziggo. Mogelijk is het een probleem met je AOP of verder in het Ziggo netwerk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je nog een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?

Er lijkt een blokkade te liggen tussen je modem en de Ziggo servers. ArjanNug

Rosmin Goed advies.
Als de oorzaak na de AOP, = eerste stekkerdoos van Ziggo in je huis met een zeer oude splitter of stekker, ligt en een monteur komt langs, dan worden er kosten gerekend en dit kan voorkomen worden door eerst naar de oorzaak te kijken of om een oorzaak uit te sluiten.

Een nieuwe kabel en splitter wordt ook vaak gratis opgestuurd door de klantenservice als duidelijk is dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. ArjanNug
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
sorry..vergeten foto van splitter te plaatsen.. , nu alsnog :
( het is een MCP-03 )

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoelang zit die AOP er al?
Kun je een foto maken zonder de splitter.

Als dit een oude is, dan kun je Ziggo bellen en een monteur komt hem gratis vervangen en laat waarschijnlijk ook een goede splitter en een kabeltje achter.
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


weer gebeld met klantenservice : men stuurt een nieuw splitter en kabel om uit te sluiten dat het probleem aan mijn kant zou zijn. De wcd zit er al zo 'n 7 jaar schat ik in. De splitter zo'n 6 jaar. Gebeurt het wel eens in de praktijk dat deze kapot gaan ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou nu Ziggo bellen voor en monteur die de AOP kan vervangen, dit is een te oude voor dit tijdsgewricht.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ArjanNug, Welkom op onze Community.

Bedankt voor je foto's en tekst en uitleg. Het is meteen al duidelijk doordat je al aangaf dat je Upstream 57dB is. Hier is meer nodig dan tips and tricks van de Community. Be rt geeft meteen al aan wat er moet gebeuren! #LekkerBezig 🙂

In je screenshots zie ik ook dat het signaal te zwak binnenkomt. Er zit dus ergens een enorme weerstand tussen de modem en de wijkcentrale. Een nieuwe modem sturen is voorbarig geweest. Een nieuwe splitter sturen heeft alleen zin wanneer de modem zonder splitter (rechtreeks op de AOP) echt bizar goede verbetering laat zien. Ik vermoed dat dit laatste niet getest is.

De AOP lijkt verouderd, wanneer je met de modem rechtstreeks aangesloten nog steeds een hoge upstream ziet (meer dan 50dB) dan stuur ik een monteur. Stuur mij een privébericht met je postcode en huisnummer zodat ik dat voor je kan regelen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Is dit de eerste aansluiting in huis? (dus niet dat er ergens in de meterkast een AOP zit met daar nog een of andere splitter)

Ik kan mij nl niet herinneren dat UPC of Ziggo ooit Bosch WCD's heeft gebruikt dus deze is óf erg oud óf ooit door de/een bewoner zelf geplaatst. Ik kan er in ieder geval geen specificatie van vinden online dus vervangen lijkt mij sowieso een goede step.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb ze wel eens voorbij zien komen in oude Ziggo gebied, had @home op het laatst geen Bosch? Nick999
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo net de splitter er tussen uit gehaald en rechtstreeks op AOP aangesloten ( op de linker male zijde aangesloten )
waardes verschillen niet.

WCD zo als op foto is het daadwerkelijke AOP , 1e punt.

PS screenshot van MTR : 34 uur lang elke seconde een ping naar ziggo.nl : 2,5% packetloss : 45-50 minuten geen verbinding gehad.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Be rt @Home zou misschien wel kunnen maar dan praat je echt over (veel) langer dan 7 jaar. Home is nl al 10 jaar Ziggo en Ziggo gebruikte al heel vroeg de 1-gats wcd met opsteeksplitter voor radio en tv (heb nog stapels van die zooi liggen hier) :grinning:
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wcd is minstens 16 jaar oud, werd destijds gebruikt door monteurs UPC kabelinternet in regio Rotterdam (planhold)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ArjanNug Dat verklaart een hoop 🙂
Maar dan is de wcd zeker niet meer geschikt en moet vervangen worden. Want oude wcd's hebben, afhankelijk van het type, niet alleen problemen met bepaalde frequenties, maar ook nog eens met een hoge demping .
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
UPDATE : vandaag is er een monteur geweest om AOP te vervangen. Met resultaat.
van -3 naar +5 ! Welke waarde dat precies is weet ik niet maar 8 punten hoger was volgens hem een behoorlijk groot verschil.
UP waardes zijn nu gem. 45.7
DOWN waardes zijn nu gem. 0.2
hopelijk (en waarschijnlijk) blijft dit nu stabiel en is het euvel verholpen. Bedankt allen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat zier er top uit, veel internetplezier gewenst.:relaxed:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
ArjanNug wrote:
UPDATE : vandaag is er een monteur geweest om AOP te vervangen. Met resultaat.
van -3 naar +5 ! Welke waarde dat precies is weet ik niet maar 8 punten hoger was volgens hem een behoorlijk groot verschil.
UP waardes zijn nu gem. 45.7
DOWN waardes zijn nu gem. 0.2
hopelijk (en waarschijnlijk) blijft dit nu stabiel en is het euvel verholpen. Bedankt allen!

Yes! Dat ziet er weer prima uit zeg!

Dit was weer een fijne samenwerking gentlemen 🙂
ArjanNug
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas!
Te vroeg gejuicht 😞
Volgens mij zit er verder op in het netwerk van Ziggo iets wat er voor zorgt dat de waardes zo fluctueren.


 2018-06-02 10:41:08.00	critical	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:10.00 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:10.00 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:10.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:13.00 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:13.00 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:13.00 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:13.00 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:41:51.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:42:13.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:43:16.00 notice Received REG-RSP while in REG-HOLD1 state;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:46:53.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:47:55.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:48:58.00 notice Received REG-RSP while in REG-HOLD1 state;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:52:34.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:53:37.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:54:40.00 notice Received REG-RSP while in REG-HOLD1 state;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:58:15.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 10:59:18.00 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-02 11:00:28.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4a:55:13;CMTS-MAC=00:17:10:91:4f:24;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;



Uitgelicht topic