mhstaal

Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internetverbinding valt steeds weg

Hallo. Ik heb een vreemd probleem de laatste tijd. De internetverbinding(draadloos en bekabeld) valt steeds weg.
Heeft iemand hier een oplossing voor.
M.H Staal
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
Ben je op dit topic uitgekomen omdat je last hebt van wegvallend internet op de bekabelde internet verbinding? Check dan eerst de storingschecker. Lijkt dit allemaal in orde? Start dan een eigen topic en plaats dan gelijk de signaalwaardes van de internetverbinding. Hoe meer info, hoe beter!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U geeft wel heel weinig informatie. Welk modem? Branden er lampjes op de modem als u het probleem heeft?
De eerste oplossingen bij dergelijke problemen:
- reset de modem door deze even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten
- bel de helpdesk; die kan in uw modem kijken en indien nodig actie ondernemen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo mhstaal,
haal je modem eens van de stroom af, letterlijk adapter uit modem en adapter uit stopcontact,
haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax weer aan en daarna de stroom. Gaat het dan beter?
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik gedaan, niet geholpen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Oké, dus het internet valt steeds weg, maar komt blijkbaar ook steeds weer terug.
vraag:
Herstelt de verbinding vanzelf (en na hoeveel tijd ongeveer) of moet je eerst een "magische" handeling verrichten (en zo ja, welke)?
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De verbinding hersteld zelf weer, soms na eennpaar seconden of langer tot een paar minuten
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Áls voor draadloos geen extra access point wordt gebruikt en voor bekabeld evenmin een (toegevoegde) switch gebruikt wordt, dan zit de instabiliteit in óf
het modem zelf
óf
alles wat daarvoor zit,
want ander smaken zijn er dan niet.

Dan is het nu hoogtijd om de vraag van Jan F. te beantwoorden:
Welk (ziggo-) modem gebruikt u?
Mede gebruikers die de ins en out van dat type kennen, kunnen dan gericht instructies geven hoe de meetwaarden en foutmeldingen van het kastje zichtbaar gemaakt kunnen worden, om zo tot een gericht advies te komen.
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik de Connectbox direct aangesloten op hè AOP
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanuit de box gaat er een internetkabel naar de hub. Ik heb de connectbox ook direct aangesloten op de computer en daar is het zelfde probleem
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
N.N. en Jan F. hebben een Connectbox, zodat die je weg wijs kunne maken hoe je signaal-waarden en de T3-errors uit kunt lezen. (Ik heb een ander modem en ben daarom niet zo thuis in de CB.)
Stop maar even met resetten om te voorkomen dat log's en meetwaarden geschoond worden.

Verder neem ik maar aan dat met een hub een switch wordt bedoeld; zelf heb je al getest hoe de verbinding is / blijft al je deze niet in het circuit hebt opgenomen. (Top!).
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo mhstaal,
Log in op de modem en klik op de tab 'netwerkdiagnose', wat kont daar dan uit?
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De connectbox geeft alles normaal aan bij de netwerkdiagnose
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Historie connectbox.?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo mhstaal
Die waarschuwingen in het log hoef je je niets van aan te trekken, dat is een log voor de Ziggo-monteurs om te zien hoe de achterliggende systemen op het modem reageren.
Het belangrijkste voor de klant is de eerdergenoemde netwerkdiagnose, die is voor jou goed lees ik.
Heb je dan nog problemen even de helpdesk bellen, die kunnen je modem dieper uitlezen en eventueel een storingsmonteur sturen.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Ahum... N.N., T3 is niet voor niks "critical"; https://volpefirm.com/docsis_timeout_descriptions/
mhstaal, vallen de door jouw ervaren onderbrekingen samen met de tijd bij de T3 in de log?
Kun je de up- en downstream signaalwaarden uit de Netwerk diagnose pagina hier ook posten, ze hebben elk een eigen tabblad.

gr, Henno
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het modem in bridge gezet end snel kijken hoe het gaat
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hoewel je niets kunt uitsluiten zal het hoogstwaarschijnlijk niet beter worden.
Het ziet er nl naar uit dat er connectieproblemen
zijn tussen Modem en buitenwereld.
Bij Bridge Mode wordt alles uitgezet op je Ziggo Internet-kastje,
behalve ........ het Modem.
Gr Han
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
mhstaal wrote:
Ik heb het modem in bridge gezet end snel kijken hoe het gaat

Zie Hanh's opmerking. Dit gaat je niet verlossen van signaalproblemen welke achter de T3's zitten.

gr, Henno
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Henno
Die T3 error zegt heel weinig, zolang die niet massaal voorkomen. Er is even een storing op een van de vier of zes retourkanalen. In de praktijk zal je daar niets van merken.
mhstaal
Ik ben wel benieuwd naar de waarden van de down- en upstream gegevens. Kunt u die hier een laten zien?
mhstaal
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Ik heb sinds vanmorgen de connectbox op bridgemode gezet en ik moet zeggen, laat ik het afkloppen, dat alles er weer is en allemaal weer doet. volgens Ziggo heb ik wel heel veel apparatuur aan het modem hangen en dat dat de connectbox een beetje overbelast. Ik weet ook niet of je nu uberhaupt nog in het menu kan kijken van de box.

Uitgelicht topic