Saucepa

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internetverbinding doet raar - sommige webpagina's niet bereikbaar

Al vanaf vanochtend is de internetverbinding bij mij thuis erg verwarrend. De enige websites die hier werken zijn Google en Youtube, alle andere sites/apps/games die internet vereisen werken niet. Ik krijg namelijk het bericht: 'ERR_CONNECTION_TIMED_OUT'. Dit geldt ook voor alle andere apparaten (computers/mobieltjes/tv) in het huis, zowel Wifi als bedraad internet. Volgens de site zijn er echter geen storingen hier (Rotterdam).
Ik heb al de kabels proberen de vervangen, modem de resetten, wifi uit en aan de doen maar niks blijkt de situatie te veranderen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
cecilevdw wrote:
Update:
Het lijkt nu weer te werken. Ik ben verbonden met de wifi en ziggo.nl is bereikbaar. Wel vreemd.
Inderdaad vreemd, maar blij om te horen dat het nu weer werkt! Mocht er toch nog iets mis gaan horen we het wel.

Bekijk in context

50 Reacties 50
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Saucepa,

Heb je hier last van op 1 apparaat of op meerdere?
Als het om 1 apparaat gaat, kan deze link je hopelijk de oplossing bieden. (Het is wel in het Engels)

Groet,
Evert
Saucepa
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Iedereen in het huis heeft er helaas last van. Laptop, computers, tv en mobieltjes (wifi en bedraad).
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je het modem ook eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen door het reset knopje achterop het modem 10 seconden lang in te drukken?

En klopt het dat je als modem de Technicolor TC7200 hebt?
Saucepa
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb het terug zetten naar fabrieksinstellingen zojuist geprobeerd en het heeft helaas geen effect gehad.
En ik heb inderdaad de Technicolor TC7200 als modem.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Jammer! :disappointed:
Dan zou ik aan Ziggo vragen om een nieuw modem. Je huidige modem is technisch gezien wat verouderd, omdat die slechts of de 2,4Ghz of de 5Ghz frequentie kan uitzenden. De nieuwe modems kunnen beide frequenties tegelijkertijd uitzenden. Om deze reden kan jouw huidige modem vervangen worden 🙂

Als je het nu wil vragen, kom je als het goed is hier een chat knop tegen 🙂
Efekan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oud of niet maakt niet zo uit want ik heb laatst een nieuwe gekregen en ook ik heb deze probleem.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Efekan, Woon jij ook in Rotterdam?
Efekan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert96 ik woon in Eindhoven
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan is er wellicht toch een storing gaande, al woon ik niet in Rotterdam of Eindhoven, je zou het even tot morgen kunnen afwachten of anders contact opnemen met Ziggo.
Ik weet zo geen oplossing ervoor als het op meerdere apparaten speelt en een modem reset ook niet helpt.
Glowman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in Den Haag en heb last van het zelfde probleem. modem/router resetten of internet instellingen op apparaten resetten en opnieuw instellen heeft geen zin. Ik ga vanavond even met ziggo bellen (al verwacht ik niet dat ze ook maar iets gaan doen, aangezien er geen storing bekend is). Het internet is in deze vorm in ieder geval compleet nutteloos (ik heb net mijn pc opnieuw voorzien van een verse installatie en kan niet eens mijn drivers downloaden).
abacadabra

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier in leiden exact hetzelfde probleem.
pagina's die niet of lang doen over het laden.
tsl handshake onzin of gewoon timed out.
een grote shitshow weer op dit moment bij ziggo :rage: :rage: :rage: :rage:
ik betaal 90 euries per maand voor deze onzin.
en het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt maar ziggo zegt niets want dat kost ze alleen maar meer klanten.
sorry voor mijn boze reactie maar hier word ik na de zoveelste x pissed of van.

toch maar eens gaan kijken wat glasvezel van een andere provider doet denk ik !!!!!!

edit: ook mijn snelheid is voor de verandering weer eens terug gevallen naar 130 mb dl terwijl ik betaal voor 400/40...
en voor het geval JA ik heb de laatste firm-software geinstalleerd
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi allemaal, dit probleem heb ik gisteren thuis ook geconstateerd en er loopt een onderzoek naar de oorzaak. We zien het alleen op modems met een IPv6 profiel.

Kunnen jullie mij een privébericht sturen met je klantnummer? Dan kan ik je modem omzetten naar IPv4 en zul je alle websites weer kunnen bereiken.

Je kunt hiervoor ook de klantenservice bellen/chatten/facebooken/etc. Ik ben natuurlijk niet 24/7 aanwezig, maar mijn collega's wel (chat is 24/7 open, als je op de contactpagina zit en er is een medewerker beschikbaar > dan krijg je een pop-up om een chat te starten).

Saucepa, Efekan, Glowman, abacadabra
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Mark Ziggo

Dit is mijn instelling. Is hier e.e.a. uit af te leiden?


IPv6 adres : 2001:1C00:2500:0:152D:2616:FE09:152B
IPv6 standaard gateway : FE80::201:5CFF:FE87:F846
IPv6 leasetijd : 0 days 4h:39m:10s
IPv6 lease verlopen : 2018-06-07 20:17:38.00
IPv6 DNS-servers : 2001:730:3E42:1000::53
IPv4 adres : **.***.**.**
Standaard gateway : **.***.**.*
IPv4-leasetijd : 4 days 21h:33m:29s
IPv4-lease verlopen : 2018-06-12 13:11:57.00
IPv4-DNS-servers : 84.116.46.20
IPv6 DS-Lite status : Uitgeschakeld
DS-Lite-FQDN : aftr01.upc.nl
DS-Lite-adres : ::
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Boompieapp, ervaar jij ook dezelfde problemen of niet?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Mark Ziggo wrote:
Boompieapp, ervaar jij ook dezelfde problemen of niet?

Yep... een pagina laden duurt steeds vaker een minuut of 2 a 3 of helemaal niet bereikbaar. Ik zit in de regio Den Haag. Ik vermoedde eerst een DNS issue. Modem: Connect-box (Arris)
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Boompieapp Kan ik niet direct rijmen aan de storing die we aan het onderzoeken zijn.

Hierbij zijn bepaalde websites constant wél goed bereikbaar en andere constant niet (time-out, kan inderdaad wel een klein stukje van de pagina laden).

www.google.nl doet het bijvoorbeeld wel goed, maar www.twitter.com of www.ziggo.nl niet. Komt dat overéén met wat jij ervaart?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Volgens mij is het moeilijk te bepalen of een site constant wel goed bereikbaar is. Bij mij komt het voor bij wllekeurige sites. Dat google.nl wel goed werkt zie ik alleen bij TS staan. Ben benieuwd hoe het bij de andere melders zit.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Efekan heb ik net telefonisch kunnen bereiken, bij hem is het probleem sinds vanmiddag (zonder actie vanuit ons) opgelost. Bij mij thuis ook (terug op IPv6 zonder problemen).

Dus ik vraag me ook zeker af hoe de situatie er nu op dit moment bij iedereen voorstaat. :nerd:

Boompieapp Dat neemt niet weg dat jij last kunt hebben van traag ladende websites, maar dat is dan niet gerelateerd aan dit onderzoek.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Mark Ziggo
OK.. ik denk ook dat er legio oorzaken bestaan wat betreft Internet problemen.

Even terug komend op jouw zin: "We zien het alleen op modems met een IPv6 profiel."

Mij was niet echt duidelijk wat je hiermee bedoelde.:thinking:
Vandaar mijn instellingen copy/paste.

Uitgelicht topic