Stephan1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid op Connectbox te laag, tussen 75-91 mbit

Internet is wat traag hier, speedtest gedaan via ziggo en ookla heeft een download tussen 75-91 mbit en een upload 18-20mbit
Betreft de witte connectbox en een internet abb. van 200mbit.
Kabel is cat6 .
Modem is 1gig.
Snelheid is in het verleden zo rond de 150mbit geweest, connectbox al stroomloos gemaakt maar dat helpt niet.
Wat zijn de verdere mogelijk heden?
3 Reacties 3
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Waar test je, wat zijn de waardes in je modem? En haal je op geen enkel moment van de dag de juiste snelheid?? Hoop vragen.. Zullen er mischien wel meer volgen maar info is alles..
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Stephan1
Om de oorzaak te achterhalen is het aan te raden om eerst de makkelijke dingen te controleren. Hierbij dien je niets op voorhand uit te sluiten. Ook niet de meest simpele dingen.
Je vermeldt dat de kabel Cat6 is. Hopelijk bedoel je hiermee niet dat je een foutje in de kabel-verbinding hiermee volkomen uitsluit.
Verder noem je één kabel. Moet hieruit geconcludeerd worden dat je "maar" één PC of laptop tot je beschikking hebt om de internet verbinding te testen of hebben meerdere apparaten last van een te lage verbindingssnelheid?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Uitgelicht topic