punt58

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid is niet optimaal, zowel bekabeld als draadloos

Als de wifi van de modem op 50 cm van de modem nog geen 50 mbbs is en met een kabel max 100 is moest 200 mbbs kunnen zijn,ook in de woonkamer op 5 mtr nog maar 30- 40 mbbs lijkt mij dat de modem niet goed werkt.
Iemaand ervaring ?
Herman
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ziggo is geweest en heeft de modem en bekabeling vervangen ,nu is snelheid goed.
Herman

Bekijk in context

21 Reacties 21
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
punt58 wrote:
Als de wifi van de modem op 50 cm van de modem nog geen 50 mbbs is en met een kabel max 100 is moest 200 mbbs kunnen zijn,ook in de woonkamer op 5 mtr nog maar 30- 40 mbbs lijkt mij dat de modem niet goed werkt.
Iemaand ervaring ?
Herman


Hoi,
Dit kan aan veel dingen liggen allereerst de bekabelde verbinding , kan je nakijken of die wel 1 gb verbinding aangeeft op je desktop/laptop

Configuratiescherm > netwerk > adapter instellingen wijzigen > op ethernet icoon klikken met de rechtermuisknop en dan status kiezen .krijg je een scherm waarop snelheid zichtbaar is

De wifi problematiek , op welke frequentie zit je ? op de 2.4 of de 5ghz ?
bij de 5ghz is het bereik minder ver en 5 meter begin wel op beetje afstand te lijken maar dit ligt ook aan welke wifi netwerk kaart in je apparatuur zit.

Stelregel hoe verder je van de bron zit des te lager je snelheid dit zal eerder op de 5 ghz zijn en in mindere mate op de 2,4 ghz
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hallo, bedankt voor het antwoord ,maar de snelheid is 1,0 Gbps, ik kan alleen op 2,4 ghz werken .maar wat ik het vreemde vind is dat als ik naast de modem staat er max 35 Mbps kan krijgen .de modem is van 6 mnd 2014
vg gr
Herman
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
punt58 wrote:
hallo, bedankt voor het antwoord ,maar de snelheid is 1,0 Gbps, ik kan alleen op 2,4 ghz werken .maar wat ik het vreemde vind is dat als ik naast de modem staat er max 35 Mbps kan krijgen .de modem is van 6 mnd 2014
vg gr
Herman


Dan moet je met een goede utp kabel de snelheid halen.
Als je in de stekker kijkt van de utp kabel hoeveel dunne draadjes tel je dan ?

Als je naast het modem staat bedoel je met een telefoon of laptop ? en zo ja hoe oud zijn die , merk en type nummer ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even van het begin af aan en hardop denken.

Wat voor kabel is het?
Wat staat er op?

Alleen CAT 5e en hoger geeft meer dan 100 Mbps.
Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ronihd Tegelijkertijd. Ik houd me stil.:relaxed:
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met de kabel haal ik boven de 100 mbps dat is niet het probleem dacht ik ,maar het WiFi signaal is laag ook als ik met mijn Laptop is al ouder Probook 6550b naast de modem staat
Herman
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bekabeld moet je overal in je netwerk 200/20 kunnen meten.
Ook als er goede eigen netwerkapparatuur tussenzit, zoals een Switch of Accesss Point.
Als dat niet klopt (80 Mbps of wat hoger) dan kan er bv een kabelprobleem zijn.
Die levert dan 100 Mbps ipv .de te verwachten 1 Gbps. Of een ouderwetse 100 Mbps Switch.
Onderzoek is dan nodig.

Als je rechtstreeks aan de Ziggo Modem/Router al problemen ervaart met de snelheid met een goede kabel en een 1 Gbps network adaptor op het testSysteem, dan moet eerst daarnaar verder worden gekeken. Je kunt 'verder weg' in je bekabelde netwerk dan niet veel beter verwachten.
Gebruik voor speedtests:
http://www.dslreports.com/speedtest
Dat is de betrouwbaarste.
Meet met regelmatige tussenpozen. Dat geeft het beste beeld.
Gr Han
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt ,ik denk dat ik eerst met ziggo contact opneemt om de inkomende kabel en modem te laten controleren.
Herman
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
OK. Als je goed getest hebt dat het wel aan Ziggo moet liggen, dan is dat een prima zet. Een te constateren storing met de verbinding wordt gratis verholpen.
Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen?
Dit zegt al veel over je signaalsterkte en kwaliteit van het signaal.

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Als dit er één is van een oudere versie wordt deze gratis gewisseld voor één van de huidige generatie en kan de monteur direct naar de andere zaken kijken.
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bedoel je dit.
Kanaal 1 :Kanaal Nr:1Downstream-frequentie:228000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,0 dBmVSignaal - ruis verhouding:41,4 dBMER:41.3 dBCorrectable FEC:1 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:29 dBcKanaal 2 :Kanaal Nr:2Downstream-frequentie:236000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:2,9 dBmVSignaal - ruis verhouding:41.0 dBMER:40.9 dBCorrectable FEC:1 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:32 dBcKanaal 3 :Kanaal Nr:3Downstream-frequentie:244000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:2,9 dBmVSignaal - ruis verhouding:41.2 dBMER:40.9 dBCorrectable FEC:1 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:28 dBcKanaal 4 :Kanaal Nr:4Downstream-frequentie:252000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,1 dBmVSignaal - ruis verhouding:41.3 dBMER:41.3 dBCorrectable FEC:1 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:29 dBcKanaal 5 :Kanaal Nr:5Downstream-frequentie:260000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,2 dBmVSignaal - ruis verhouding:41.2 dBMER:41.3 dBCorrectable FEC:0 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:30 dBcKanaal 6 :Kanaal Nr:6Downstream-frequentie:268000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,0 dBmVSignaal - ruis verhouding:41,4 dBMER:41.1 dBCorrectable FEC:0 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:31 dBcKanaal 7 :Kanaal Nr:7Downstream-frequentie:276000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,2 dBmVSignaal - ruis verhouding:41,4 dBMER:41.3 dBCorrectable FEC:0 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:31 dBcKanaal 8 :Kanaal Nr:8Downstream-frequentie:284000000 HzModulatie:256 QAMKracht niveau:3,1 dBmVSignaal - ruis verhouding:41.3 dBMER:41.3 dBCorrectable FEC:0 codewoordenNiet-corrigeerbare FEC:0 codewoordenMicroreflections:32 dBc Upstream-kanalen Kanaal1 :Kanaal Nr:4Stroomopwaartse frequentie:36000000 HzModulatie:64 QAMBitrate:30720 kBits / secKracht niveau:42,5 dBmVKanaal2 :Kanaal Nr:1Stroomopwaartse frequentie:58800000 HzModulatie:64 QAMBitrate:30720 kBits / secKracht niveau:42,5 dBmVChannel3 :Kanaal Nr:2Stroomopwaartse frequentie:52000000 HzModulatie:64 QAMBitrate:30720 kBits / secKracht niveau:42,5 dBmVChannel4 :Kanaal Nr:3Stroomopwaartse frequentie:44500000 HzModulatie:64 QAMBitrate:30720 kBits / secKracht niveau:42,5 dBmVStatistieken T3Timeouts:0 time-outsT4Timeouts:1 time-outs

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Jongens, waarom zo moeilijk? TS zegt dat hij 35 mbit haalt over 2,4 GHz wifi, dat is een reguliere snelheid voor een wat oudere laptop met dito netwerkadapter..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie geen directe afwijkingen in het signaal.

AlexHelpt schreef: "Jongens, waarom zo moeilijk?"
Mede omdat TS bekabeld 100 Mbps haalt met een 200 abonnement.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
All,

punt58 vindt dat het probleem bij Ziggo ligt en een Monteur moet worden besteld. Dit na wat suggesties over tests die kunnen worden gedaan.
Dat respecteer ik. Case Closed voor mij.
Of het afterall een gratis monteur zal kunnen zijn, viel naar mijn smaak nog te bezien.
Opmerkelijk is dat er nu alsnog extra gegevens worden geleverd. Is er ineens twijfel over eerdere eigen tests plus een resolute beslissing een Monteur te willen?
We horen het wel.
Gr Han
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle info ,heb er veel van geleerd ,ik ga met ziggo contact opnemen of mijn probleem verder op te lossen is of dat ik er gewoon genoegen mee moet nemen met deze snelheid .
beste is dit af te sluiten
vr gr
punt 58
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je hoeft absoluut geen genogen te nemen met een te lage snelheid.
Zou ik in elk geval niet doen, als na tests blijkt dat het niet aan mijn eigen netwerk ligt. Ik heb 400/40 en dat is het ook.
Succes verder.
Han
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi punt58, welkom op de Ziggo Community! Goed dat je je eens wilt verdiepen in je internetverbinding. Je hebt niet voor niets een abonnement met 200 Mpbs.
Voor zowel de bekabelde als draadloze verbinding geldt, zoals de andere Communityleden hierboven ook al aangeven, dat de snelheid afhankelijk is van meerdere factoren. Maar een extra check vanuit onze kant kan natuurlijk geen kwaad. Heb je inmiddels al contact gehad? Zo ja, we zijn benieuwd naar de uitkomst. En anders help ik je graag verder!
punt58
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hallo Kin Ziggo,ik denk dat het meeste aan mijn labtop ligt ,getest bij een ander netwerk die persoon kwam tot 150/ 40 en ik niet hoger dan 40/15 ,dus zal toch genoegen moeten nemen en voor snelheid de kabel .
Herman
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
punt58
Met een goed werkende laptop, met 1 Gbps Network Adaptor en een prima kabel naar je Modem/Router moet je doodgewoon de internet speed van je abo kunnen meten mbv: http://www.dslreports.com/speedtest .

Als dat niet zo is, dan is er iets aan de hand dat bekeken moet worden. Uiteindelijk door Ziggo, als er iets mis is met je Internetverbinding met de buitenwereld.

Vind je het allemaal wel best zo? Zal eerlijk zijn: Mij verder een zorg.

Gr Han

Uitgelicht topic