WJBtK

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet Wifibooster valt weg bij inschakelen tv

Als ik mijn Samsung (ue40eh 5300)TV inschakel wordt de WiFi via de bekabelde ziggo- wifibooster heel sloom (van 250 mbps naar 30) of valt helemaal weg. Ik heb een mediabox-next  van ziggo.

De TV is niet verbonden met het internet.

Wifi via de ziggo-connectbox blijft het wel hetzelfde doen. Het probleem is er sinds enkele weken.

Wat te doen?

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Staat de wifibooster vlak naast de TV?

Soms kan elektromagnetische interferentie een rol spelen.

Dit mogelijke effect lijkt hier ook plaats te vinden op de Compal Wifibooster die vlak achter de Next en beeldscherm staat, als ik die op 5GHz op kanaal 100 zet, in de DFS zone, gaat die binnen de kortste keren naar 48.
Eenzelfde wifibooster staat een verdieping hoger en die blijft wel op kanaal 100 staan.

WJBtK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor het snelle antwoord. De booster van ziggo staat ongeveer 50 cm onder de tv.

Wat is dan de oplossing? Om de booster verder van de tv te zetten of aan de instellingen van de booster iets te doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zou zeker eens proberen om de booster verder van de TV te proberen en hoger te plaatsen om te testen.

Andere instellingen hebben geen zin, mijns inziens.

Ben benieuwd of dit enig effect heeft in dit geval.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemiddag @WJBtK

Welkom op de Community! Wat een irritant probleem, logisch dat je graag wilt dat hier een oplossing voor komt zodat je weer optimaal van al je diensten kunt genieten. Ook tegelijkertijd 😉 

Zo te lezen heeft @Be rt je al een goeie tip gegeven, heb je al tijd gehad om dit uit te testen? We zijn benieuwd naar je ervaringen! 

WJBtK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor alle reacties. Vreemde is dat ik er eerst geen last van had en nu sinds enkele weken wel.

Nu heb ik nog enig onderzoek ingesteld en het lijkt erop dat de Mediabox Next de boosdoener is. Als ik de TV aanzet zonder de Mediabox aan te doen doet het probleem zich niet voor.

De WIF-booster staat bovenop de Mediabox, zou het kunnen zijn dat de Mediabox het signaal van de WIFI-booster wegdrukt? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dan is het zeker de moeite waard om jouw Wifibooster eens te verplaatsen @WJBtK. Je hebt nu twee elektronische apparaten (televisie en mediabox) bij de Wifibooster staan. Elektronische apparaten zullen altijd voor demping of interferentie zorgen op het wifi-signaal. @Be rt noemde het al.. Elektronische interferentie kan zeker een rol spelen. En al helemaal wanneer deze apparaten ontzettend dicht bij elkaar staan (of op elkaar staan). Wil je eens kijken wat er gebeurt als je de Wifibooster elders neerzet? Het liefst een plek waar deze grotendeels vrij staat. Houd ons vooral op de hoogte! 
 

 

WJBtK
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de WIF-booster iets verder weg gezet (ca 50 cm)van de Mediabox-next en het lijkt erop dat de problemen nu zijn verholpen.

Maw de tv was niet boosdoener maar de Mediabox icm de daarop geplaatste  WiFi-booster.

Zo simpel kan het zijn!

Veel dank voor alle hulp, de discussie kan worden gesloten voor wat mij betreft.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Appeltje eitje in dit geval @WJBtK! Ik ben blij om te horen dat dit het euvel heeft verholpen. Zo kun je ook weer naar hartenlust gebruik maken van jouw Wifibooster. Zoals gevraagd zal ik dit draadje sluiten! Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden. 

Uitgelicht topic