yrouw

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet via WiFi valt weg op iPhone / iPad maar niet op laptop

Beste allen,

Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn internet verbinding via de WiFi. Deze valt vaak weg op mijn iPhone en iPad. De verbinding met de WiFi blijft wel intact, maar internet doet het dan niet. Dit is raar, omdat het internet op mijn laptop nooit wegvalt. Als ik WiFi uit en vervolgens weer aan doe dan wilt het internet wel eens terugkomen, al dan niet voor korte duur. Ik heb de netwerk-instellingen op mijn iPhone al meerdere malen vernieuwd maar dit blijkt niet te helpen. Ik plaats dit bericht op het Ziggo forum omdat ik dit probleem nergens anders ervaar, behalve bij mij thuis.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd. Ik gebruik een Cisco EPC3925.

Alvast bedankt!
5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je je 2,4 ghz en 5 ghz wifi al eens verschillende namen gegeven in je modem?
yrouw
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet hoe dat moet. In het Cisco menu zie ik vrij weinig wat me daartoe in staat moet stellen. Ik heb een Cisco EPC3925. Volgens mij kan deze niet tegelijk 2,4ghz en 5ghz draaien. Bovendien werkt het veranderen van frequentie ook niet voor de internet verbinding op mijn iPhone, die blijft wegvallen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je hier ook al eens gekeken? https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/
yrouw
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, daar staat niet hoe je je 2,4 ghz en 5 ghz wifi verschillende namen kan geven. Er staat wel dat de modem niet tegelijk 2,4 ghz en 5ghz kan uitzenden, dus dan lijkt me twee verschillende namen ook vrij irrelevant?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kijk anders hier ff. werd ook een nieuw modem geregeld door moderator Anne H Ziggo

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vervanging-epc3925-voor-een-5ghz-geschikte-router-...

En wil je niet wachten totdat een moderator reageert gebruik dan de chat 24/7 aanwezig, chatscherm verschijnt rechtsonder in beeld

https://www.ziggo.nl/chat

Uitgelicht topic