Jesper92

Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt weer steeds weg / Connect Box

Dag,
Sinds de afgelopen weken valt steeds het internet weg voor enkele seconden/minuten. Erg lastig wanneer je online wilt gamen of even iets wilt opzoeken. Hier had ik een jaar geleden rond deze periode ook last van. Je zou bijna zeggen dat het door de hitte komt, aangezien ik de rest van het jaar geen problemen ervaar. Een jaar geleden is alles inclusief AOP vervangen.

Bijgevoegd de Up- en downstream waardes.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan kun je het beste contact opnemen met Ziggo, er zit een obstakel dat verwijderd moet worden.
Je kunt bellen, maar ook chatten. Het kan even duren voordat het chatvenster naar voren komt.
Succes!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Jesper,

Top dat je deze screenshots bijgevoegd hebt, het geeft namelijk direct het probleem weer! :thumbsup_tone3: De upstream is te hoog, wat betekent dat het modem moeilijk Ziggo kan bereiken.

Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo met een groene kabel je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Jesper92
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Evert96 wrote:
Kun je een foto posten van het AOP?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat ziet er goed uit! Ik neem aan dat je modem aan hebt gesloten op out 1? Zo ja, draai dan de kabels van out 1 en out 2 eens om en kijk dan of de upstream nog steeds boven de 50 zit. Is die dan nog steeds boven de 50, haal dan als test even de splitter van het AOP af en zet dan het modem rechtstreeks op het AOP. Is het verschil in upstream dan om en nabij de 3.5, is de splitter in orde en kun je het beste contact opnemen met Ziggo en vragen om een netwerk monteur die de verbinding buiten moet controleren. Is het verschil veel groter dan 3.5, dan is waarschijnlijk de splitter kapot, dan kun je Ziggo om een nieuwe splitter vragen.

Groeten!
Jesper92
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Modem rechtstreeks op AOP kreeg ik geen internetverbinding tot stand. Daarna kabels omgewisseld (modem op out 2, tv op out 1), rest van de dag geen problemen. Vandaag weer meerdere malen te hoge upstream.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan kun je het beste contact opnemen met Ziggo, er zit een obstakel dat verwijderd moet worden.
Je kunt bellen, maar ook chatten. Het kan even duren voordat het chatvenster naar voren komt.
Succes!

Uitgelicht topic