RoelandVliet

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt vaak weg en is traag

Goedemiddag,

Al vrij lang heb ik problemen met mijn internet. De verbinding haalt eigenlijk nooit de maximale snelheid op mijn laptop. Van de 200mbps haal ik vaak niet meer dan 20mbps. Recent heb ik een nieuw modem gekregen nadat ik een topic had aangemaakt op dit forum. Met deze Connectbox leek het beter te gaan, ik haalde op m'n laptop tussen de 20/30 mbps, nog steeds niet super maar de verbinding leek wel stabieler. Mijn mobiel en die van m'n vriendin kon ik op het 5Ghz netwerk zetten, daar haalde ik vaak wel 50mbps.

De laatste tijd is het echter weer verslechterd. De verbinding hapert (valt dus enkele seconden weg) en is vaak traag. Op dit moment meet ik bijvoorbeeld 7mbps. Maar soms meet ik maar 1mbps. En tussendoor als de verbinding 'goed' is haal ik 20/25 mbps. Beide mobiele telefoons halen ook geen 50mbps meer.

Als ik het modem bedraad aansluiten en de speedtest uitvoer dan haal ik wel de volledige 200mbps. Dus volgens mij is het internet tot het modem prima. [Edit: Toevallig zat ik net bedraad te testen en zie ik nu dat ook daar de verbinding hapert.]Verder staat het modem in de hoek van onze woonkamer en zit ik met m'n laptop ongeveer 3 meter er vandaan. Als ik er direct naast ga zitten haal ik dezelfde resultaten. Verder heb ik als test alle andere devices (Sonos, Chromecast, mobiele telefoons) van het netwerk afgehaald. Maar ook dat leverde geen verbetering op.

Ik heb ook weleens gekeken of het effect had om op andere wifi-kanalen te zitten, maar ook dit leverde geen verbetering op.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe kan het opgelost worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Niels72

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
RoelandVliet wrote:
Niels72 wrote:
Als ik jou was liet ik het modem bridge modus zetten heb ik ook gedaan. En heb er een eigen modem achter gezet werkt super de wifi valt niet meet weg en de boel is stabiel ( van de idiote dat het zo moet maar ziggo heeft er een bende van en omdat wij in dit gebied alleen maar ziggo als keuze hebben weet je het wel pffff )


Dit is inderdaad ook iets wat ik overweeg. Ben het wel met je eens dat het gek is dat een klant zelf iets moet kopen om een probleem van Ziggo op te lossen. Overstappen naar een andere aanbieder is overigens wel iets wat ik overweeg, mocht er geen verbetering bij Ziggo optreden.

Wat voor modem heb jij ertussen gezet?


Hoi roeland ik heb de netgear ac 3200 er tussen zitten en verder op in de woning een ap ook een netgear de ac 1900
Werkt prima heb op de wifi +- 200mb/s ( wel op 5 mhz ) en op de lan 250 mb. En het valt niet weg ? ? dat was met die cisco van ziggo een drama.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Onmiddellijk Ziggo bellen en je problemen voorleggen en vragen om een modem vragen wat tegelijkertijd wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband kan gebruiken voor een betere Wifi ervaring.

Ik hoor graag of er een nieuwe jou kant op komt.
RoelandVliet
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bert,

Het modem wat ik nu heb is al 'nieuw'. Deze was ter vervanging van mijn oude Ubee modem. De Connectbox die ik nu heb kan gelijktijdig op 2,4 ghz en 5ghz. Mijn mobiele telefoon en die van mijn vriendin zitten op dat kanaal. Voor de laptops is dat niet mogelijk zonder dat ik daarvoor een Dongle koop.

Nadat ik m'n modem aan/uit heb gezet is de snelheid op 5Ghz weer top. Maar 2,4 ghz blijft waardeloos.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wil je dat dan ook even aanpassen in je profiel, hier staat de Ubee EVW3226 nog steeds, vandaar mijn reactie.

Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen en je log met een screenshot?

Met Wifi Analyzer uit de app stores kun je zien hoe je kanaal is ten opzichte van je buren, een schoner kanaal kiezen en vast zetten op dat kanaal in je modem.
2,4 GHz op 20 MHz zetten werkt het beste.
RoelandVliet
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bert,

Ik heb het aangepast in m'n profiel. Hieronder de screenshots van downstream, upstream en log. Als ik in de Wifi Analyzer app kijk zie ik dat de kanaalsterkte waar ik nu op zit -50dBm is. De 2,4ghz staat al op 20Mhz.

Downstream waarden

Upstream

Log
Niels72

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als ik jou was liet ik het modem bridge modus zetten heb ik ook gedaan. En heb er een eigen modem achter gezet werkt super de wifi valt niet meet weg en de boel is stabiel ( van de idiote dat het zo moet maar ziggo heeft er een bende van en omdat wij in dit gebied alleen maar ziggo als keuze hebben weet je het wel pffff )
RoelandVliet
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niels72 wrote:
Als ik jou was liet ik het modem bridge modus zetten heb ik ook gedaan. En heb er een eigen modem achter gezet werkt super de wifi valt niet meet weg en de boel is stabiel ( van de idiote dat het zo moet maar ziggo heeft er een bende van en omdat wij in dit gebied alleen maar ziggo als keuze hebben weet je het wel pffff )


Dit is inderdaad ook iets wat ik overweeg. Ben het wel met je eens dat het gek is dat een klant zelf iets moet kopen om een probleem van Ziggo op te lossen. Overstappen naar een andere aanbieder is overigens wel iets wat ik overweeg, mocht er geen verbetering bij Ziggo optreden.

Wat voor modem heb jij ertussen gezet?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het is ook nog mogelijk, heb ik meegemaakt dat het aan de windows 10 variant kan liggen, heb op mijn Desktop keer windows 10 Pro geinstalleerd en kwam ik ook niet verder als 50 tot 75 mbps en is de monteur geweest en bij hem was het goed.

Na nieuwe en schone installatie van Windows 10 Home ging het wel naar 200 mbps toen.

Niet meteen je windows 10 of andere gaan verandere probeer eerst, kabels checken, utp kabels kan je vaak al goedkoop en nieuw bij kringloop winkels halen, misschien je modem op een hogere plek en verder van je TV afzetten, of hoger in een hoekje.

Succes
Niels72

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
RoelandVliet wrote:
Niels72 wrote:
Als ik jou was liet ik het modem bridge modus zetten heb ik ook gedaan. En heb er een eigen modem achter gezet werkt super de wifi valt niet meet weg en de boel is stabiel ( van de idiote dat het zo moet maar ziggo heeft er een bende van en omdat wij in dit gebied alleen maar ziggo als keuze hebben weet je het wel pffff )


Dit is inderdaad ook iets wat ik overweeg. Ben het wel met je eens dat het gek is dat een klant zelf iets moet kopen om een probleem van Ziggo op te lossen. Overstappen naar een andere aanbieder is overigens wel iets wat ik overweeg, mocht er geen verbetering bij Ziggo optreden.

Wat voor modem heb jij ertussen gezet?


Hoi roeland ik heb de netgear ac 3200 er tussen zitten en verder op in de woning een ap ook een netgear de ac 1900
Werkt prima heb op de wifi +- 200mb/s ( wel op 5 mhz ) en op de lan 250 mb. En het valt niet weg ? ? dat was met die cisco van ziggo een drama.

Uitgelicht topic