leohans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt steeds weg terwijl wifi verbinding blijft. Ziggo modemprobleem?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar mijn internetverbinding valt om de haverklap weg, terwijl er wel gewoon wifi verbinding is. Omdat ik dit probleem nooit heb als ik elders werk met een andere provider, vermoed ik langzamerhand dat het een Ziggo modemprobleem is. Het gaat om een Ubee 3200. Wie weet meer?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou contact opnemen met Ziggo. Je hebt nu een modem dat 2.4 ghz uitzendt of 5 ghz, maar de nieuwe modems zenden 2.4 ghz en 5ghz uit. 5ghz is stabieler en zij kunnen je modem omwisselen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact1

Bekijk in context

5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou contact opnemen met Ziggo. Je hebt nu een modem dat 2.4 ghz uitzendt of 5 ghz, maar de nieuwe modems zenden 2.4 ghz en 5ghz uit. 5ghz is stabieler en zij kunnen je modem omwisselen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact1
leohans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank! Doe ik.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mocht het probleem dan nog steeds voorkomen, laat het dan uiteraard weten 🙂
En probeer zoveel mogelijk apparaten te verbinden met het 5ghz netwerk wanneer je het nieuwe modem hebt. Het bereik ervan is minder ver dan die van 2.4ghz, maar het is wel stabieler.
leohans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nogmaals Dank! Ziggo heeft inmiddels het Ubee modem vervangen door een Eurodocsis 3.0. Ook de oude Casema meuk (contactdoos, splitter, kabeltjes) zijn vervangen. De verbinding is nu stabiel. Ik ga nog wat experimenteren met 5ghz. Het is misschien nog te vroeg voor een definitief oordeel, maar het probleem lijkt opgelost.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kijk, dat is goed om te horen! Thanks voor de terugkoppeling! 🙂

Als je bezig gaat met de 5ghz frequentie, geef die dan ook een andere naam dan de 2.4ghz zodat beide netwerken goed te onderscheiden zijn.

Mocht je later toch weer last krijgen van uitval, dan weet je het forum te vinden:thumbsup_tone2:

Evert

Uitgelicht topic