Cde

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt steeds weg op de iPhone en iPad

Ik heb sinds een maand een nieuwe ziggo router, de Ubee Ziggo 9 A23B. De WiFi werkt goed, lampje op WiFi modem brand, maar toch valt heel vaak internet weg op iPad en iPhone. als ik in instellingen de WiFi uit en weer aan zet, is het probleem opgelost. Het bereik is goed, daar ligt het niet aan. Het gebeurt nu een paar keer per dag. Gelijktijdig een bekabelde iMac aan, werkt probleemloos. Wat is er aan de hand, ik heb het idee dat het aan de wifimodem ligt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Hi Cde,

Heb je ook al in het modem de netwerknamen van je 2.4GHz en 5.0GHz frequenties aangepast? Dan kunnen je apparaten beide netwerken van elkaar onderscheiden.

Ik ben zelf een Android gebruiker en merk weinig problemen. Mijn vriendin heeft een Iphone en had de laatste tijd ook problemen met haar wifi verbinding in de slaapkamer. Ik heb zelf ook meerdere wifi netwerken en ik heb 2 van de 3 wifi netwerken vergeten in de iPhone, waarna het stabieler functioneerde. Ik krijg soms het gevoel dat de iPhone moeite heeft met welk netwerk hij de voorkeur aan moet geven.

Het lijkt me voor jou ook het proberen waard.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Zoals je het beschrijft lijkt het dat je bij de ipad-iphone moet kijken.

Kan je proberen met een Android apparaat en een windows Laptop? (probeer het bij vrioenden effe te lenen)
Dutchottie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook met Apple apparatuur af en toe problemen met de Wifi (Ziggo Wifi staat uit, kabel naar Apple TimeCapsule voor WiFi). Het is een bekend probleem met veel Apple producten, mn de mobiele, dat de wifi ontvangst minder is dan op veel andere apparaten. Het Ziggo modem lijkt minder sterk te zijn, daarom heb ik de Apple TC gekocht. Werkt een stuk beter, maar op de iPhone 5s en op mijn Macbook Pro wil de verbinding nog wel een stotteren. Op mijn 6s werkt het prima en op de ehternetkabel werkt het ook prima.
Ik had eerst een probleem dat mijn Horizon box ook een Wifi punt was en het hele netwerk door elkaar schopte, met enige moeite (wordt officieel niet ondersteund) heb ik de Wifi op de Horizon uit kunnen zetten en was dat probleem verholpen.
Ik zou eens kijken of je (lenen?) een andere Router kunt proberen (Ziggo wifi ff uit) om te zien of dat beter werkt. Die zou je als dat lukt ook op een andere plek kunnen zetten voor beter bereik.
Heb je het probleem ook als je in de buurt van het wifi punt staat?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Hi Cde,

Heb je ook al in het modem de netwerknamen van je 2.4GHz en 5.0GHz frequenties aangepast? Dan kunnen je apparaten beide netwerken van elkaar onderscheiden.

Ik ben zelf een Android gebruiker en merk weinig problemen. Mijn vriendin heeft een Iphone en had de laatste tijd ook problemen met haar wifi verbinding in de slaapkamer. Ik heb zelf ook meerdere wifi netwerken en ik heb 2 van de 3 wifi netwerken vergeten in de iPhone, waarna het stabieler functioneerde. Ik krijg soms het gevoel dat de iPhone moeite heeft met welk netwerk hij de voorkeur aan moet geven.

Het lijkt me voor jou ook het proberen waard.
Joss1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb je al eens eens gekeken naar het gebruik van wifikanalen bij jou? Met WIFI Scanner (Apple App Store) kun je dit mooi zien - en dan de router instellen op de lege plekken. Het klopt dat iPhone en iPad soms wat moeite hebben om dicht bij elkaar liggende kanalen met weinig verschil in signaal-ruisverhouding uit elkaar te houden (zie antwoord Serkan).
Cde
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik denk nu dat het aan de Apple's ligt. Met Android telefoon inderdaad nooit problemen. Ik zou kunnen overgaan naar 5 GHz, maar ik had begrepen dat een iPhone 4 het daar niet op doet? Of gewoon alleen 2,4 instellen? Het zou heel goed kunnen dat de Apple's moeite hebben met twee dezelfde kanalen. Ik zie in de instellingen dat er continue gezocht wordt. Op welke frequentie moet ik nu instellen als ik een iPhone 4 heb?
Cde
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Of moet ik in de iPhones en ipad's het 5g netwerk vergeten waardoor ze niet meer zoeken?
Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes
Heb je het probleem alleen als je ver weg van het modem zit of ook als je dichtbij het modem bent?

De iphone 4 kan geen 5 GHz aan, dus als je het 2.4 en 5 GHz beiden een verschillende naam hebt gegeven, dan zul je de 5 GHz niet in je netwerken op je iphone 4 zien.

Het bereik van 5 GHz is minder ver dan 2.4 GHz maar heeft veel minder last van verstoringen en heeft meer bandbreedte. Woon je in een huis met betonnen verdiepingsvloeren, dan zul je hoogstwaarschijnlijk het 5 GHz netwerk niet zien op de eerste verdieping. Kunt het beste dan maar eerst eens proberen om alleen met 2.4 GHz band te verbinden en kijken wat dan je ervaringen zijn.
Cde
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank allemaal. Het zijn de Apple's, die switchen tussen twee kanalen. Thanks!
Joss1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Cde, het hoeft niet dramatisch uit te pakken. Bij mij draaien een iMac, MacBook Pro, iPad 4, iPhone 4, iPhone4s, Apple TV en nog heel wat andere zaken via ons netwerk. De Ziggo modemrouter heb ik in bridge mode laten zetten, mijn eigen router is een Apple Airport Extreme (het 'koekblik'). Deze heeft vier kanalen: hoofdkanaal op 2.4 GHz, hoofdkanaal op 5 GHz, gastenkanaal op 2.4 GHz en gastenkanaal op 5 GHz.
Ik heb m.b.v. WIFI Scanner op de 2.4 GHz-band een kanaal uitgekozen met zo weinig mogelijk last van anderen, en op de 5 GHz-band ben ik de enige.
iMac, MacBook Pro, iPad en printer maken contact via het 5 GHz-kanaal, de rest via het 2.4 GHz-kanaal. Uiteraard 'vergist' een iPhone zich wel eens, maar van structurele problemen is hier geen sprake. En het communiceert allemaal met elkaar (soms wel eens wat te veel 😉 ).
happy

Level 8
  • 226Posts
  • 8Oplossingen
  • 49Likes
Ik kreeg klachten van een iOS gebruikster hier in huis dat WiFi instabiel zou zijn,
storingsbeeld nogal onduidelijk maar het kwam er op neer dat de verbinding af en toe niet meer werkte als die even niet meer werd gebruikt.

Toen ik op de Horizon mediabox keek bij draadloos vielen me WMM settings op, nu ik dat heb uitgeschakeld lijkt de verbinding aanmerkelijk stabieler te werken.

Afhankelijk van de gebruikte router en/of modem mogelijk de moeite van het proberen waard bij instabiele wifi op iOS.

HTH, HAND
A2Z

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wie weet wat "WMM"settings zijn?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
A2Z
WMM zorgt ervoor dat video, audio en spraak verbinding voorrang krijgt op andere minder kritische programma's wat betreft tijdelijke vertraging of korte uitval.

Uitgelicht topic