sanchaz12

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt regelmatig weg

Hoi iedereen!
Sinds januari 2017 hebben wij een alles-in-1 abonnement bij Ziggo. Destijds de installatie zelf zonder problemen uit kunnen voeren. In de loop van de tijd is het steeds vaker voorgekomen dat de (internet)verbinding zomaar wegvalt. Tot enkele weken geleden was het te weinig om er echt werk van te maken, maar nu is het zover gekomen dat de verbinding zo goed als iedere dag minimaal 1x wegvalt. Ik heb zelf alles 'achter' het modem al nagelopen, alle apparaten en netwerkkabels zijn in orde en kunnen onderling nog gewoon met elkaar 'praten' als de verbinding wegvalt. Wanneer ik, als de verbinding wegvalt, inlog op het modem en een check laat doen zie ik soms dat de verbinding gewoon zou moeten werken. Een enkele keer (wanneer ik er snel genoeg bij ben) geeft de status "Controle modem en verbinding met Ziggo" een fout, waarna ik zie dat er geen WAN-adres is toegewezen aan het modem. Een herstart helpt soms wel, maar soms moet ik het modem meerdere malen herstarten of wat langer wachten tot de verbinding weer terug is.
Ik heb nog geen informatie van de statuspagina kunnen verzamelen wanneer het probleem zich voordoet, maar ik kan wel de huidige status laten zien. De uptime van het modem (Ziggo Connect Box, Compal CH7465LG-ZG) is zo'n 6 uur op dit moment;









Ook heb ik het AOP en de groene kabel even los gehad, daar leek niet veel mis mee. Dit AOP is gemonteerd toen wij voor de eerste keer een Ziggo abonnement hebben genomen, zo rond 2008-2009 als ik het me goed herinner.
Zie hieronder enkele foto's van de huidige aansluiting;











Zou het ergens tussen de groene kabel en het modem kunnen zitten? Ik durf niet te zeggen of dit AOP nog goed bruikbaar is bij de huidige abonnementen. De splitter welke direct op het AOP zit is die bij het nieuwe installatiepakket zelf zat.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Een nieuwe AOP wordt gratis geplaatst door een Ziggo monteur, dan hoef je ook niet opnieuw te strippen en een oude splitter wordt dan ook direct omgeruild, verwacht ik.
Het onderhoud en verantwoordelijkheid van de AOP is voor Ziggo, zij willen het liefst dat klanten dit zelf niet meer doen, vanwege de vele storingen die dit veroorzaakt heeft.

Het makkelijkst is chatten met Ziggo op deze pagina, de chatbox komt midden in beeld als er iemand beschikbaar is, soms even wachten en dan kun je ook direct verwijzen naar dit topic en zij kunnen de foto's zien.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Bekijk in context

13 Reacties 13
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Je AOP is verouderd, dat zou één van de oorzaken kunnen zijn en de kabel is ook niet helemaal op de goede manier gestript.....
sanchaz12
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BvanWijk wrote:
Je AOP is verouderd, dat zou één van de oorzaken kunnen zijn en de kabel is ook niet helemaal op de goede manier gestript.....

Hmm ja dat vermoeden had ik al, bedankt voor de bevestiging. De kabel nog een keer strippen zal lastig worden. Deze is nu zo kort dat hij net het AOP haalt vanuit de muur. Ik zal eens navragen bij de klantenservice wat de mogelijkheden zijn, en zal laten weten wat daar uit gekomen is.
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Het is beter om de kabel helemaal in het AOP te doen ivm storingen van buiten af.
sanchaz12
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BvanWijk wrote:
Het is beter om de kabel helemaal in het AOP te doen ivm storingen van buiten af.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat de kabel vanuit de muur nu nét lang genoeg is om rechtstreeks in het AOP te gaan, zonder extra lus o.i.d.
Wanneer de kabel nogmaals gestript wordt is er te weinig lengte om hem nog te kunnen gebruiken, dan haalt hij de aansluiting niet meer.
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Snap ik maar als je hem 5mm inkort dan kom je er wel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Een nieuwe AOP wordt gratis geplaatst door een Ziggo monteur, dan hoef je ook niet opnieuw te strippen en een oude splitter wordt dan ook direct omgeruild, verwacht ik.
Het onderhoud en verantwoordelijkheid van de AOP is voor Ziggo, zij willen het liefst dat klanten dit zelf niet meer doen, vanwege de vele storingen die dit veroorzaakt heeft.

Het makkelijkst is chatten met Ziggo op deze pagina, de chatbox komt midden in beeld als er iemand beschikbaar is, soms even wachten en dan kun je ook direct verwijzen naar dit topic en zij kunnen de foto's zien.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @sanchaz12. Welkom op de Ziggo Community. Top dat je je verhaal hier neergelegd hebt en complimenten voor de hoeveelheid informatie/afbeeldingen je hier bij hebt gevoegd. Dit maakt het super overzichtelijk en zo komen we snel tot een goede oplossing. #LekkerBezig!
In jouw geval is het zeker goed dat er even een monteur langskomt om al je aansluitingen up-to-date te maken. Heb je inmiddels al een afspraak gemaakt? 🙂
sanchaz12
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
In jouw geval is het zeker goed dat er even een monteur langskomt om al je aansluitingen up-to-date te maken. Heb je inmiddels al een afspraak gemaakt? 🙂


Inmiddels is er het een en ander aangepast door mijn (semi-)collega van de Ziggo shop in Media Markt Breda. Hij heeft de binnenhuisinstallatie onder handen genomen, alles ná het AOP is vervangen en daarna doorgemeten. Ook zijn de tv/radio splitters vervangen door een antenneversterker. Hij heeft het AOP niet vervangen vanwege de zeer korte kabel. Voor nu lijkt het allemaal goed te gaan, mocht er toch nog een probleem optreden zal waarschijnlijk het AOP én de groene kabel vervangen moeten worden. In dat geval kan ik bij mijn collega terecht, dan zal hij het verder oppakken!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat is TOP opgelost.
Als alles werkt zoals je wenst, dan is het OK.:relaxed:

Veel internet en kijkplezier gewenst.:relaxed:

(Doe ze allemaol de groete in Breda, ik heb een aantal jaren in de Boeimeer gewoond, was trouwens beter te vinden op de Havermarkt e.o. en int Ginneke.)
sanchaz12
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels 1 week verder, de problemen blijven aanwezig. Gezien de lampjes van het modem continu normaal blijven (wit statuslampje, de rest groen) tijdens de storing heb ik contact gehad met de klantenservice om een nieuw modem te proberen. Vandaag is het nieuwe modem aangekomen (nieuwe is van Arris, oude is Compal) en deze heb ik meteen geïnstalleerd. Zoals verwacht verliep het omwisselen vlekkeloos, maar net (21:30) toch weer een uitvaller gehad, precies zoals met het oude modem (lampjes blijven normaal).
Wat wel opvalt is dat ik nu wel in het log bij de juiste tijd de storing terug zie, dat was bij het oude modem niet het geval.

Nu houd ik het er zelf op dat het modem zich nog even moet 'inwerken', mogelijk was het een update o.i.d. Ik houd het in de gaten, hopen dat het bij deze ene keer blijft!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo sanchaz12
Als je inlogt in je modem en je klikt op de tab 'netwetk diagnose', krijg je dan wat bijzonders te zien?
sanchaz12
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Hallo sanchaz12
Als je inlogt in je modem en je klikt op de tab 'netwetk diagnose', krijg je dan wat bijzonders te zien?

Als ik de netwerkdiagnose laat draaien tijdens het probleem, zie ik op de eerste regel "Je internetverbinding werkt" en enkele regels daaronder "Je internetverbinding is onderbroken, controleer de aansluitingen met..." etc. De pagina Beheer -> Informatie geeft bovenaan dan gewoon aan "Toegang tot internet", maar in het kopje daaronder is dan vaak geen IP-adres toegewezen (vak is leeg).

Wat mij ook opvalt is dat ik met het nieuwe modem wel een IPv6 adres krijg, zowel in het modem als op de computer. Dat was bij het oude modem niet het geval.

Onderstaand de up- en downstream status van het nieuwe modem op dit moment, mogelijk dat hier ook wat uit te halen is.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
sanchaz12, het lijkt er op dat er nog een probleem zit in de upstream, zeer waarschijnlijk je AOP dat nog niet vervangen was of buiten op straat in de EV (grijze kast).
De 4 upstream kanalen zouden volgens mij een QAM van 64 moeten hebben ipv van 3 van 16 en 1 van 64.
Hierdoor is de upstream beperkt wat betreft bandbreedte.
Dit probleem speelde al helemaal in het begin van het draadje en is er nu nog.
Ik zou met Ziggo contact opnemen om hier naar te laten kijken, wellicht dat een van moderators wil helpen?

gr, Henno

Uitgelicht topic