Hoi iedereen!
Sinds januari 2017 hebben wij een alles-in-1 abonnement bij Ziggo. Destijds de installatie zelf zonder problemen uit kunnen voeren. In de loop van de tijd is het steeds vaker voorgekomen dat de (internet)verbinding zomaar wegvalt. Tot enkele weken geleden was het te weinig om er echt werk van te maken, maar nu is het zover gekomen dat de verbinding zo goed als iedere dag minimaal 1x wegvalt. Ik heb zelf alles 'achter' het modem al nagelopen, alle apparaten en netwerkkabels zijn in orde en kunnen onderling nog gewoon met elkaar 'praten' als de verbinding wegvalt. Wanneer ik, als de verbinding wegvalt, inlog op het modem en een check laat doen zie ik soms dat de verbinding gewoon zou moeten werken. Een enkele keer (wanneer ik er snel genoeg bij ben) geeft de status "Controle modem en verbinding met Ziggo" een fout, waarna ik zie dat er geen WAN-adres is toegewezen aan het modem. Een herstart helpt soms wel, maar soms moet ik het modem meerdere malen herstarten of wat langer wachten tot de verbinding weer terug is.
Ik heb nog geen informatie van de statuspagina kunnen verzamelen wanneer het probleem zich voordoet, maar ik kan wel de huidige status laten zien. De uptime van het modem (Ziggo Connect Box, Compal CH7465LG-ZG) is zo'n 6 uur op dit moment;
Ook heb ik het AOP en de groene kabel even los gehad, daar leek niet veel mis mee. Dit AOP is gemonteerd toen wij voor de eerste keer een Ziggo abonnement hebben genomen, zo rond 2008-2009 als ik het me goed herinner.
Zie hieronder enkele foto's van de huidige aansluiting;
Zou het ergens tussen de groene kabel en het modem kunnen zitten? Ik durf niet te zeggen of dit AOP nog goed bruikbaar is bij de huidige abonnementen. De splitter welke direct op het AOP zit is die bij het nieuwe installatiepakket zelf zat.