PH57

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Internet snelheid deugt niet

Hallo,

Ik heb van de 200 mb download maar 64.1 mb en upload 7.0 mb.
Dit is nu toch al maanden zo ik heb al 5 maanden geleden in een topic dezelfde klacht doorgegeven maar het is en blijft zo !,

IK heb het nu met Ziggo bijna gehad !

PH57
60 Reacties 60
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U heeft 5 maanden gelden een nieuw modem gekregen. Dit heeft kennelijk niet het gewenste resultaat gehad. Heeft u daarna nog contact gehad met de helpdesk en is er al eens een monteur langs geweest?
PH57
Topicstarter
Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
PH57 Ontdekker

Hieronder is 5 maanden geleden toen nog 120 max en nu laatste meting 64.1 mb en upload 7.0 mb.
Ja ik heb meerdere keren gebeld en ze stuurden een nieuwe 10 meter kabel of het dan beter ging maar dit was dus niet zo.

En ik heb ook maar ook mijn internet op wifi is hooguit 30 mb download,

Ja er is al meerdere keren een monteur geweest deze zei dat bij mij alles oke is maar dat de fout bij Ziggo moet zijn(instellingen etc.)

En er is laatst aan mij gezegd als er een monteur komt en de fout bij mij ligt dan moet ik ook nog 65 euro betalen.
Ik ben 100% arbeidsongeschikt dus ....ik kan deze niet betalen en ben dit ook niet van plan omdat het niet aan de kabel of pc ligt.
En zo gaat dit al langer.

M.v.g,

PH57

snelheid internet bekabeld
Op de website staat :Met 200 Mbit/s download- en 20 Mbit/s uploadsnelheid zit je helemaal goed. MIJN INTERNET HAALT NET 120 MBPS DOWNLOAD SNELHEID ?. ph57
0  868  12
5 maanden geleden In: Internetverbinding
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je moet bekabeld de snelheid van je abonnement halen.
Anders zou er iets aan de hand kunnen zijn met de koppeling aan
het Ziggo netwerk, dat onderzocht moet worden.
Wifi is een andere kwestie en dat kunnen we beter nu nog ff laten liggen.

Graag eerst nog eens een bekabelde test doen met PC of Laptop rechtstreeks aangesloten
op je Ziggo Modem/Router.
Gebruik: http://www.dslreports.com/speedtest

Wat is de uitkomst?
Welke Modem/Router heb je?

Gr Han
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat hanh zegt met betrekking tot het halen van de snelheid, is helemaal correct. Echter is is wel een voorwaarde: de apparatuur moet die snelheid wel aankunnen. Een 2CV haalt op de snelweg ook geen 130.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jan F.
Inderdaad.
Een betere formulering was geweest:
Als je eigen apparatuur en kabels aan de juiste eisen voldoen, dan moet je overal bekabeld de snelheid van je abonnement halen.
Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey PH57. Wat stom dat je zo lang al niet de juiste snelheid behaald!
Wat me opvalt is dat je zegt dat een monteur geconstateerd heeft dat er bij Ziggo iets niet goed zou zijn. Daar zou natuurlijk actie op moeten zijn ondernomen. Ik zoek dus graag even uit wat hij precies geconstateerd heeft en wat er mee gedaan is. Wanneer is deze monteur geweest?

Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode en huisnummer? Dan duik ik je gegevens in en help ik je verder.
PH57
Topicstarter
Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Beste mensen,

Ik 4 verschillende speed test websites geprobeerd kom niet hoger dan 56 mega bits download ,
En zeker is er al eens een monteur gweest die vond bij mij thuis alles oke moet bij de instellingen van ziggo liggen.

Dus wast wil je dan nog eraan doen,
Heb heden geproberd om bij Ziggo te bellen maar steeds is het zeer druk en wordt verwezen om later nog eens te bellen maar dan is het weer druk en hetzelfde liedje van bel later nog eens.


PH57
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
@PH57
Heeft u uw gegevens aan Lycke Ziggo doorgegeven? Die kan in de Ziggo systemen bekijken wat er bekend is over de problemen op uw adres. Omdat deze gegevens kennelijk niet in uw profiel staan, vraagt ze u die in een persoonlijk bericht naar haar te sturen. Zij kan ook verdere actie initiëren.

Wat staat er in uw modem geregistreerd met betrekking tot de verbindingssnelheid van de aangesloten apparaten?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
PH57 Als je op het oranje woord privébericht klikt in Lycke haar bericht kun je daarna een privébericht sturen met je postcode en huisnummer en gaat zij het uitzoeken voor je.
Najib

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo PH57,

Het kan wel kloppen dat u niet de snelheid haalt waar u voor betaald. Ook bekabeld kunt u het vergeten. Ik ben zelf een ICT'er en heb in het verleden bij upc en Ziggo gewerkt op de technische afdeling te Helmond. De snelheden waar Ziggo mee adverteert is vals. Het zijn lokkertjes om klanten te werven. Wilt u wel de beloofde snelheden en stabiliteit dan adviseer ik u bijvoorbeeld X4all. Die halen de snelheden wel.

Bespaar uzelf de kopzorgen en bel ze niet. De medewerkers bij de klantenservice hebben geen flauw benul als het gaat om de technische aspect en beleid van ziggo. Ze gaan enkel door een script en basisvaardigheden als "de stekker eruit en hoop op zegen".

Najib
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Najib
Dit is complete flauwekul, die je hier niet moet verkopen.

Zie bv dit topic
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/de-snelheidsverhoging-van-2-oktober-2017-21516
hoe Ziggo moderatoren hun best doen om de klant te geven wat Ziggo beloofd, als er
iets mis is.

DSL-verbindingen van XS4All hebben geen gegarandeerde snelheid-
bij glasvezel is dat wel zo.
De verbinding van Ziggo heeft een gegarandeerde snelheid en dat wordt waargemaakt.

Als je als Ziggo-klant snelheidsproblemen hebt, moet je niet bij de pakken gaan neerzitten.
Soms moet je stevig aandringen & je niet met een kluitje in het
riet laten sturen door de telefonische HelpDesk. Dat zou best beter kunnen,
maar daar hebben we het nu niet over.

Op dit Forum word je als dat nodig is uitstekend geholpen door Ziggo medewerkers om
de snelheid in orde te maken.
Niet elke klant met een snelheidsprobleem weet dat of durft hier iets te vragen. Dat is jammer.

Gr Han
Najib

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo hanh,

Dat mag je uiteraard vinden. De internetsnelheden zijn vals en nooit haalbaar...er moet namelijk rekening gehouden worden met 9 technische factoren....de infrastructuur niet meegerekend. Ik begrijp natuurlijk dat je een medewerker bent van ziggo en uiteraard je werkgever wilt verdedigen. Dat mag. Niet realistisch...dat weer wel.

De medewerkers doen vast hun best. Ze zijn namelijk aanwezig en werken dus hard. Maar laten we eerlijk zijn. De technische kennis van de medewerkers is te triest voor woorden. Niet hun schuld natuurlijk. De tweede lijn idem tito...de derde lijn (waar ik de hoofd-ICT'er van was) heeft wel degelijk de kennis maar missen mankracht.

Uit verschillende testen van T/U Eindhoven is gebleken dat X4all verreweg de beste internetsnelheden heeft en beste stabiliteit. Wat wordt geadverteerd krijg je ook.

Groetjes.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Als U zo'n fan bent van Xs4all, dan snap ik niet waarom u zich druk maakt om ziggo??????
Xs4all laat ook wel eens een steek vallen hoor!
Komt goed uit de testen van de consumentenbond, maar ja geld en cadeautjes kan een hoop doen bij die jongens.

gr Teun (een ziggo fan):relaxed:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Najib,

voor een ICT man doet U een aantal valse uitspraken, hanh is geen Ziggomedewerker maar een klant. De beloofde snelheid wordt in ongeveer 85% van de gevallen, bekabeld, gehaald door de klanten. Ook ik ben geen medewerker van Ziggo maar een tevreden klant, die al vanaf het begin de beloofde snelheid heb gekregen. A2000, Chello, UPC en nu Ziggo, op af en toe een kleine storing na altijd goede resultaten. Dus XS4ALL, Uw huidige werkgever misschien, met hun 100Mbit/s zijn duurder dan Ziggo. En ik wil graag goed en betaalbaar dus zit ik goed bij Ziggo.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Maar hoe zit het nu bij PH57, zijn de problemen opgelost?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Najib Alleen mensen met Ziggo achter hun naam zijn Ziggo medewerkers.

Ziggo haalt wel altijd alle snelheden, behalve als er een capaciteitsprobleem of een signaalstoring is.
Ik heb hier al vanaf 2001 de maximale snelheden, nu 402/41.

Op dit adres XS4ALL 160/16, nog niet de helft van wat ik nu heb.

Dat gaat de ADSL van XS4all vooralsnog nergens halen, de glasvezel van XS4ALL uiteraard wel, maar dat is in de toekomst ook mogelijk met DOCSIS 3.1.

Je schrijft ook: "Uit verschillende testen van T/U Eindhoven is gebleken dat X4all verreweg de beste internetsnelheden heeft en beste stabiliteit. Wat wordt geadverteerd krijg je ook."

Inderdaad, XS4ALL is zeer stabiel met veel mogelijkheden, maar de snelste internetsnelheden nog lang niet, zolang het via koper blijft gaan.

Je lijkt trouwens wel een mol van de XS4ALL marketing en reclame afdeling.:relaxed:
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Het punt met Ziggo's HFC netwerk is dat je (op dit moment, met DOCSIS 3.0) zo'n 1Gbit aan capaciteit deelt met misschien wel 500 aansluitingen. Dit kan nog naar 10Gbit met DOCSIS 3.1, hier lijkt Ziggo niet veel haast mee te maken, maar het blijft gedeelde capaciteit binnen een ster netwerk.
KPN gaat op zeer korte termijn VPLUS actief maken vanaf de straatkasten, waarmee 200-400Mbit mogelijk is, mits je binnen zo'n 500 meter van de straatkast woont.

In mijn ervaring gaat het nog best redelijk nu met DOCSIS 3.0, meestal haal ik mijn geadverteerde snelheden wel, maar in mijn drukke Ziggo buurt betekent dat wel elke avond inzakkende snelheden op de piektijden.
Dat is gedeeltelijk ook mijn eigen schuld door op een 8-downstream modem te willen blijven, zolang de "snellere" modems puma6 chips hebben.

In juni wordt hier (hopelijk) de KPN wijkkast actief en heb ik een echt alternatief voor de Ziggo kabel (Pairbonded VVDSL), ben benieuwd welke van de twee het dan het best doet.
Welk antiek koperdraadje heeft de meeste rek? Het goed afgeschermde Ziggo koperdraadje gedeeld met de hele buurt, of de 2-tot-4 slecht afgeschermde, maar niet gedeelde telefoondraadjes van KPN?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
ArieKanarie Di eberekening begrijp ik niet goed: "Het punt met Ziggo's HFC netwerk is dat je (op dit moment, met DOCSIS 3.0) zo'n 1Gbit aan capaciteit deelt met misschien wel 500 aansluitingen."

Als ik download met 400 Mbps en mijn buurman ook, dan is er al 800 Mbps is gebruik en hebben de andere 498 nog 200 Mbps te verdelen?

DOCSIS 3.0 kan per aansluiting tot 1 Gbps als ik het goed begrijp.
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Be rt wrote:

...
Als ik download met 400 Mbps en mijn buurman ook, dan is er al 800 Mbps is gebruik en hebben de andere 498 nog 200 Mbps te verdelen?

DOCSIS 3.0 kan per aansluiting tot 1 Gbps als ik het goed begrijp.


Je deelt de beschikbare capaciteit per coax segment. Dit kan ook niet anders want het enkele koperdraadje van Ziggo is letterlijk gedeeld tussen alle huishoudens in je segment. Je kabelmodem krijgt hetzelfde signaal binnen als alle andere huishoudens, het filtert domweg alles er uit wat niet voor jou bedoeld is.

Er zit nog wel een beetje rek in de capaciteit door van 24 kanalen naar 32 te gaan (40-50Mbit per kanaal) met de huidige DOCSIS 3.0 techniek.

Uitgelicht topic