CannedC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet sinds een paar dagen niet goed, duizenden uncorrectables

Sinds een paar dagen merk ik dat mijn internet veel slechter is. Als ik in mijn modem kijk zie ik ook erg veel correctables en uncorrectables. Heb de kabel vanaf de splitter naar het modem gecontroleerd, maar dat zit goed vast allemaal. Tot nu toe al ongeveer 8 jaar hier zeer tevreden Ziggo-internetklant, heb zo goed als nooit problemen, maar nu lijkt er iets niet te kloppen. Iemand advies? Ik weet niet goed hoe de onderstaande gegevens te interpreteren.

Hieronder de statistieken na 1 dag en 5 uur na resetten van het modem (Ubee 3200), die overigens sinds een week of 3 in Bridge-modus is gezet vanwege een nieuwe router. Kan dat nog invloed hebben op de Uncorrectables?

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz -0.1 dBmV 41.4 dB -29 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz -0.8 dBmV 40.8 dB -25 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -1.7 dBmV 40.4 dB -27 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -0.9 dBmV 40.8 dB -28 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -0.7 dBmV 40.8 dB -25 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -0.4 dBmV 40.9 dB -25 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -0.3 dBmV 41.4 dB -28 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -2.3 dBmV 40.3 dB -32 dBc

Correctables Uncorrectables
177425 40805


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.2 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 3
T4 Timeout 0

Dank alvast.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi CannedC, welkom op onze Community!

(Un)correctables zijn vaak het gevolg van signaalproblemen, zo ook bij jou. Ik zie dat de afgelopen week een aantal momenten zijn geweest waarop het downstream signaal erg veel ruis vertoont.
De DS SNR op jouw modem is normaal gesproken zo'n 40 dB, maar ik zie 4 dipjes in de geschiedenis met op zijn best 35dB (en dus nog lager). Op die momenten lopen de (un)correctables hoog op.

Tevens: bridge mode mag hier geen invloed op hebben.

De afgelopen 4 dagen zie ik wel weer een stabiel signaal trouwens, dus misschien is het probleem nu wel de wereld uit. Mocht je toch je modem om willen ruilen kan dat natuurlijk, dat kan via onze Klantenservice zoals Bert aangaf of via mij (alleen ben ik niet altijd aanwezig).

Mocht ik iets voor je kunnen doen zie ik je reactie wel verschijnen!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik vermoed een modem defect, ik lees hier dat deze modems vaker de geest geven de laatste tijd.
Als je met Ziggo chat verwacht ik dat je direct een nieuw modem krijgt toegestuurd.
Je kunt dan ook 2,4 en 5 GHz Wifi tegelijk gebruiken voor een betere Wifi ervaring.

Chatbox komt midden in beeld als er iemand beschikbaar is, soms even wachten, zojuist nog gezien:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi CannedC, welkom op onze Community!

(Un)correctables zijn vaak het gevolg van signaalproblemen, zo ook bij jou. Ik zie dat de afgelopen week een aantal momenten zijn geweest waarop het downstream signaal erg veel ruis vertoont.
De DS SNR op jouw modem is normaal gesproken zo'n 40 dB, maar ik zie 4 dipjes in de geschiedenis met op zijn best 35dB (en dus nog lager). Op die momenten lopen de (un)correctables hoog op.

Tevens: bridge mode mag hier geen invloed op hebben.

De afgelopen 4 dagen zie ik wel weer een stabiel signaal trouwens, dus misschien is het probleem nu wel de wereld uit. Mocht je toch je modem om willen ruilen kan dat natuurlijk, dat kan via onze Klantenservice zoals Bert aangaf of via mij (alleen ben ik niet altijd aanwezig).

Mocht ik iets voor je kunnen doen zie ik je reactie wel verschijnen!
CannedC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ha Mark, dank je wel voor je antwoord. En jij ook Bert.

Ik zie inderdaad de (un)correctables nu ook minder snel oplopen, maar ze zijn er nog steeds. Vroeger stonden ze voor zover ik weet bijna altijd op 0. Geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn.
Vorige week merkte ik het ook echt, vooral met gamen. Ik werd soms de game uitgegooid omdat ik disconnected raakte, en dat is voor mij wel echt irritant. Deze week amper aan mijn pc gezeten dus nu kan ik het lastiger inschatten, maar het is in ieder geval beter.

Ik kijk het nog even aan en mocht ik weer merkbaar last hebben, dan zou ik graag een ander modem willen proberen.

Nogmaals dank!

Uitgelicht topic