P-V

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet instabiel (bedraad + draadloos)

Hallo,

Ik heb een aantal weken een upgrade van mijn modem en digitale TV ontvanger omdat bepaalde zenders het niet deden.
Het TV probleem is hiermee wel opgelosd maar mijn internet is onstabiel van geworden.
Meerdere keren per dag valt de verbinding weg van bedraad + wifi.
Graag zou ik gebruik maken van de community forum om mijn probleem te verhelpen.
Ik zal een log van mijn netwerkhistorie er bij doen.

Ook merk ik dat na een reset van mijn android toestel het niet lukt mijn wifispots van ziggo te verbinden.
Na het invullen van mijn gebruikersnaam en wachtwoord is de optie "verbinden" grijs en niet selecteerbaar, vroeger nooit problemen mee gehad.

Mocht er meer nodig zijn hoor dat graag.

Modem: ARRIS Connect Box

2018-06-13 01:39:15.00 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:40:00.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:41:12.00 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:42:17.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:43:09.00 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:43:10.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:44:01.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:45:10.00 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:46:00.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 01:47:10.00 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:03:55.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:03:56.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:03:56.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:03:57.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:04:01.00 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-13 02:04:20.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-20 01:31:54.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-20 08:04:13.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-23 06:35:10.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-06-26 08:33:05.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:4e:94:13;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:76:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dit is wel een zeer oude AOP en wordt absoluut gratis vervangen door een Ziggo monteur.
Zowel met als zonder installatiegarantie.

Is deze nog uit de Essent of @Home tijd?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing
Probeer niet thuis met wifispots te verbinden, of zet je modem even uit als je dat probeert, want je kunt namelijk niet met je eigen modemwifispot verbinden, wel elders in de straat of in de wijk.
Wat voor internet-upgrade is er gebeurd?
P-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste N.N.

In het verleden kon ik gewoon thuis inloggen op wifispots, buren hebben ook ziggo.
Heb het net geprobeerd met uitgeschakelde modem, geen verschil.
Wifispots staat gewoon aan in Mijnziggo.
Heb alleen nieuwe hardware ontvangen, TV ontvanger en modem waren verouderd.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kunt u een foto maken van het AOP en verdere aansluitingen naar uw modem. De in de bijlage getoonde waarden vallen net binnen de normen. Heeft u al contact gehad met de helpdesk over de uitval van uw verbinding?
P-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F,

Ik heb foto's gemaakt...
In de meterkast heb ik net die splitter er tussenuit gehaald, die ging volgens mij naar boven voor tv maar daar wordt geen tv meer gekeken.
Stekker in de meterkast kan wel een opwaardering gebruiken, hij voelt ook niet stevig aangesloten bij de stekker zonder splitter.
Ik had nog geen contact met de klantenservice gehad.
Volgens mij had ik nog recht op gratis monteur binnen de eerste 25 dagen mits het probleem niet bij mij ligt maar dat weet ik niet meer zeker.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De bekabeling naar het tweede kastje (splitter? welk type?) en de andere connectoren zijn inderdaad aan een update toe. Kijk naar materialen met Kabelkeur of een Ziggo-goedkeuring.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dit is wel een zeer oude AOP en wordt absoluut gratis vervangen door een Ziggo monteur.
Zowel met als zonder installatiegarantie.

Is deze nog uit de Essent of @Home tijd?
P-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F,

Splitter gaat er sowieso tussenuit.
De stekker in de meterkast heb ik een koswi 4 voor opgehaald, moet ik nog monteren.
Bekabeling laat ik eerst zo en kan later nog.

Be rt,

Klopt, is oud en komt uit die tijd.
Dus sowieso verstandig een monteur te laten komen?
Als het maar gratis is :grin:
Ik zal er eens contact over opnemen binnenkort en zal er hier een update over geven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Deze wordt gegarandeerd gratis vervangen en alles wordt volgens de huidige standaard aangesloten met de juiste stekkers en splitters op de AOP.

Mocht er verder in huis een andere kabel, stekker of splitter nodig zijn, kan die geleverd worden en aangesloten door de monteur tegen kostprijs van de materialen (ter zijner beoordeling) of je kunt het zelf doen. Vragen kost niks.

Ik zou het door de monteur laten doen, dan heb je garantie op alles.
P-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebeld met Ziggo,
De helpdesk zei als internet voorheen goed was het niet aan de AOP ligt.
Ik heb een afspraak voor een monteur gemaakt voor volgende week.
Ik zei ook dat hij maar ff kijken zal en gelieve wat verouderd is te updaten.
Volgende week laat ik het weten...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Bij mij deed alles het ook eerder goed, tot een draad na 2 jaar in de AOP loskwam.
Iets kan zo meteen al defect raken.

Ik ben benieuwd wat de reparaties zijn en wat nog je eventuele kosten zijn.
Veel succes gewenst.:relaxed:
P-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg zondag een SMS van Ziggo.
Uw diensten zijn weer online.
Er was een storing in mijn regio.
De monteur komt niet meer langs.

Vreemd dat ze daar aan de telefoon niet mee kwamen.

Ik moet zeggen dat ik geen instabiel netwerk meer heb vernomen.
Dus voorlopig laat ik het er bij.

Bedankt voor jullie reacties.

Uitgelicht topic