Fhversteeg

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet en Telefoon vallen uit 10min nadat ik de Mediabox XL uitgezet heb

Als ik mijn box uitzet valt na 10 minuten telefoon en wifi uit en op de display van de box staat niets meer

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ik denk dat het vermoeden van @Jan F.  klopt en dat je energiebeheer op ECO staat 

In het menu van je box bij voorkeursinstellingen>>energieverbruik in standby kan je kiezen voor :

Hoog : Box blijft online met bijna alle functies ( telefonie, modem, video gedeelte). Opstarten gaat snel.

Midden : Box blijft online met minder functies (telefonie, modem) Het video gedeelte gaat uit maar zal wel inschakelen bij geplande opnames. Opstarten gaat minder snel (1,5-2,5  minuten)

Eco  : Box in diepe standby en schakelt vrijwel alle functies( ook Wifi ) uit.Opstarten kan aantal minuten duren ( 2-4 minuten).

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wat is de energie toestand van uw mediabox XL in stand-by?

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ik denk dat het vermoeden van @Jan F.  klopt en dat je energiebeheer op ECO staat 

In het menu van je box bij voorkeursinstellingen>>energieverbruik in standby kan je kiezen voor :

Hoog : Box blijft online met bijna alle functies ( telefonie, modem, video gedeelte). Opstarten gaat snel.

Midden : Box blijft online met minder functies (telefonie, modem) Het video gedeelte gaat uit maar zal wel inschakelen bij geplande opnames. Opstarten gaat minder snel (1,5-2,5  minuten)

Eco  : Box in diepe standby en schakelt vrijwel alle functies( ook Wifi ) uit.Opstarten kan aantal minuten duren ( 2-4 minuten).

Leetjuh90

Level 2
  • 112Posts
  • 12Oplossingen
  • 19Likes

Het lijkt er op dat u een geconsolideerde mediabox gebruikt. Dat wil zeggen dat telefonie en internet ook via deze mediabox lopen. U kunt eventueel met de klantenserice bellen om de mediabox te laten deconsolideren. Dit betekent eigenlijk dat internet en telefonie van uw mediabox worden uitgeschakeld en u een connectbox (modem) opgestuurd krijgt, met indien gewenst een monteur.

Het fijne hiervan is dat wat er ook met de mediabox gebeurt, u altijd uw verbinding met telefonie en internet blijft behouden. Omdat de apparaten los van elkaar werken. Ik raad u dit absoluut aan!

L.

Fhversteeg
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal vanavond alles ff nalopen bedankt vast

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Helemaal juist! Zie ook de informatie hierover op onze website: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/energieverbruik-en-stand-by

Hoog - Als je kiest voor 'Hoog' zal je Mediabox XL in stand-by iets meer stroom verbuiken, maar hij start binnen een paar seconden op. Gebruik je ook internet en/of telefonie met de Mediabox XL of gebruik je nog een Extra Mediabox XL? Kies dan altijd voor deze instelling. Anders ben je offline zodra de Mediabox XL in stand-by staat, kun je geen 112 bellen en werkt je Extra Mediabox XL niet meer.”

Fhversteeg
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stond op eco alles werkt nu allemaal bedankt

Uitgelicht topic