Laleksav

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet doet het niet op willekeurige apparaten

Hallo,

Op verschillende telefoons hebben wij ons aangesloten op een ConnectBox. Op sommige apparaten doet de WiFi het gewoon, maar op andere staat er: "verbonden, geen internet". Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk is dit een oplossing: 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

En dit wil nogal eens helpen met veel verschillende apparaten: 

Wifi verbindingsproblemen met verschillende apparaten - mogelijke oplossingen.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Dhcpv6naar stateful zetten lost bij mij thuis de gelijksoortige problemen niet op, maar het lijkt wel minder te zijn. Ik ben de afgelopen dag weer met stateless aan het proberen, maar wifi lijkt dan vaker uit te vallen. Wat wel werkt is op het betreffende apparaat even wifi uit en weer aan te zetten. Daarna doet hij het meestal weer.

De oorzaak is volgens mij gewoon brakke software en hardware van Ziggo in de connectboxen, dus een echte oplossing is er jammer genoeg niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“De oorzaak is volgens mij gewoon brakke software en hardware van Ziggo in de connectboxen, dus een echte oplossing is er jammer genoeg niet.”

Als het alleen aan het modem zou liggen, dan zou het hier op het forum overstromen van de klachten en dat zie ik niet en de meeste problemen zie ik hier opgelost worden.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ik denk dat er inderdaad veel meer mensen met klachten zijn, maar omdat deze vaag en random zijn, kun je ze niet reproduceren. Dan ben je bij een helpdesk al kansloos, want die adviseren simpelweg een reset. En op dit forum moet je om je klacht te kunnen omschrijven al best veel van wifi en ipv6 etc. begrijpen. Verder denk ik dat vooral powerusers last hebben van deze klachten omdat de connectboxen het wel goed lijken te doen zolang ze het niet druk hebben.

Kortom de klachten gaan nog wel toenemen, mark my words.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Wlmpie, het probleem is niet de Connectbox maar dat veel Android telefoons niet goed met IPv6 DNS om kunnen gaan. Vandaar die omzetting naar Stateful.

gr, Henno

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is het 2.4 en 5GHz netwerk voorzien van een verschillende SSID?

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Henno wrote:

@Wlmpie, het probleem is niet de Connectbox maar dat veel Android telefoons niet goed met IPv6 DNS om kunnen gaan. Vandaar die omzetting naar Stateful.

gr, Henno

Dat helpt idd een beetje, maar ook iphones en iPad hebben af en toe problemen met de connectbox wifi, ook als dhcpv6 op stateful staat.

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Laleksav welkom op de Community. Dit zijn van die problemen waar je echt van achter de oren gaat krabben!

Hebben de tips in dit topic je verder geholpen? Wanneer sommige devices na het opvolgen van de tips toch geen verbinding maken horen we graag meer details over die devices.

Uitgelicht topic