john88

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

internet: 2.4Ghz en 5Ghz aanpassen?

Hallo 

Ik heb een vraag over 2,4 g en 5g internet ,ik heb draadloos internet, ik heb de laatste tijd langzaam internet (pagina langzaam openen ,) mijn connectbox staat nu op automatisch voor zowel 2,4 g en 5g , moet ik dit nu veranderen in een vast kanaal ? kan ik 2,4 en 5g samen gebruiken of beter alleen 5g 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .

 

gr john

1 Reactie 1
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @john88,

Goede vragen! Zeker als je problemen ervaart natuurlijk. In de meeste situaties is dezelfde naam voor zowel 2.4Ghz als 5Ghz een goed uitgangspunt. Je modem bepaalt op dat moment welke verbinding voor welk apparaat het meest optimaal is. Ervaar je bepaalde problemen of wil je hier graag meer controle over, dan kun je altijd de 5Ghz eens een andere naam geven. Terugdraaien is namelijk ook geen probleem 

De 5Ghz heeft minder last van andere draadloze signalen en werkt daardoor vaak sneller en stabieler. Het bereik van 5Ghz is wel iets minder ver dan die van 2.4Ghz. Je leest er hier alles over. Houd er tot slot rekening mee dat sommige oudere apparaten geen 5Ghz-ondersteuning hebben; die zullen dat netwerk niet zien.

Uitgelicht topic