kydifi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen thuisnetwerk in zodat ik foto's kan streamen

Hallo beste mensen.
Op zoek naar het instellen van een thuisnetwerk, struikel ik nog al over alle afkortingen etc.
Ik ben 70 jaar en heb daar moeite mee, hoe zaken worden uitgelegd.
Ik hoop dat ik mijn vraag goed stel.
Ik wil graag op mijn horizonbox naar foto,s kijken die op mijn laptop staan.
Ik heb een aparte modem en de horizon box.
Thuiswerk koppelen lukt niet. Authorosatiefout.
Mijn box staat (kabellengte) 8 mtr. Van mijn modem.
De vraag.

Is het mogelijk de losse modem te laten vervallen en dan een rechtstreekse kabel vsn 8 mtr aan te sluiten op de box.
En.....zodoende alle problemen te vermijden?

Al vast bedankt voor jullie reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Goede morgen kydifi,

Als u in het voormalig ziggo gebied woont is dit niet mogelijk. U hebt uw losse modem nodig. In het voormalig UPC gebied zou dit mogelijk zijn als de modem functie van de Horizon mediabox is geactiveerd.

Op de website van Ziggo staat precies beschreven hoe je de Mediabox kunt opnemen in je thuisnetwerk: https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/verbinden-met-thuisnetwerk/.

Wat ook zeer belangrijk is dat uw mediabestanden (foto's, films en muziek) op uw laptop gedeeld moeten worden en daar ook toestemming voor moet geven. Deze worden dan in een media bibliotheek geplaatst.

Mocht de thuisnetwerk verbinding gelukt zijn kunt u nu ook de Horizon als switch gebruiken. (pc of laptop of ander apparatuur die internet gebruikt aansluiten.)

Gr Rob

Bekijk in context

1 Reactie 1
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Goede morgen kydifi,

Als u in het voormalig ziggo gebied woont is dit niet mogelijk. U hebt uw losse modem nodig. In het voormalig UPC gebied zou dit mogelijk zijn als de modem functie van de Horizon mediabox is geactiveerd.

Op de website van Ziggo staat precies beschreven hoe je de Mediabox kunt opnemen in je thuisnetwerk: https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/verbinden-met-thuisnetwerk/.

Wat ook zeer belangrijk is dat uw mediabestanden (foto's, films en muziek) op uw laptop gedeeld moeten worden en daar ook toestemming voor moet geven. Deze worden dan in een media bibliotheek geplaatst.

Mocht de thuisnetwerk verbinding gelukt zijn kunt u nu ook de Horizon als switch gebruiken. (pc of laptop of ander apparatuur die internet gebruikt aansluiten.)

Gr Rob

Uitgelicht topic