Lagos

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Installeren CI+ module op Panasonic TX-42G20ES

Ziggo CI+ module werkt niet in panasonic TX-42G20ES?
Wel ziggosport op kanaal 14 naast 1, 2 en 3, maar alle andere kanalen na paar seconden dat module moet ge-update, terwijl deze up to date is volgens ziggowinkel. Bij openen melding komt na start update eerst getal 1, dan getal 5 en vervolgens fout OxC in beeld. Deze fout kent ziggo niet.

Is de tv toch niet geschikt??

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Even gegoogeld.

https://ziggoforum.nl/topics/panasonic-tx-p42g20es.71120/

Bij mijn schoonvader heb ook de smit module in de TX-P42G20 geinstalleerd, en daar had ik problemen om de module erin te krijgen, gevolg van kromme contacten. Dit komt mijn insziens doordat de module bij mijn schoonvader er niet lekker in ging. Bij mijn tv was dit geen enkel probleem, ondanks dat het dezelfde tv is. Kijk maar eens achter op je module waar de gaatjes zitten waar de pinnentjes van de tv moeten, naast enkele gaatjes zitten afdrukken van de pinnetjes welke niet goed in de gaatjes gaan. Dit kan je probleem wel eens veroorzaken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Lees anders deze pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/

 

Of deze pagina voor je de module installeert Alles over CI+ modules

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @Lagos

Ontzettend vervelend dat je niet alle tv-zenders via de CI+ module doorkrijgt. De kanalen die je wel doorkrijgt zijn de ongecodeerde zenders. Ik zie dat je van @Steefb al een handige tip hebt gekregen over de pinnetjes. Ook @Dave- heeft je nog voorzien van twee handige pagina's over het installeren van een CI+ module. Heb je hier nog naar gekeken? 

Ik ben zelf ook nog even op onderzoek gegaan. Op deze pagina kun je bij het kopje ‘test je tv’ controleren of jouw televisie Ziggo CI+ gecertificeerd is. Hieruit komt naar voren dat jouw TV, Panasonic TX-42G20ES, niet geschikt is. We kunnen de werking van de CI+ module dan niet garanderen. Krijg je het met bovenstaande tips niet voor elkaar, dan raad ik je aan om je CI+ module binnen de bedenktijd van 14 dagen stop te zetten. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dit panasonic model wil prima. Welke module gebruikt u? je zou ook in het menu van de module eens deze kunnen resetten.

 

Teun.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ook een andere landcode kan werken bij dergelijke toestellen. Stel bv. eens in op Zweden. 

Uitgelicht topic