Elinecornelisse

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Installatie nieuwe modem lukt niet, het scherm geeft verbindingsprobleem aan

Hallo allemaal,

wij hebben inmiddels de spullen voor installatie van internet en tv ontvangen. Nu heb ik het net geïnstalleerd zoals er aangegeven stond in het boekje, en leek alles goed te gaan. Het wifi lampje voor op de modem geeft licht. Maar als ik verbind en het wachtwoord invoer, opent zich een scherm die ‘verbindingsprobleem’ aangeeft. Wat kan dit zijn? Ik heb alles gedubbelcheckt en alles is goed aangesloten. Wat foto’s bijgevoegd voor het idee. Hopelijk kan iemand me helpen!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Hoi Elinecornelisse,

als ik jou was zou ik hoe dan ook gebruik maken van een gratis installatie-monteur. Je hebt er namelijk recht op binnen 8 weken nadat je het pakket ontvangen hebt. Dit regel je makkelijk hier.

De installatie-monteur doet het volgende voor je;

Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op de Ziggo-diensten
Overal in huis perfecte wifi
28 dagen garantie op de werkzaamheden
Extra materiaal tegen kostprijs

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie dat je het modem hebt aangesloten op een aansluiting in je kamer.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
b.v. de meterkast is de plaats waar Ziggo meestal je huis binnenkomt.

Als er in de meterkast ook een aansluiting zit, kun je dan daar proberen de Connect box aan te sluiten?
Elinecornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Onze meterkast hangt in de gang van ons appartementencomplex. Het lijkt me dan niet dat hij daarin binnenkomt toch?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat zou best zo kunnen zijn, dat is bij mijn familie ook zo en in veel appartementencomplexen.
Als daar een oude AOP=Abonnee Overname Punt (= eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt) zit, dan kan het problemen geven.

Als dat zo is, kun je daar ook een foto van plaatsen?
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Elinecornelisse wrote:
Hallo allemaal,

wij hebben inmiddels de spullen voor installatie van internet en tv ontvangen. Nu heb ik het net geïnstalleerd zoals er aangegeven stond in het boekje, en leek alles goed te gaan. Het wifi lampje voor op de modem geeft licht. Maar als ik verbind en het wachtwoord invoer, opent zich een scherm die ‘verbindingsprobleem’ aangeeft. Wat kan dit zijn? Ik heb alles gedubbelcheckt en alles is goed aangesloten. Wat foto’s bijgevoegd voor het idee. Hopelijk kan iemand me helpen!


U heeft geen laptop of computer om met een UPT (netwerk) kabel het modem en daarmee de verbinding in te stellen en te testen?
Onder in het modem zit een kaartje met daarop de juiste gegevens om dit uit te voeren, op het modem in te loggen en het default wifi wachtwoord.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi Elinecornelisse, heb je het inmiddels aan de praat weten te krijgen?
Elinecornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, ik heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen. De hoofdaansluiting zit ook niet in de meterkast op de gang. We gaan het nu proberen met een internetkabel
Elinecornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ook met de kabel werkt hij niet. Weet iemand wat er verkeerd gaat?
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Hoi Elinecornelisse,

als ik jou was zou ik hoe dan ook gebruik maken van een gratis installatie-monteur. Je hebt er namelijk recht op binnen 8 weken nadat je het pakket ontvangen hebt. Dit regel je makkelijk hier.

De installatie-monteur doet het volgende voor je;

Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op de Ziggo-diensten
Overal in huis perfecte wifi
28 dagen garantie op de werkzaamheden
Extra materiaal tegen kostprijs
Elinecornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb gisteravond gebeld en er komt een monteur langs. Heel erg bedankt iedereen hier voor het meedenken!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Goed dat je al een monteur hebt geregeld! Die weet het probleem snel te vinden en op te lossen. Heel waarschijnlijk gaat het om een (verborgen) signaalprobleem waardoor de modem niet online komt. Daar komen we helaas pas achter bij het aansluiten.

Nog heel even afwachten, en dan draait alles als een zonnetje 🙂

Pineapple, dank voor de zet in de juiste richting. #LekkerBezig zeg!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Elinecornelisse Graag hoor ik de oorzaak nog van je, ben altijd benieuwd waarom het fout is gegaan en weer goed.
Veel succes gewenst.:relaxed:
JoeyenKimKoopma

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JoeyenKimKoopman wrote:

Hoi Elinecornelisse.,

Zoals mijn collega al aangeeft heb je recht op installatie garantie binnen 8 weken,
Ik zelf ben installatie monteur bij Ziggo en op- de forto valt al meteen iets op wat het probleem kan veroorzaken.
Foto 1, dit is je WCD ( woonkamer contact doos) en niet je AOP ( abonnee overnamen punt ). je modem dient echter op de AOP aangesloten te worden. 2 dit is een hele oude WCD dit kan betekenen dat je binnen komend signaal hierdoor word verstoord, het kan ook dat je groene coac niet goed is aangesneden op de juiste maat. zo kan ik meerdere vermoedelijke / oorzaken opnoemen
dus als ik jou was even ziggo bellen op 09001884 of met vast bellen van ziggo 1200. vraag hier of je een instal monteur kan krijgen omdat je instal niet lukt, als de monteur komt kan hij meteen de nodige metingen doen zodat je product optimaal gebruikt kan worden. ik op dat je iets aan mijn advies en verklaring hebt waarom het niet of goed wil werken. laat even weten of het opgelost is 🙂 groetjes
Elinecornelisse wrote:
Hallo allemaal,

wij hebben inmiddels de spullen voor installatie van internet en tv ontvangen. Nu heb ik het net geïnstalleerd zoals er aangegeven stond in het boekje, en leek alles goed te gaan. Het wifi lampje voor op de modem geeft licht. Maar als ik verbind en het wachtwoord invoer, opent zich een scherm die ‘verbindingsprobleem’ aangeeft. Wat kan dit zijn? Ik heb alles gedubbelcheckt en alles is goed aangesloten. Wat foto’s bijgevoegd voor het idee. Hopelijk kan iemand me helpen!
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Elinecornelisse wrote:
Ik heb gisteravond gebeld en er komt een monteur langs. Heel erg bedankt iedereen hier voor het meedenken!


Top dat je een installatie-monteur geregeld hebt! Laat ons de afloop weten. En nog veel succes met de laatste stappen van je verhuizing :tulip:

Uitgelicht topic