mjlaan

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

inloggen Ziggo community

Ben een paar dagen lid, maar inloggen is een ramp. Als ik het probeer met mijn Ziggo account kom ik er niet in. Als ik inlog met e-mail en wachtwoord kan ik elke keer een nieuw wachtwoord opvragen, omdat ik de melding krijg dat ik het verkeerd heb ingetikt. Dat is niet zo, want mijn device onthoudt het wachtwoord. Klinkt dit bekend?

Ook de melding probeer het later opnieuw is vaag, wat is later? 5 minuten, een kwartier?

The, Marijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mjlaan Ooit was de manier om via Mijn Ziggo in te loggen, alleen Ziggo klanten konden inloggen.

Hierna konden ook niet Ziggo abonnees inloggen b.v. als je nieuwe klant wilt worden, maar je wilt eerst nog even met andere klanten overleggen wat Ziggo te bieden heeft en hoe het allemaal aangesloten moet worden en werkt, zij hebben geen Mijn Ziggo.

Maar toen kwam er ook een Mijn Ziggo verbinding die gekoppeld kon worden met Mijn Vodafone en toen ging er het één en ander mis.

Er is al een stuk verbeterd, maar het loopt nog niet altijd echt soepel, er wordt nog aan gewerkt heb ik begrepen.

“En als ik inlog met het e-mailadres en het wachtwoord”
Is dat met je Mijn Ziggo account met een klik op Mijn Ziggo Account?

Zo niet, dan moet het wel met je community Gebruikersnaam 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat gaat niet handig.

Het makkelijkst is om met je community naam in te loggen, mocht je de browser sluiten zonder uit te loggen, ben je de volgende keer nog steeds ingelogd.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/nieuwe-inlogmethode-voor-de-ervaren-gebruiker-245...

Als je onderstaande stappen uitvoert, brengt dat een groot voordeel met zich mee. Eenmaal ingelogd, blijf je ook ingelogd. Dit houdt in dat je bij een notificatie direct naar het juiste topic gaat, zonder dat je eerst opnieuw moet inloggen en het topic moet opzoeken. Dus een kleine moeite voor een groot gemak.

• Klik op de knop Inloggegevens vergeten.
• Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
• Vul je Ziggo-gebruikersnaam of e-mailadres in en druk op de knop Verstuur.
• Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link.
• Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals.
• Ga terug naar het inlogscherm.
• LET OP: vul hier je community naam/profielnaam in, en niet je 'Mijn Ziggo gebruikersnaam'.
• Vervolgens vul je je wachtwoord in.
• Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mjlaan, dat moet beter natuurlijk! Een bezoek hier moet niet zo moeilijk worden gemaakt 

Is het uiteindelijk met de uitleg van Be rt gelukt? 

mjlaan
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb bovenstaand geprobeerd, ben nu ingelogd, maar weet niet of dat nu onder mijn gebruikersnaam is of onder mijn e-mailadres.

 

Ik zal wel gek zijn, maar waarom lukt het niet om met je Ziggo inlog in te loggen als die optie wel gegeven wordt? Haal 'm dan weg.

En als ik inlog met het e-mailadres en het wachtwoord, geeft ie steeds de melding dat het niet goed is, terwijl het dat dus wel is.

 

Heb het nu dus op de alternatieve manier gedaan, maar waarom werken jullie niet aan een normale login zoals tegenwoordig elke website heeft? Lijkt wel of jullie niet willen dat gewone gebruikers lid worden. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.

 

Zeg maar een auto met autosleutels, maar je moet dan eerst 2x de richtingaanwijzer naar links doen, dan 3x knipperen met je lichten en dan pas kan je starten. Dat toelichten en dan zeggen, maar meneer, gewoon met een autosleutel starten is toch veel te simpel 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mjlaan Ooit was de manier om via Mijn Ziggo in te loggen, alleen Ziggo klanten konden inloggen.

Hierna konden ook niet Ziggo abonnees inloggen b.v. als je nieuwe klant wilt worden, maar je wilt eerst nog even met andere klanten overleggen wat Ziggo te bieden heeft en hoe het allemaal aangesloten moet worden en werkt, zij hebben geen Mijn Ziggo.

Maar toen kwam er ook een Mijn Ziggo verbinding die gekoppeld kon worden met Mijn Vodafone en toen ging er het één en ander mis.

Er is al een stuk verbeterd, maar het loopt nog niet altijd echt soepel, er wordt nog aan gewerkt heb ik begrepen.

“En als ik inlog met het e-mailadres en het wachtwoord”
Is dat met je Mijn Ziggo account met een klik op Mijn Ziggo Account?

Zo niet, dan moet het wel met je community Gebruikersnaam 

 

mjlaan
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Op deze manier idd gelukt. Ben er uit zo 😉 Thx!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel succes gewenst verder.

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ben ook de hele middag bezig geweest op de windows 10 pc om in te loggen op de community. Ben ook pas gisteren begonnen. Ging toen nog prima, vandaag niet. Kreeg precies hetzelfde als de topicstarter. Kan er nu in op Android maar alleen omdat ik op herhaling drukte na dezelfde foutmelding. Waarom schrijft niemand erbij dat met gebruikersnaam bedoeld wordt de community gebruikersnaam? We zijn niet allemaal zo vernuftig als Alan Turing!

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik wou even laten weten dat het mij als nieuwkomer - bezig zijnde met al mijn overige werkzaamheden - pas na 4 dagen tijdens de tussendoortjes door lukte om zonder storingen te kunnen inloggen op dit communityforum! Zelden zo’n hopeloos gedoe tegengekomen op internet. Als je niet een logboek maakt van de inloggegevens kom je er niet uit. Mijn logboek van Ziggo begint al in 2005 waar ik alle inlogprobleempjes in noteerde en wat de oplossing was. Het ligt dus niet meer aan typefouten of vergeten wachtwoorden. Het zou een eerbetoon zijn aan de gebruiker om niet meer van hem of haar te denken dat ze hun inloggegevens zijn vergeten. Wordt het niet eens tijd dat woord “vergeten” van de website weg te halen? De oorzaak ligt echt aan een rampenplan van structuur. 

Uitgelicht topic