Ivanhoee

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil een Mediabox Next zonder €17,50 extra te betalen per maand.

Ik heb een hele oude decoder staan, met daarop zelfs nog een UPC logo. Dit ding is hopeloos achterhaald, loopt regelmatig vast, en kan niet goed communiceren met mijn nieuwe OLED televisie. TV kijken is zo bijna niet te doen. Als basis abonnement heb ik een combinatie van TV Standard en Internet Max waar ik 70 euro per maand voor betaal.

 

Nu heb ik goede dingen gehoord over de Mediabox Next, en zou deze graag als vervanging hebben voor mijn hele oude decoder. Gebeld met de klantenservice en mij werd verteld dat ik alleen een vervanging voor mijn oude decoder kan ontvangen als ik TV Max neem, wat me €17,50 meer kost per maand. Ik wil dit niet, ik heb geen behoefte aan de opties die dit pakket biedt, en het lijkt me redelijk gestoord als ik 12x €17,50 = 210 euro per jaar meer moet gaan betalen om een fatsoenlijke decoder in huis te hebben.

 

Is er hier iemand die dit voor elkaar heeft gekregen, en zo ja hoe dan? Zo niet, is er misschien een Ziggo medewerker op dit forum die dit voor mij kan regelen?

 

13 Reacties 13
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Helaas. De manier om een Next te krijgen is vrij vast. TVmax hoort erbij. Anders gewoon wachten totdat Ziggo meer Next boxen in voorraad heeft.

Je kunt internet Max verlagen naar Complete en dan TV Max nemen. Dat scheelt al iets.

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

hallo @Ivanhoee 

Ziggo biedt op dit moment enkel een next mediabox aan met een tv Max abo  in combinatie met een internet abo vanaf internet start.

 

Daar kan helaas niemand iets aan veranderen. 
 

Of dit in de toekomst verandert is niet te voorspellen maar mijn inschatting is dat dit beleid op korte termijn hetzelfde zal blijven.

 

Bij het huidige tv complete abonnement dat goedkoper is dan Max wordt een mediabox XL geleverd dat wellicht ook aan je eisen voldoet. 
 

Heb je nu een box in eigendom en wil je je abo houden zoals het is kun je als je in oud Ziggo gebied woont nog steeds zelf op zoek gaan naar een andere box in eigendom. Een Humax 5200 tweedehands kopen zou een goede keus zijn. Deze is helaas niet meer nieuw te koop Humax heeft de fabricage gestopt.

 

Een tweedehands box kopen is een klein risico maar ik zou het wel durven. Belangrijk is dat je in oud Ziggo gebied woont en je nu een eigen kaart, niet een gehuurde, in je abo hebt staan. 

Correctie betreft UPC gebied verhaal over Humax box hier niet van toepassing. Laten staan kan voor anderen interessant zijn.

gr. Eddy

 

 

Ivanhoee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als er echt geen optie is om dit te regelen dan morgen maar eens met KPN bellen. Ik vind het echt ridicuul dat ik 210 euro per jaar zou moeten betalen om een fatsoenlijke decoder in huis te hebben. Thanks voor jullie antwoorden alvast.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De Next kost zo'n 5 Euro per maand. Dat je die niet los kunt bestellen is een tweede.

Als er echt zoveel vraag naar is en je hebt er niet genoeg. Aan wie zou jij ze dan verhuren? Aan degene met het duurste abonnement. Ieder bedrijf zou dat doen of je het ermee eens bent of niet.

KPN is inderdaad een alternatief. 

Ivanhoee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp je punt, maar voor mij kost de Next helaas geen ‘5 euro per maand’ maar €17,50 omdat ik verplicht word een pakket af te nemen met opties waar ik nooit gebruik van zal maken. 

Wat betreft hoeveel ze er op voorraad hebben, ik zou denken dat je als machtige semi-monopolist het voor elkaar zou moeten kunnen krijgen om in een jaar tijd voldoende van die kastjes te hebben om je klanten die er om vragen over te zetten op fatsoenlijke apparatuur.

Probleem van gebrek aan concurrentie, een semi-monopolist met amper alternatieven kan zich dit blijkbaar veroorloven en bestaande klanten met crappy apparatuur opgezadeld laten zitten.

Anyway, genoeg ranting, nooit gedacht dat ik ooit nog eens bij Ziggo weg zou willen maar we gaan morgen eens bellen met KPN voor een goed aanbod.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk dan wel goed bij KPN hoe snel je maximaal internet is en wat dan de totale kosten zijn.
Hier komt was KPN internet tot een paar maanden geleden dramatisch laag, nu niet verder dan 200 down en 20 up.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Marketing zijn ze erg goed in. Zonder enige basis kennis van de huidige TV standaard:

 

Ik zou bijna overstappen!! 7.50 meer om van 100 naar 500 Mbit te gaan. Het kastje zit al in de meterkast. Hoef alleen maar het lan kabeltje naar de router om te prikken. Jammer dat ze geen test/probeer maand hebben. 

 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

@Ivanhoee    waarom niet gewoon kijken of het probleem met je huidige box niet gewoon is op te lossen ?  

Ik heb een hele oude decoder staan, met daarop zelfs nog een UPC logo. Dit ding is hopeloos achterhaald, loopt regelmatig vast, en kan niet goed communiceren met mijn nieuwe OLED televisie. TV kijken is zo bijna niet te doen.

Zover ik weet moet elke box gewoon prima werken met elke tv dus zie niet helemaal in waarom het probleem wat je hier omschrijft niet zou zijn op te lossen  ?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hi @Ivanhoee , welkom hier op de Community! 

 

Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend frustrerend is dat je nu zoveel problemen hebt met je huidige mediabox! Dat is natuurlijk waardeloos en ik snap dat je nu toe bent aan een goed functionerend apparaat. 

 

Net als @Schiksie zie ik niet in waarom we dat niet met de huidige box kunnen fiksen of een ander alternatief kunnen verzinnen. Een Mediabox Next is geen optie als je niet overstapt naar een TV Max pakket, maar dat betekent niet dat dit de enige optie is. Het lijkt mij goed om eerst een poging te wagen om de problemen met de huidige box op te lossen. Als dat niet lukt, kijken wij samen naar een alternatief hiervoor in je huidige abonnement. 

Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes

@Ivanhoee welkom in de 21ste eeuw. Ja Ziggo doet dat, KPN doet het en de rest van de wereld doet het. Vroeger noemde we dat koppel verkoop en dat was verboden. En nu is het heel normaal. Lekker overstappen naar KPN, je hebt dan wellicht lagere internet snelheid maar wel een stabielere box. De Next is namelijk alles behalve top. Regent klachten t.a.v. Dolby weergave, lip sync problemen, 4K weergave, ondertiteling slechthorenden (werkt al ruim 9 maanden niet goed!!!), teletekst en nog een lijstje klachten.
Wel ff informeren of en hoe je een 4K upgrade kan krijgen bij KPN - is een beetje vaag daar.
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou even heel goed rondkijken en lezen op het KPN forum, bij de laatste nieuwe update schijnt altijd HDR aan te staan met alle gevolgen van dien en andere issues zoals: Opmerkelijk dat er na 14 maand nog steeds geen nieuwe functies naar (hd)ontvangers komen. Het blijft al een ruime tijd bij bugfixes.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar vaak niet meer als je er op staat.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Heb dat HDR issue gisteren ook gevolgd. Lijkt een hele dome zet. Ik heb een andere pagina gezien waar wel netjes om de 2 maanden een update uitgebracht word voor de boxen.

Kun je beter het beeld een beetje verscherpen

 

Ronelshout

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Ivanhoee,

Ook ik wil van de instabiele Mediabox XL af (al 2 keer gewisseld) en naar een Next, maar wel met mijn Compleet-abonnement! In december de klantenservice gebeld en die meldde, dat vanaf januari 2020 ook voor mijn pakket, tegen € 0,50 bijbetaling p.m., de Next beschikbaar zou komen, omdat dan de leveringsproblemen opgelost zouden zijn.

Begin februari via Chat op de Ziggo-site opnieuw gevraagd naar de status en bevestigd gekregen, dat mij de Next toegezonden zou worden (tegen diezelfde bijbetaling) binnen 2 werkdagen (chat heb ik zwart op wit). Toch deze week weer moeten bellen, omdat ik niets ontvangen had. Er bleek niets voor me in bestelling te staan en opnieuw werd de wissel naar de Next geweigerd, ondanks mijn bewijs van de toezegging. De regeling met bijbetaling wisten zij niets van (2 andere kanalen dus wel!).

Dus toezeggingen van de klantenservice en via Chat hebben bij Ziggo geen waarde en dat maakt hen onbetrouwbaar. Zij nemen ontevreden klanten voor lief! Ik ken geen andere organisatie met zoveel minachting voor hun klanten.

Uitgelicht topic