Gerbrand43

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan niet inloggen op citrix voor mijn werk

Ik kan niet inloggen op citrix voor mijn werk op mijn bedrijfslaptop thuis. Bij toeval lukt het soms. De citrix verbinding is niet stabiel. Bij mijn zus die ook Ziggo heeft lukt het wel. Op het bedrijf via een soort van prive-verbinding (om die na te bootsen) lukt het ook. Ik heb gisteren een twee wifi boosters via stopcontact geïnstalleerd. Die geven goede verbindingen aan bij de juiste lampjes die branden. Ook vanuit Wifi booster een utp-kabel geeft soms verbinding. Ook de eigen utp van de meterkast waar de connectbox zit geeft soms verbinding. Ander internet toepassingen geven nooit een probleem. Bij de wifi-signalen komt een wifi signaal uit de omgeving binnen met het maximum aantal streepjes bij de wifiverbinding. Zou die storing kunnen geven? Wat is hier aan de hand en wat is er aan te doen? weet iemand raad? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even vanuit een andere hoek bekeken.

Kun je de firewall eens op deze manier instellen?

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Probeer eens een ander kanaal in het 2.4 GHz netwerk. Kies daarbij uit 1, 6 of 11 en zet de bandbreedte op 20 MHz. Deze netwerkfrequentie, is omdat die een relatief groot bereik heeft gevoelig voor interferentie. Als u de mogelijkheid heeft om in de 5 GHz band te werken is interferentie een kleiner probleem.

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jan, Ik zal je mogelijkheden proberen. Dank voor nu.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mocht bovenstaande nog niet het gewenste effect hebben, even hardop gedacht.

Zie je in jou modem hier iets over IPv6 en mogelijk iets over DS Light onderin dit plaatje in je modem?

Kun je dat onderste deel dan hier met een schermafbeelding laten zien?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Gerbrand43 wrote:

Ik kan niet inloggen op citrix voor mijn werk op mijn bedrijfslaptop thuis. Bij toeval lukt het soms. De citrix verbinding is niet stabiel. Bij mijn zus die ook Ziggo heeft lukt het wel. Op het bedrijf via een soort van prive-verbinding (om die na te bootsen) lukt het ook. Ik heb gisteren een twee wifi boosters via stopcontact geïnstalleerd. Die geven goede verbindingen aan bij de juiste lampjes die branden. Ook vanuit Wifi booster een utp-kabel geeft soms verbinding. Ook de eigen utp van de meterkast waar de connectbox zit geeft soms verbinding. Ander internet toepassingen geven nooit een probleem. Bij de wifi-signalen komt een wifi signaal uit de omgeving binnen met het maximum aantal streepjes bij de wifiverbinding. Zou die storing kunnen geven? Wat is hier aan de hand en wat is er aan te doen? weet iemand raad? 

Je hebt al een hoop getest lees ik, balen dat het nog niet stabiel is.

Aangezien je steeds precies hetzelfde probleem ervaart, ongeacht op welke manier je met het modem verbonden bent, kun je alle invloeden van wifi of de wifiboosters wel uitsluiten.
Jan vraagt bovenstaand of je misschien een DS-lite profiel hebt (wel IPv6, maar geen eigen IPv4 adres). Dat is niet het geval, je modem heeft een full-DS profiel. Dwz, je hebt een eigen IPv6 én een eigen IPv4 adres.

Daar kan nog wel het probleem in zitten, als de IPv6 verbinding naar kantoor bijvoorbeeld hapert. Kun je op de laptop IPv6 uitschakelen zodat hij alleen nog via IPv4 kan verbinden? Ben benieuwd of het dan stabiel werkt.

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mark, Mijn bedrijfslaptop heeft alleen een IPv4-adres. IPv6 komt niet voor. Wat nu? De anderen ook bedankt voor hun reactie en meedenken. Dank jullie wel. IK hoop morgen van je te horen Mark.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop gedacht.

Staat hier geen IPv6 adres?

Zo nee, prima, zo ja vink dan IPv6 eens uit.

 

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen op mijn privélaptop komt een IPv6 adres voor en is zichtbaar. Niet op mijn bedrijfslaptop wordt niet getoond. Ik ben benieuwd wat nu de oplossing kan zijn. Wie meldt zich?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Goed, tot zover de oplossingen die voor de hand liggen.

Ik weet nog niet precies wat voor verbinding jij probeert op te zetten. Welke Citrix applicatie gebruik je precies? Weet je welke techniek daarvoor gebruikt wordt en heeft de IT afdeling van je bedrijf al eens meegekeken om dit te analyseren?

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mark, ik zal dit uitzoeken en laat het je weten welke applicatie en welke techniek er gebruikt wordt. Citrix Gateway werkt via workvpn.(bedrijfsnaam) staat op mijn laptop maar ook Citrix Workspace en Citrix Receiver. Het gaat mis als er een verbinding gezocht wordt en als laatste de tekst 'Windows voorbereiden’ verschijnt. Ik kan wel inloggen als ik mijn mobiel als mobiele hotspot maak en naast mijn laptop leg. Mijn mobiel heeft 4G. Ook verschijnt wel eens de button usrlogon.cmd  remote met een DOS-prompterscherm als het opstarten niet lukt.   

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even vanuit een andere hoek bekeken.

Kun je de firewall eens op deze manier instellen?

 

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Be rt, ik ga dat eens proberen. Ik kom er op terug.

Gerbrand43
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Be rt,

Het heeft even geduurd voor dat ik reageer. Maar dat heeft een reden. Door het aanpassen van de instellingen onder IPv4 firewall werkt het programma dat van Citrix gebruikmaakt nu erg goed. Geen uitval gehad. Tot nu toe starte het moeilijk op en was niet stabiel. Ik heb het nu een paar dagen gebruikt onder de ‘nieuwe’ omstandigheden. Boven werkte het vanaf het begin goed en en sinds gisteren ook beneden. Ik ben erg blij dat het in orde is. Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.

Nog een vraag:

Nog een vraag tot slot in je afbeelding onder IPv4 staat alleen de firewallbeveiliging aan. Biedt dat voldoende bescherming en wat zijn  eventueel de risico's? Of kan iemand anders hier antwoord op geven? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb al vanaf begin deze eeuw in mijn routers het op deze manier ingesteld en op routers die ik onderhield bij particulieren en bedrijven.
De problemen kwamen vrijwel altijd als er veel heen en weer verkeer ontstond door bepaalde apparatuur of software.
Het uitzetten heeft nooit tot problemen geleid.

Het probleem met de andere instellingen, die nu uitstaan, is dat dit veel verkeer blokte, vroeger had je niet zo veel heen en weer verkeer op een modem en werd veel verkeer als hack poging gezien.

Nu heb je veel data streams / filmpjes / cookie verkeer / VPN en ander intensief verkeer en dat triggert, ten onrechte, de beveiligingen om de verbindingen te gaan blokken.

Het zou de modem/router makers sieren als ze deze instellingen ruimer zetten of geheel en al verwijderen.

Ik kom dit probleem, met deze simpele oplossing te vaak tegen en is niet meer van deze tijd.

Uitgelicht topic