corsjo46

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan mijn IP-camera niet gekoppeld krijgen aan mijn Wifi booster.

Omdat ik slechte Wifi heb op de plaats waar ik míjn IP-camera heb geïnstalleerd, heb ik een Wifi booster gekocht van Ziggo. Het probleem is nu dat ik wel het IP-adres van de booster in de Connectbox zie, maar niet meer het IP-adres van de camera. Iemand een oplossing hiervoor?
10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi corsjo46,

Als je bij Verbonden Apparaten kijkt, moet hij daar als het goed is bij staan. Bij Verbonden via staat dan de ethernetpoort waaraan de wifibooster is verbonden.

Groet,
Evert
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @corsjo46. Welkom hier.
Top dat je de Community hiervoor gevonden hebt! Is het inmiddels gelukt? 🙂
corsjo46
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,
als ik bij verbonden apparaten kijk dan staat daar het Wifi booster adres niet bij. Ga ik naar de DHCP instellingen dan zie ik wel het adres van de Wifi booster. Probeer ik nu te Port forwarden met het adres van de Wifi booster, dan krijg ik de IP-camera niet zichtbaar via mijn G3/G4 netwerk. Op de Wifi intern is hij wel zichtbaar. Ik denk hoogst persoonlijk dat je om de een of andere manier de camera aan de booster moet kopppelen. Graag jou visie hier over.
Groetjes Sjoerd
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je moet Forwarden naar het Ip van de Camera.
corsjo46
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hanh,
dat is het hem nou net. Als je nog even naar mijn eerste vraag kijkt dan staat daar dat ik het IP-adres van mijn camera niet zie in mijn modem, hoe kan ik hem dan Portforwarden.
Groetjes Sjoerd
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Dan is het Ip van de Camera niet goed.
Wat is het?
corsjo46
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hanh,
ik ga het nog een keer proberen uit te leggen, zoals je in mijn eerste vraag gelezen hebt heb ik daar slechte Wifi. Ik heb dit dus met de booster beter gemaakt. Die booster heeft een IP-adres. De camera ook. De booster stuurt het IP-adres van de camera niet naar mijn modem, maar wel zijn adres. Wat ik nu wil is te proberen om het IP-adres van de camera te koppelen aan het IP-adres van de booster. Als dat zou lukken moet ik volgens mij hem kunnen zien op mijn telefoon, want daar staat de app op waardoor ik de camera al wel intern kan bekijken.
Dit is dus mijn probleem.
Groetjes Sjoerd
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat is Ip adres van de Camera?

Een Booster doet niks met Ip adressen van aangesloten apparaten.
Hij koppelt eigen draadloze verbindigen en bekabelde verbindingen aan de rest van je netwerk. Meer niet.
Een aangesloten apparaat krijgt ofwel een Ip van de Ziggo Modem/Router via DHCP
ofwel heeft een vast ingesteld Ip op dat apparaat.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op de Wifi intern is hij wel zichtbaar


Wat betekent dit eigenlijk?
Dat je de camera kunt bereiken via een App op een Phone die een Wifi Connectie heeft met je netwerk?
Dan moet de Camera een geschikt intern Ip hebben, denk ik zo.

En dan zou de Camera met z'n MAC address bij 'Verbonden apparaten' toch zichtbaar moeten zijn bij de Ethernet poort waaraan de Booster is aangesloten.

Wat voor Booster, is het trouwens?

Gr Han
corsjo46
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han, ik zie net jou reactie, klopt, de camera is wel te zien via de app van de fabrikant, en ja, de camera heeft een intern ip adres. Hij staat inderdaad ook bij de verbonden apparaten, alleen achter het ip adres staat dat er geen lease tijd is gegeven aan het ip adres. Alle andere verbonden apparaten hebben dat wel behalve dus het ip adres van de camera, die blijft op nul staan. Een lastig probleem, want ik kom er echt niet uit. A propo, de Wifi booster is van Ziggo.

Groetjes Sjoerd

Uitgelicht topic