Hoogendijk166

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ideal betaling

Ik heb via "mijn ziggo" betalingsachterstand betaald op vrijdagavond (ideal). Nu is de betaling nog steeds niet zichtbaar en heb ik nog steeds geen diensten. De idealbetaling moet toch gelijk zichtbaar zijn. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Hoogendijk166, welkom op de Community.

Bedankt voor het betalen via iDeal. Een achterstand is vaak geen klein bedrag. Wanneer je dit overmaakt wil je natuurlijk ook effect zien. Ik zie dat je eerder vanochtend al uitleg hebt gehad van de helpdesk maar ik probeer toch nog wat toe te lichten.

Een iDeal betaling is direct, dus als er geld is overgemaakt staat dat vrijwel meteen op de rekening van de tegenpartij. Dit kan ik niet zien in mijn klantsystemen. Het matchen van een dergelijke betaling aan een account met een betaling achterstand wordt bij ons uitgevoerd door een gespecialiseerde afdeling. Zij doen dit binnen 2 werkdagen.

Gerekend vanaf vrijdagavond moet het voor komende woensdag geregeld zijn. Ik begrijp dat dit geen goed nieuws is om thuis te vertellen, de hele situatie was natuurlijk te voorkomen geweest.

Tip: Wanneer alles weer goed geregeld is raad ik aan om samen met ons naar een minder uitgebreid pakket te kijken.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Welkom @Hoogendijk166 op de Ziggo Community een klant helpt klant forum, waarin ik als klant je probeer te helpen.

 

Meestal duurt het even in het systeem van Ziggo voor dat dit is aangepast en denk dat maandag het wel keurig verwerkt is in Mijn Ziggo.

 

Maar gaat dit om een nieuw abonnement of dienst dan kan het ook even duren voor alles zichtbaar is, en als het op een afsluiting gaat, dan wordt na de betaling weer alles weer gegeven. Je kan dit zien in Mijn Ziggo > Producten dan de tabbladen TV/Internet en meer.

 

Ik zou dit ook voor kunnen leggen aan een moderator die kan dan mee kijken in het systeem als je postcode en huisnummer in je profiel vermeld, (niet zichtbaar voor leden, alleen voor jezelf en moderators) en zo met je een 1 op 1 gesprek aan gaan.

 

Laat maar even weten, dan help ik graag verder, moderators komen doordeweeks altijd de topic’s binnen, in het weekend is de bezitting minimaal, kan het even duren.

 

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Hoogendijk166 

bij je bankoverzicht moet een betaling inderdaad meteen zichtbaar zijn. Maar het was gisteravond vrijdagavond en dus kan Ziggo daarop natuurlijk wel achterlopen, want het is nu natuurlijk ook weekeind. 

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel voor je reactie, als je dit zou kunnen voorleggen aan een moderator dan zeer graag. Ik ben sinds gisteravond afgesliten van alle diensten en mijn vrouw die wordt er niet gezelliger op naarmate we nog steeds geen aansluiting hebben. Alvast bedankt voor je medewerking.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Hoogendijk166 

Zonder Internet moet je het juist samen gezellig maken. Gewoon, net als vroeger, toen we al dat gedonder nog niet hadden en het leven nog eenvoudig was. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Hoogendijk166 

Ik heb het voorgelegd en komt een moderator langs als beschikbaar is.

 

Voor nu even afwachten.

@Willem-A  Met je eens, zonder internet was het vroeger wel gezelliger, spelletje, chippie dippie of kaasje worstje lekker drankje met of zonder alcohol. Of lekker puzzelen enzo. Tijden mis ik wel. 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Hoogendijk166, welkom op de Community.

Bedankt voor het betalen via iDeal. Een achterstand is vaak geen klein bedrag. Wanneer je dit overmaakt wil je natuurlijk ook effect zien. Ik zie dat je eerder vanochtend al uitleg hebt gehad van de helpdesk maar ik probeer toch nog wat toe te lichten.

Een iDeal betaling is direct, dus als er geld is overgemaakt staat dat vrijwel meteen op de rekening van de tegenpartij. Dit kan ik niet zien in mijn klantsystemen. Het matchen van een dergelijke betaling aan een account met een betaling achterstand wordt bij ons uitgevoerd door een gespecialiseerde afdeling. Zij doen dit binnen 2 werkdagen.

Gerekend vanaf vrijdagavond moet het voor komende woensdag geregeld zijn. Ik begrijp dat dit geen goed nieuws is om thuis te vertellen, de hele situatie was natuurlijk te voorkomen geweest.

Tip: Wanneer alles weer goed geregeld is raad ik aan om samen met ons naar een minder uitgebreid pakket te kijken.

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dus dan ben ik al die tijd afgesloten van de diensten. Ik kan toch een copy van de betaling naar jullie sturen.

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn vrouw zegt me net , dat de echtscheiding sneller is geregeld 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Hoogendijk166 wrote:

...Ik kan toch een copy van de betaling naar jullie sturen.


Als het gebruik van valse betaal apps al jaren mogelijk is, dan is een copy/screenshot toch ook niet zo vellig meer?

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik vind dat ze vrijdagavond wel kunnen afsluiten maar dat de idealbetaling die je via de site doet pas op werkdagen verwerkt kan worden grote ...... Wel afsluiten in het weekend , wetende dat je betaling pas na het weekend zichtbaar is, dat mag in 2020 toch niet meer voorkomen.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik verbaas me er elke keer weer over, eerst betaal je maanden niet op tijd en komen er diverse herinneringen, dan ga je piepen dat je ,nadat je uiteindelijk wordt afgesloten, niet gelijk weer aangesloten wordt.

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is geen eenmalige transactie, zoals bij een verkoop via een site, maar een abonnement , en als iemand al meer dan 10 jaar bij ziggo zit, neem ik aan dat er ook een soort van vertrouwen is, en mocht de betaling fake zijn zoals jij suggereert dan is het een kleine moeite om dan de diensten voorgoed af te sluiten.

Hoogendijk166
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Steefb als je niet precies weet hoe het in elkaar zit , dan zou je toch wat voorzichtiger moeten zijn met dit soort opmerkingen/berichten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Hoogendijk166 wrote:

Ik vind dat ze vrijdagavond wel kunnen afsluiten maar dat de idealbetaling die je via de site doet pas op werkdagen verwerkt kan worden grote ...... Wel afsluiten in het weekend , wetende dat je betaling pas na het weekend zichtbaar is, dat mag in 2020 toch niet meer voorkomen.


Ik denk dat het afsluiten een automatisch proces is, dat al veel eerder gestart is en dat, indien er op een bepaalde datum niet betaald is ( of de achterstand een bepaald bedrag bereikt ), u dan automatisch afsluit.

Dat de ‘afdeling’ die ( waarschijnlijk handmatig ) controleert of een klant met een betalingsachterstand toevallig dit weekend wel betaald, in het weekend gesloten is, is natuurlijk gewoon een afweging van hoe vaak dat zou kunnen voorkomen, tegenover de kosten.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hoogendijk166 wrote:

Mijn vrouw zegt me net , dat de echtscheiding sneller is geregeld 

 

Ooh, dat is wel heel heftig. Ik mag toch hopen dat je vrouw je niet verlaat omdat je even zonder Internet zit. Want dan zou de halve wereld wel kunnen gaan scheiden (als die allemaal al getrouwd zijn) Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat het allemaal snel voor elkaar komt. 

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Hoogendijk166 wrote:

Mijn vrouw zegt me net , dat de echtscheiding sneller is geregeld 

Als de advocaat niet op tijd betaald krijgt, duurt scheiden echt stukken langer...

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Niet oordelen mensen. @Hoogendijk166 verwacht in deze wellicht teveel, maar ook wij kunnen in zo'n situatie komen. Je weet nooit wat je staat te gebeuren. 

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Wie oordeelt er dan @Willem-A? Iemand betaalt om wat voor reden dan ook veel te laat, aanvaard dan ook de ‘vervelende’ consequenties daarvan en leg de schuld niet bij de ander, in dit geval Ziggo.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je snapt vast wat ik bedoel @Music19 

Uitgelicht topic