YaronR

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ICMP mogelijk maken vanaf buitenaf

Goedemiddag,

Via de Ziggo Chat kreeg ik te horen dat ik dit verzoek via de community moet doen. Zouden jullie ICMP op mijn outside adres mogelijk willen maken vanaf buitenaf? Ik merk dat dit nu niet mogelijk is buiten mijn eigen netwerk... 🙂

Alvast bedankt!
17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit is een klanten helpen klanten Forum. Het enige wat wij kunnen is adviezen geven.
YaronR
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm, vreemd dat Ziggo mij doorverwijst naar dit forum. Iemand enig idee om ICMP op de outside wel mogelijk te maken? Ik zie geen mogelijkheid om dit zelf te wijzigen in de Connect box.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat mis je van ICMP en waarvoor? Wat is het probleem dat je ervaart?
ICMP IPv4? ICMP IPv6?

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
.
Ziggo routers zijn eenvoudige consumenten routers met alleen de hoognodige instellingen. Het lijkt me dat deze instellingen er niet inzitten .
Wil je meer moet je een eigen router kopen en de Ziggo alleen als modem gebruiken en als bridge instellen.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Kun je eens controleren of IPv6 aanstaat? Dat kan via http://ipv6-test.com/
YaronR
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar problemen met een wegvallende verbinding(wireless en bedraad), ik zou dus willen controleren of mijn verbinding nog bereikbaar is tijdens het wegvallen hiervan. Ik kan zowel mijn IPV4 als IPV6 adres niet pingen. IPV6 staat netjes aan. Ik begrijp dat het een simpel modem is, maar vind het vreemd dat dit niet mogelijk is, of mogelijk gemaakt kan worden.

IPV6 is overigens alleen mogelijk te pingen als de gehele filewal uit staat. Er is geen optie om enkel icml toe te laten... Voor IPV4 zijn er geen opties zo te zien.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop? En plaats eens schermafdukken van de modem status pagina's. Downstreams, upstreams en netwerk historie en rs errors.
YaronR
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Stefan, de informatie waar je om vraagt is hier te vinden; https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/instabiele-draadloze-netwerkverbinding-33646

Ik heb inmiddels(2 dagen) een nieuw modem gekregen. Wat helaas (tot nu toe) nog niet voor verbetering gezorgd heeft.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
YaronR Steefb heeft al de nodige vragen gesteld.

Je kunt hier vinden wat hij vraagt: Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
YaronR
Via IPv6 poort-filtering kun je iets instellen voor het ICMPv6 Protocol.
Wat dat precies is, weet ik niet. Heb geen ConnectBox.

Aan de IPv4 Firewall kun je niet veel instellen, anders dan hem op het ook nog veilige
LOW te zetten.

Let op: een ping vanaf een systeem in je LAN naar je externe IPv4 adres werkt sowieso niet via een ConnectBox. Die heeft geen so-called NAT Loopback.

Voor het Monitoren van je verbinding, raad ik je Pingplotter aan. Je kunt bv ook 8.8.8.8 (Google DNS) als destination host nemen, om de zaak in de gaten te houden.
https://www.pingplotter.com/

Gr Han
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Je kan ICMP voor IPv4 niet aan of uitzetten als je de firmware van IPv6 hebt draaien. Dat is “het probleem”.

Maar laat inderdaad eens wat foto’s zien van je AOP, down en up stream.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kan ICMP voor IPv4 niet aan of uitzetten als je de firmware van IPv6 hebt draaien.

Dit snap ik niet helemaal.
TS heeft geen IPv6 DS-Lite, want heeft een extern IPv4 addres.

TS heeft dus IPv6 Dual Stack draaien en dat geeft voor IPv4 dezelfde functionalteit als bij IPv4-only Firmware. De instelmogelijkheden voor de IPv4 Firewall zijn beperkt zover ik kan weten. Alleen iets van Low, Medium en Hight, ofzo. Wat die instelling voor effect heeft op het wel/niet kunnen ping'en van het externe IPv4 address, weet ik niet. Heb geen ConnectBox.
Wat ik wel weet is dat de ConnectBox geen NAT loopback heeft. Testen moet dus met een Phone over een 4G verbinding ipv via een lokale Wifi Connectie.

Gr Han
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
hanh wrote:

Je kan ICMP voor IPv4 niet aan of uitzetten als je de firmware van IPv6 hebt draaien.
Dit snap ik niet helemaal.
TS heeft geen IPv6 DS-Lite, want heeft een extern IPv4 addres.

TS heeft dus IPv6 Dual Stack draaien en dat geeft voor IPv4 dezelfde functionalteit als bij IPv4-only Firmware. De instelmogelijkheden voor de IPv4 Firewall zijn beperkt zover ik kan weten. Alleen iets van Low, Medium en Hight, ofzo. Wat die instelling voor effect heeft op het wel/niet kunnen ping'en van het externe IPv4 address, weet ik niet. Heb geen ConnectBox.
Wat ik wel weet is dat de ConnectBox geen NAT loopback heeft. Testen moet dus met een Phone over een 4G verbinding ipv via een lokale Wifi Connectie.

Gr Han


De TS geeft aan:

Ik ervaar problemen met een wegvallende verbinding(wireless en bedraad), ik zou dus willen controleren of mijn verbinding nog bereikbaar is tijdens het wegvallen hiervan. Ik kan zowel mijn IPv4 als IPv6 adres niet pingen. IPv6 staat netjes aan.

Mijn buurman heeft een connectbox zonder IPv6 en dan werkt ping wel standaard. De TS heeft nu waarschijnlijk een gedeeld IPv4 adres en kan daarom niet pingen. Er is dan maar 1 optie, IPv6 laten deactiveren en alleen IPv4 gebruiken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
King006
Misschien was mijn conclusie dat het hier over Dual Stack Firmware gaat te voorbarig.
YaronR
Heb je onder Geavanceerde instellingen>Beveiliging
de keuze Port Forwarding?
Nee: dan heb je DS-Lite
Ja: dan heb je Dual Stack
Ik zie in beide gevallen nog even niet waarom een overstap naar IPv4 Firmware nodig zou zou zijn.
Alleen voor ping? Je verbinding monitoren kan ook zonder ping van je externe IPv4 address, als je Router tenminste een eigen IPv4 adres heeft, zoals bij Dual Stack het geval is.
Gr Han
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
hanh,

Geen probleem! 🙂 als de verbinding helemaal wegvalt bij TS, kan hij wellicht beter eerst wat signaalwaardes (down en up) posten en een foto van AOP.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
King006 We zijn het helemaal eens.
Er kan hier een signaalprobleem zijn.
YaronR
Dat weten we nog niet zeker omdat TS nog geen Pingplotter test heeft laten lopen.
Voor het Monitoren van je verbinding, raad ik je Pingplotter aan. Je kunt bv ook 8.8.8.8 (Google DNS) als destination host nemen, om de zaak in de gaten te houden.https://www.pingplotter.com/

Hoe zit dit, Yaron?
De waarden die King vraagt, kun je vinden mbv deze Tip:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Han
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi YaronR, dit topic is een beetje stil komen te liggen. Ik heb ook je andere topic bekeken en zie dat het daar ook momenteel stil ligt. Mijn collega Anne H heeft ook geen privébericht meer van je ontvangen, klopt dat?
Kun je een update geven van hoe het ervoor staat? Als er nog steeds problemen zijn, ontvang ik graag alsnog je postcode en huisnummer via een privébericht. Dan ga ik hiermee aan de slag!

Uitgelicht topic