r3man

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax screensaver

Op mijn tv, via de Humax box, ontvang ik radio en tv. Er verschijnt na verloop van tijd een klok als screensaver, zie ook bijgevoegde foto. Kunnen jullie aangeven hoe ik die screenaver klok uit kan zetten?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Deze is volgens mij niet uit te zetten en verspringt steeds om eventueel inbranden te voorkomen.

 

Teun

Bekijk in context

7 Reacties 7
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Deze is volgens mij niet uit te zetten en verspringt steeds om eventueel inbranden te voorkomen.

 

Teun

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@r3man heb je de mogelijkheid om middels een optische kabel een externe speaker aan te sluiten, dan hoeft de TV niet aan als je radio luistert, ik vind die klok eigenlijk wel handig. Mijn vorige provider had dit niet enkel een verspringend logo van de zender.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @r3man en welkom op de Community, 

​​​​​Zoals @Teun  ook aangeeft is de screensaver (klok ) niet uit te zetten. Doordat de screensaver af en toe verspringt, hoef je niet  bang te zijn voor het inbranden van het scherm.
Je kan de Humax Mediabox anders ook d.m.v. een optische kabel op een externe speaker aansluiten zodat je de tv niet aan hoeft te houden, zoals @RoWi. ook al oppert. Laat maar weten of het gelukt is. 

r3man
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Teun , @Paul Ziggo , @RoWi. , bedankt voor jullie reacties. In dat geval accepteer ik dat de screenaver niet uit kan. Een optische kabel speaker heb ik niet, wannr het me erg blijft storen zal ik dat overwegen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

...Nou, niet zomaar op een externe speaker. Je zal de Humax dan toch moeten aansluiten op een receiver, soundbar o.i.d. 

Wat ook kan is het aansluiten van de Humax op een versterker. Nu heeft de 5300c bv. geen analoge uitgangen maar als je via HDMI kijkt, kun je een scart adapter gebruiken om zo de Humax toch analoog op een versterker aan te sluiten. Daar heb je dan dit voor nodig:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1283300/scart-adapter.html

en dit:

https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1052567/tulp-kabel.html (uiteraard verkrijgbaar in verschillende lengtes. Koop niet de goedkoopste kabels).

 

Heb je een Humax 5500c, dan kun je deze gebruiken om de box aan te sluiten op een versterker, mits je dus ook weer via HDMI kijkt:

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/332/scart-adapter.html Met uiteraard weer de tulp kabel. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
r3man wrote:

@Teun@Paul Ziggo@RoWi. , bedankt voor jullie reacties. In dat geval accepteer ik dat de screenaver niet uit kan. Een optische kabel speaker heb ik niet, wannr het me erg blijft storen zal ik dat overwegen.

 

@r3man we zaten gelijk te typen. Zie nog even mijn bericht. Misschien heb je daar nog wat aan. Je kan op die manier zelfs een fraai setje PC speakers aansluiten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@r3man Heel graag gedaan! Kijk ook nog naar de tip die @Willem-A je geeft voor wat betreft het aansluiten van externe speakers. 

Uitgelicht topic