DJM009

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

HUMAX 5200c updaten/resolutie

Ik heb een HUMAX 5200c. Deze heb ik middels HDMI aangesloten op een Samsung Full HD tv.
Als ik opstart komt er in beeld HUMAX v. 3.1. Daarna linksboven hdmi1/dvi1, 1280x720, 50p.

Dit komt op mij over als een bijzonder lage resolutie. Klopt dat?

Tweede vraag heeft betrekking op het opwaarderen. Ik kan deze optie niet selecteren als de HUMAX verbonden is via wifi. Volgens de optie systeem is de laatste opwaardering van juni 2016. Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik ergens online een update vinden en die via een USB stick invoeren?

Alvast bedankt voor de hulp!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Resolutie veranderen:

-Druk een of meermalen keren op de V-Format toets onderaan de afstandsbediening. Bij een keer drukken zie je de huidige resolutie, bij elke keer daarna de resoluties welke beschikbaar zijn. Staat de Humax op 720P, dan druk je 2 keer op V-Format en je ziet een resolutie van 1080I. 1080P word niet ondersteund door de Humax modellen, de 5500/5550 uitgezonderd.

! 50P is niet te wijzigen.

Overigens is de resolute welke je noemt niet bijzonder laag. 720P is echter de instelling voor HD-Ready Tv's.

-Voor het laden van updates is geen Internet aansluiting nodig. Alle updates verlopen via de kabel. Als er nieuwe software beschikbaar is zal de Humax dat doorgaans zelf aangeven in de vorm van: "er is nieuwe software beschikbaar, wilt u nu opwaarderen" of soortgelijk. Controleer je de optie 'software opwaarderen' via het menu, en de optie is grijs (niet aanklikbaar) heb je de laatste versie er al op staan. Updates via een USB stick laden is niet mogelijk en je zal dan ook geen software op het Internet vinden.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Mijn laatste softwareversie is ZHCIR 1.00.60 van mrt 2016. Dus dat kan wel kloppen.

Je resolutieinstelling komt waarschijnlijk van je TV, kijk daar eens naar de HDMI ingangs instellingen.

Wat zie je als je bij NED1 op de i (informatie) van de AB drukt, (bij mij 1080I}
DJM009
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoe kan ik de resolutie instellingen per HDMI ingang verkennen? Ned 1 was dus 50p
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Resolutie veranderen:

-Druk een of meermalen keren op de V-Format toets onderaan de afstandsbediening. Bij een keer drukken zie je de huidige resolutie, bij elke keer daarna de resoluties welke beschikbaar zijn. Staat de Humax op 720P, dan druk je 2 keer op V-Format en je ziet een resolutie van 1080I. 1080P word niet ondersteund door de Humax modellen, de 5500/5550 uitgezonderd.

! 50P is niet te wijzigen.

Overigens is de resolute welke je noemt niet bijzonder laag. 720P is echter de instelling voor HD-Ready Tv's.

-Voor het laden van updates is geen Internet aansluiting nodig. Alle updates verlopen via de kabel. Als er nieuwe software beschikbaar is zal de Humax dat doorgaans zelf aangeven in de vorm van: "er is nieuwe software beschikbaar, wilt u nu opwaarderen" of soortgelijk. Controleer je de optie 'software opwaarderen' via het menu, en de optie is grijs (niet aanklikbaar) heb je de laatste versie er al op staan. Updates via een USB stick laden is niet mogelijk en je zal dan ook geen software op het Internet vinden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Hoe kan ik de resolutie instellingen per HDMI ingang verkennen? Ned 1 was dus 50p"

Deze volg ik even niet, maar de 50p welke je hier aangeeft wijst niet op de resolutie maar het aantal Hertz waarin de Humax (of een andere bron) uitstuurt. Dat kan ook in Hz worden aangegeven. De Tv zal deze resolutie verhogen naar de werkelijke verversingsresolutie van het toestel. Maar je zal dit dus bij elke zender zien.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: ik heb even als uitzondering geplaatst. Vind het ook weer zo wat als iemand met een vraag blijft zitten.

Uitgelicht topic