digipeter

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax 5200c herkent geen WPA-PSK beveiliging

Hallo ben Peter en kom hier voor het eerst en heb het volgende probleem:

Ik heb een humax 5200c en sinds ik het nieuwste modem met wifi versterkers heb van ziggo is de humax niet meer verbonden met internet omdat deze alleen WEP herkent en het wifi modem werkt met WPA-PSK is hier een oplossing voor of moet ik mijn humax vervangen.

PS: hij heeft altijd goed gewerkt en geeft een super beeld, wil hem niet graag kwijt.

MVG Peter Stoutjesdijk

 

11 Reacties 11
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @digipeter 

welk modem heb je dan nu? Ik zie dit issue eigenlijk nooit passeren. Werk je voorts via een dongel? En zo ja, heb je het ook al eens bedraad geprobeerd? Je zal weten dat de Humax ook zonder Internet kan, maar dit wel nodig is voor de opdrachten bij I-TV. Ook da loopt de ontvangst via de coax. Maar om je Humax op te nemen in je netwerk, word ook vaak een dongel of UTP kabel gebruikt. 

digipeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik heb nu de connectbox van ziggo en de humax werkt met een dongel.

Is de dongel te upgraden?want daar zit volgens mij het probleem.

Want op een andere manier de humax contact met wifi te laten maken is er volgens mij niet.

Gr. Peter

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @digipeter 

met de connectbox moet het prima werken. Maar ik werk altijd bedraad. Je kan de dongel, of de werking ervan, niet upgraden. Er komt tevens geen nieuwe software meer uit voor de Humax. Maar er zijn veel mensen met een connectbox die een Humax, én een dongel gebruiken. Er is inderdaad geen andere manier om de Humax via Wifi te laten werken. Alleen bedraad blijft dus over. Probeer dat eens. Is nog stabieler ook. Voer anders eens een fabrieksreset uit van de Humax, en stel deze geheel opnieuw in. Ik ga me er nog eens verder over buigen. 

digipeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de snelle reactie!

Gr. Peter

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop meegedacht, hier hebben de Humaxen altijd met WPA-PSK gewerkt.

Geef de wifi eens een beveiligingssleutel met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers.
Geen spaties en vreemde tekens.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@digipeter Tegen dit probleem ben ik onlangs ook aangelopen, toen ik een Humax 5200C installeerde bij een kennis. Ondanks dat hij WEP aangaf kwam de verbinding met WPA-PSK echter gewoon tot stand.

Piet.

Verwijderd account
Niet van toepassing

De dongel ondersteund alleen de 2.4 GHz frequentie, dus voor je Connectbox en wifibooster kies je voor 2,4 en 5 GHz verschillende namen (SSID), hebben ze dezelfde naam dan kan het zijn dat de dongel deze niet herkend.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

Even hardop meegedacht, hier hebben de Humaxen altijd met WPA-PSK gewerkt.

Geef de wifi eens een beveiligingssleutel met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers.
Geen spaties en vreemde tekens.

 

In principe kun je doorgaans voor automatisch kiezen op de Humax. Je kiest dan simpelweg voor Wifi configureren. Dan word de Humax doorgaans zo opgepakt. Maar wat @mguzz is een goede. Dat zou nog een oorzaak kunnen zijn, maar zelf gooi ik de dongels altijd aan de kant. Ik werk altijd bedraad. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb geruime tijd voor zowel 2,4 ghz en 5 ghz dezelfde ssid(netwerknaam) de bij de 5300c geleverde wifi dongel ziet keurig het 2,4 ghz netwerk. Het is een compleet op zichzelf staand iets de naamgeving mag niet veel uitmaken. Ik ondervind in ieder geval geen hinder hiervan.

Dat geschreven hebbend ik heb puur éénmalig als test de dongel gebruikt daarna nooit meer. Doe jezelf een plezier en gebruik een netwerk kabel.

@digipeter de opmerking "met het nieuwste modem" mag ik daaruit opmaken de bij het Gigabit abonnement horend exemplaar?

digipeter
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Even hardop meegedacht, hier hebben de Humaxen altijd met WPA-PSK gewerkt.

Geef de wifi eens een beveiligingssleutel met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers.
Geen spaties en vreemde tekens.

thanks, ga het proberen!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @digipeter en van harte welkom hier op de Community! Leuk dat je ons hier hebt gevonden 

Er is al ontzettend veel hulp geboden en enkele tips zijn met je gedeeld zie ik, top! Heb je het nog aan de praat kunnen krijgen met al deze informatie? Als er nog een probleem speelt of je op een andere oplossing bent gekomen horen we dat hier natuurlijk graag. Houd ons vooral op de hoogte! 🙂

Uitgelicht topic