SABrittijn

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

HP Printer verbinden met Wifibooster

Ik heb een wifibooster op de bovenetage vanwege slecht bereik aldaar. Nu probeer ik mijn HP Deskjet 2540 verbinding te laten maken met de wifibooster. Dit lukt niet. Om een of andere reden wordt het wachtwoord niet geaccepteerd. Inloggen op de router beneden lukt wel, maar dat wil ik niet vanwege haperende wifi.

Ik heb van alles geprobeerd: netwerknaam en wachtwoord wijzigen, MAC adres van de printer invoeren bij ziggo-ap, troubleshooters van HP gebruikt, printer uit het raam gegooid en weer opgehaald etc.

Ik ben de hele middag al bezig, maar geen succes. Wie heeft de oplossing? Behalve accepteren dat de printer halve pagina's afdrukt vanwege wegvallende wifi?

Bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SABrittijn
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor de suggesties!

Uiteindelijk is het gelukt! Niet door bovenstaande suggesties (al is de 5GHz opmerking zeker belangrijk), maar door deze opmerking op ziggoforum.nl:

30 jun 2013 #5

Thewessen zei: ↑

Kijk eens bij de instellingen van "Primary Network" onder het tabblad "Wireless" van de modeminstellingen. Op deze pagina moeten zowel "WPA-PSK" als WPA2-PSK" op "Enabled" staan. Een van de twee staat naar mijn weten standaard op "Disabled". Dit was bij mij tenminste het geval. Mijn HP-printer zag namelijk ook gewoon het netwerk en SSID, maar kon echter geen verbinding maken. Nadat ik beide eerder genoemde instellingen op "Enabled" gezet heb, werd de verbinding plotseling wel gewoon gemaakt. Succes :thumb up:.

Iets met de WPA-PSK dinges, wat dat ook moge zijn.

Ik groet u 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo SABrittijn
Probeer binnen de wifibooster het wachtwoord aan te passen zonder vreemde tekens zoals bijvoorbeeld #$/^&*()-'":;!?,.+×÷=%_€£¥₩, maar alleen cijfers en grote en kleine letters.
Kies bij de 2,4 band tevens voor het B/G/N protocol en niet alleen het N protocol.
Verwijderd account
Niet van toepassing
SABrittijn En als aanvulling op het antwoord van N.N. de printer werkt volgens mij niet met het 5 GHz netwerk, kan best zijn dat de booster daarop staat ingesteld
SABrittijn
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor de suggesties!

Uiteindelijk is het gelukt! Niet door bovenstaande suggesties (al is de 5GHz opmerking zeker belangrijk), maar door deze opmerking op ziggoforum.nl:

30 jun 2013 #5

Thewessen zei: ↑

Kijk eens bij de instellingen van "Primary Network" onder het tabblad "Wireless" van de modeminstellingen. Op deze pagina moeten zowel "WPA-PSK" als WPA2-PSK" op "Enabled" staan. Een van de twee staat naar mijn weten standaard op "Disabled". Dit was bij mij tenminste het geval. Mijn HP-printer zag namelijk ook gewoon het netwerk en SSID, maar kon echter geen verbinding maken. Nadat ik beide eerder genoemde instellingen op "Enabled" gezet heb, werd de verbinding plotseling wel gewoon gemaakt. Succes :thumb up:.

Iets met de WPA-PSK dinges, wat dat ook moge zijn.

Ik groet u 🙂
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, SABrittijn. Bedankt dat je de uiteindelijke oplossing ook met de rest deelt, dit kan ook voor anderen handig zijn :thumbsup_tone2:

Uitgelicht topic