djmellendijk

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Horizon Mediabox via powerline.

Ik heb mijn Horizon Mediabox verbonden met powerline en probeer op een etage via de mediabox TV te kijken. Heeft iemand ervaring of weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Beide stopcontacten waarop de powerline is aangesloten zitten op de zelfde fase.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
djmellendijk wrote:
Ik heb mijn Horizon Mediabox verbonden met powerline en probeer op een etage via de mediabox TV te kijken. Heeft iemand ervaring of weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Beide stopcontacten waarop de powerline is aangesloten zitten op de zelfde fase.


Waar heb je de Horizon Mediabox op aangesloten met de Powerline?

Met de Powerline is wel een verbinding te leggen tussen een Mediabox XL en een extra Mediabox XL.

Maar de extra Mediabox XL wordt niet meer uitgeleverd op dit moment: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox
Tekst op deze website: De Ziggo Extra Mediabox XL leveren we niet meer. Bekijk welk pakket dan bij je past.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Volgens mij krijg je het alleen (bij sommige) powerlines aan de gang als die exclusief voor communicatie tussen XL en 2de box gebruikt worden, je kunt ze dan niet in je internet netwerk opnemen of een ander apparaat op aansluiten.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Nick999,
die exclusieve toegang geldt voor de 5.0 wi-fi band verbinding tussen de Mediabox XL en de extra mediabox.
Als die boxen via die wi-fi-band verbinding hebben kun je niet meer van de 5.0-wi-fi band van de Mediabox XL gebruik maken voor andere dingen, een pc bijvoorbeeld.
djmellendijk
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt me allemaal vrij complex. Ik denk dat een extra Mediabox een eenvoudiger oplossing is. Kan volgens Ziggo ook draadloos worden aangesloten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
djmellendijk wrote:
Ik heb mijn Horizon Mediabox verbonden met powerline en probeer op een etage via de mediabox TV te kijken. Heeft iemand ervaring of weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Beide stopcontacten waarop de powerline is aangesloten zitten op de zelfde fase.


Waar heb je de Horizon Mediabox op aangesloten met de Powerline?

Met de Powerline is wel een verbinding te leggen tussen een Mediabox XL en een extra Mediabox XL.

Maar de extra Mediabox XL wordt niet meer uitgeleverd op dit moment: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox
Tekst op deze website: De Ziggo Extra Mediabox XL leveren we niet meer. Bekijk welk pakket dan bij je past.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
djmellendijk wrote:
Lijkt me allemaal vrij complex. Ik denk dat een extra Mediabox een eenvoudiger oplossing is. Kan volgens Ziggo ook draadloos worden aangesloten.


Ter verduidelijking:

Ziggo Mediabox XL (Horizon) - moet aangesloten zijn op de coax kabel voor TV signaal en verbinding met On Demand
(Extra) Mediabox - moet aangesloten zijn op de coax kabel voor TV signaal. De Humax maakt On Demand verbinding via internet (wifi/utp), andere types doen dit via de coax kabel.
(Extra) CI+ module - moet aangesloten zijn op de coax kabel voor TV signaal. Indien geschikt voor On Demand maakt het tv toestel verbinding met internet via wifi/utp.
Extra Mediabox XL (momenteel niet leverbaar) - maakt via utp, coax of wifi verbinding met de Ziggo Mediabox XL voor al zijn functies

Alléén de Extra Mediabox XL zou dus puur via wifi kunnen functioneren (mits de wifi verbinding voldoende bereik heeft), deze is nu alleen niet leverbaar.

Uitgelicht topic