BVDM

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Horizon mediabox, netflix happert (met name op zaterdag avond, andere avonden zijn prima te doen)

Het is weer raak hoor, zojuist weer een serie proberen te kijken via de horizon box, haperend geluid, stotterend beeld of een beeld vol blokken. (Ik gebruik kanaal 150)

Het rare is, heel vaak gaat het goed, stream werkt prima door de week, maar ongeveer iedere zaterdagavond is het gewoon niet te doen. geluid en beeld wat hapert, gewoon onkijkbaar.

Via mijn laptop (hdmi naar tv) of chromecast is het beeld en geluid goed, het ligt dus zeker niet aan netflix!

zijn er meer mensen die dit probleem op zaterdag avond ervaren en de rest van de week (bijna) niet?
8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NOP1 staat?
Menu Opties Diagnostiek.

Is de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten op je modem?
Of in een thuisnetwerk opgenomen via de afstandsbediening?
BVDM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NOP1 staat?
Menu Opties Diagnostiek.

Signaal sterkte is ongeveer 75% (onder de T van uitmuntend)
Dus: Matig+Goed volledig gevuld, uitmuntend ongeveer voor 25%
Signaalkwaliteit: 100%

Be rt wrote:

Is de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten op je modem?
Of in een thuisnetwerk opgenomen via de afstandsbediening?

Ik heb geen los modem, de mediabox is het modem, rechstreeks vanaf het AOP via een coax kabel naar de mediabox dus.

note: Via speedtest (en de juiste server) haal ik mijn volle snelheid, zowel upload als download
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het lijkt erop dat je signaalsterkte te hoog is.
Bij mij gaat de box ook storen als uitmuntend in de buurt van de 25% komt.
De box is gevoelig voor oversturing.

Heb je een coax versterker in gebruik?
Kun je hier een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterker?
BVDM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen splitters of versterkers, gewoon direct van het AOP naar de mediabox, er zijn geen andere apparaten aangesloten.

verder bekruipt me het gevoel dat jij niet van de klanten service bent maar een gebruiker, klopt dat Be rt?
buwalda

Level 7
  • 159Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Bert, goede morgen. Ik ben Wieb.
Bij tijd en wijle heb ik ook de zelfde klachten, kan er wel mee leven hoor want meestal gaat het wel goed op een enkel blokje of hikje na. Maar wat mij opvalt is dat de signaalsterkte ongeveer halverwege goed staat (zoals het hoort denk ik) maar de signaalkwaliteit staat op eind uitmuntend en valt regelmatig voor een paar seconden terug naar halverwege uitmuntend. Het maakt geen verschil of ik het signaal via de coax versterker of zonder de versterker gebruik. Ik zie het niet als een probleem hoor maar ben nieuwsgierig wat dit is. Misschien weet jij hier de oorzaak van?
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
BVDM
Dan kan een Ziggo moderator eens even meekijken, zij kunnen dieper in je Mediabox XL kijken en zien wat er zich afspeelt en zo nodig advies geven dan wel actie ondernemen.

Je schrijft: "verder bekruipt me het gevoel dat jij niet van de klanten service bent maar een gebruiker, klopt dat Be rt?"

Dan heb je een goed gevoel, alleen mensen met "Ziggo" achter hun naam zijn Ziggo medewerkers op dit klant helpt klant forum, zie de topics waar dit omschreven staat:

https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147

https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147/community-moderators-wat-doen-ze-eigenlijk-19110

Klant-helpt-klant vs. service
In essentie is de Community een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
buwalda Dan lijkt er een andere storing ergens in het signaal te zijn.
Oorzaken storingen: uit de praktijk blijkt 75% is de bekabeling en stekkers en aansluitdozen.
Maar het kan ook buiten je huis zitten.

Dezelfde storingen heb ik ooit kunnen tackelen met het bekijken of de stekkers nog goed aan de kabels zitten of dat een coax kern geen contact had met de coax mantel of de coax mantel niet te kort in de stekker zit aangesloten.

Als het goede kabels en stekkers zijn dan kan een monteur nog je AOP nakijken of de buitenkabel en de straatkast.
buwalda

Level 7
  • 159Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Bedankt Bert, ik ga alles nog eens nalopen. Maar het geeft volgens mij geen storingen, behalve de blokjes zo nu en dan maar het beste is beter dan goed.

Uitgelicht topic