Hyperbole

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Horizon box werkt wifi niet meer, extra media boxen doen het daardoor niet meer.

Gebruik nu meerdere jaren een combinatie van een Horizon Box (Media box XL?) en een extra Media Box.

Dit ging over het algemeen goed, maar sinds vandaag geeft de Horizon Box continue een rood lampje voor WiFi. De extra Media Box kan ook geen verbinding meer maken met de Horizon Box en doet dus niets meer.

Had ingelogd op de horizon box door middel van een ethernet kabel om te kijken wat er gaande was, en kwam erachter dat zelfs de interface van de box zelf elke 2 minuten en 15 seconden weg viel. (192.168.192.1) Dit gaf soms storing op de TV in de vorm van blokkerig beeld for circa 1-2 seconden.

Zou het kunnen zijn dat de Horizon Box aan het overlijden is, of is dit een bekend probleem dat op te lossen is?
40 Reacties 40
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Wat gebeurt er als je beide boxen even half uurtje uitzet, en daarna weer aanzetten, en vervolgens weer opnieuw laten pairen met elkaar.

Misschien dat er een storing is Ziggo Storingschecker

Of je kan altijd hier nog even kijken Allestoringen - Ziggo
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er was geen storing bekend in mijn gebied, maar op allestoringen staan wel honderden klachten van vandaag. Misschien dat Ziggo gewoon nog niet door heeft dat dingen kapot zijn.

De boxen beide een half uur (of een uur) uitzetten heeft niets opgelost.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Oke, dat is niet leuk. Ik ga hem voorleggen aan de moderators, kijken of die vandaag wordt opgepakt en anders morgenochtend, weekend is de bezetting minimaal.
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk dank, hoop dat het probleem opgelost kan worden dan.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Ik hoop het ook, maar heb er alle vertrouwen in :blush:
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Hyperbole

Woon je in oud UPC of oud Ziggo gebied ?
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd

Omgeving Eindhoven, vroeger hadden we volgensmij UPC.

Lijkt me niet dat dat uitmaakt, want de huidige setup heeft bijna 5 jaar lang al gewerkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hyperbole Op alle storingen staan altijd een paar honderd berichten, het lastige is dat je daar niet kunt zien of het een werkelijke storing is of dat er iets met de apparatuur is of met de bekabeling.
Ziggo heeft 4 miljoen klanten, dan is een paar honderd met problemen altijd wel aan de gang.

Maar jou probleem is belangrijker.
Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zal dit moeten doen later vanavond, ben niet thuis aanwezig tot in de avond.
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt

Heb zojuist vanuit thuis foto's doorgestuurd gekregen, hier zijn ze.


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Waar gaat de rechtse kabel naar toe?
Dit lijkt me een heel oude kabel, is dat ook zo?
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die rechtse kabel die op de grond ligt gaat nergens naar toe, dat is een overblijfsel van het oude punt waar vroeger de coax binnen kwam.

Als je de rechtse kabel bedoeld die wel aangesloten is, die gaat naar een modem dat een meter of 2 verder staat.

(Dat internet werkt overigens wel gewoon goed)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK duidelijk, dan nu de volgende vraag:

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Mediabox XL staat volledig buiten het netwerk voor zo ver ik weet. Het staat niet als AP en ik weet niet of het ooit zo ingesteld is.

De mediabox XL is ook niet verbonden aan het modem.

De huidige setup heeft ruim 3-4 jaar gewerkt, dus ik neem aan dat als het zo'n probleem was dat het zich eerder voor zou doen.

Er is niets veranderd in het netwerk of bekabeling, het werkt gewoon van de ene op de andere dag niet meer, alsof de netwerk-kaart van de XL-box kapot is.
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
2 dagen later doet de WiFi van de XL box het nog steeds niet.

Denk dat we hem maar moeten laten vervangen dan?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Hyperbole . Welkom hier.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het totale plaatje een beetje kwijt ben in dit topic. Laten we dus even terug naar de basis gaan.
Je hebt, naast je mediabox, een modem voor het internet. Werkt hierop de wifi wel gewoon? 🙂

Werken de interactieve diensten op je mediabox (ReplayTV, opnemen, on demand enz.) wel?
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Correct.

Ik heb een modem, dit werkt perfect.

De media box XL werkt ook goed. Tv/opnemen/etc.

Hetgene wat niet werkt is een extra Mediabox verbinding laten maken met de Mediabox XL.

De reden hiervoor is dat de WiFi op de Mediabox XL opeens niet meer werkt. (Rood lampje met WiFi op de mediabox XL geeft dit aan.)

De extra Mediabox maakt verbinding via WiFi, en heeft dit jaren lang gedaan. Dus op het moment dat de WiFi in vanuit de Mediabox XL niet werkt werkt de extra mediabox ook niet.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Hyperbole

Kan je de extra box met een utp kabel aansluiten ? zo ja zou ik dat doen.
Hyperbole
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd Jammer genoeg niet. Gaat door meerdere deuren die dicht moeten ivm huisdieren en tocht/insecten/etc

Daarnaast zou dan ook een kabel door de woonkamer liggen.

Uitgelicht topic