Mennoz

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Horizon box loopt vast

Aanvankelijk incidenteel, maar met een toenemende frequentie loopt de Horizon box vast. De box reageert niet meer op een zenderwijziging en blijft staan op ingeschakelde zender.
Box uitschakelen in opnieuw aanzetten (meestal na 1 x herstarten) geeft resultaat, maar dus steeds korter. Iemand een tip
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Je kan ook even kijken bij dit topic?

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Mennoz
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Bedankt voor je reactie.

Zie foto voor signaal sterkte.


De Mediabox is aangesloten via een coax kabel. Er zit een utp kabel in, maar dat is vooral voor Netflix e.d.. internet verloopt niet via de mediabox maar via een losse modem:).

Gr. Menno
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Het lijkt er op dat de mediabox is opgenomen in je thuis netwerk dit kun je controleren in het menu de mediabox moet ik gateway modus staan het nummer begint dan met 192.168.1.XXX
Mennoz
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, waar kan ik dat precies vinden?

Bij netwerk geeft de box wel aan dan het verbinden is met het thuisnetwerk
Mennoz
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Of bedoel je deze, zie foto:
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Dan staat de box verkeerd het is het beste om de box in gateway modus te zetten. Dit kun je als volgt doen... thuisnetwerk instellen en dan instellen op het modem en niet op de box zelf
Mennoz
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah super:). Ik ga het gelijk even proberen:)

Bedankt!
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Je kan ook even kijken bij dit topic?

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mennoz schreef: "De Mediabox is aangesloten via een coax kabel. Er zit een utp kabel in, maar dat is vooral voor Netflix e.d.. internet verloopt niet via de mediabox maar via een losse modem:). "

Even voor de duidelijkheid: de Mediabox XL heeft een eigen IP adres, voor contact met de Ziggo servers waarlangs Netflix naar je toekomt, wat via de coax voor apps, on-demand, de gids en replay.

Je hebt al een link gekregen naar de beste oplossing.
Zet na wijzigingen de Mediabox XL ook even 30 seconden van de stroom voor een verse network startup om alle storingen kwijt te raken.

Daarnaast krijg je met een kabel tussen de Mediabox XL en je modem 2 DHCP servers in je netwerk met als mogelijk gevolg dat er apparaten een verkeerd IP adres krijgen en mogelijk geen internetverbinding hebben.

Uitgelicht topic