Jonathan-458 wrote:
hanh
Bufferbloat heeft te maken met saturatielijn/bandbreedte en buffer grote van modem en/of ISP hardware, dit is niet specifiek een Puma probleem, Puma heeft issues met spikes, jitter en packetloss. Echter zullen grotendeels van de gebruikers daar niks van merken icm de laatste patches.
JamievdD
Nee, aan je PC ligt het in elk geval niet.
Wat wel raar is, dat wanneer enige vorm van QoS actief is op je router en ongeveer de helft van je normale snelheid overhoudt de bufferbloat nog steeds niet afneemt.
Als dat daadwerkelijk zo is, dan is het binnen het netwerk van Ziggo op de apparatuur waarop u bent aangesloten een bandbreedte en/of buffer probleem. Dit kan aan hardware liggen of instellingen maar dat is echt iets waar zij naar moeten kijken, dat kunnen wij helaas niet.
Dit vermoeden wordt versterkt doordat een modem en router swap niks heeft uitgehaald.
Ik zit al 2-3 jaar vast aan dit probleem bij ziggo.
Het ergste is dat gasten met een goedkope 80 euro flut routertje met kabel 1000/35 het beter doet dan mijn 180 euro routertje...
http://www.dslreports.com/speedtest/53326435Hoe gaat dit in zijn werking aangezien meneer met ^ deze resultaat ook gewoon goede bufferbloat + snelheid heeft op europese servers?
Waar oh waar gaat het mis met ziggo?
Wanneer kunnen mensen ECHT kwaliteit krijgen van ziggo?
Blijkbaar kan het echt overal behalve hier.....
Ze komen hier best vaak die gasten van ziggo om in het huis te kijken wat ongv 150-200 meter van mij vandaan staat. Doen ze daar ook echt wat of wat doen ze precies daar? Want 9 van de 10 keer zie ik ze aankomen rijden en staan ze met ze alle naast de auto starbucks te drinken en te praten voor een uurtje of 2 dan gaat 2 van die gasten naar binnen voor 10 minuten ish en gaan ze weer weg?
En dan wat je zelf al hebt geschreven: Hoe moet ik dat benaderen precies? Ik kan bellen ik kan chatten 9/10 keer weten ze zelf niks meer dan op het boekje kijken wat de waardes zijn en accepteer waardes en hoe ze de modem(wifi/router) kunnen switchen naar IPv4 of IPv6 of Dual-Stack lite ( trouwens ik vind dat de klant dit zelf mag bepalen aangezien ik al gezien hebt hoe ze deze switchen doen.. Gewoon via de control panel van de router zelf die na firmware update onzichtbaar gemaakt wordt!!! Dus NIKS remote. ) en modem(wifi/router) kunnen resetten....... Dus vertel mij hoe ik dit voor elkaar krijg. Ik heb trouwens al eerder problemen gehad wat bleek dat het de router / cat6 kabel ( kabel vervangen en router firmware update gedaan ) Dus de monteur had niet veel hoeven doen behalve dat de stuk plastic en metaal(splitter) van de muur naar de modem "outdated" was en toe was aan vernieuwing wat hij uit eindelijk ook gedaan heeft. voor deze rit betaalde ik rond de 60-80 euro......... DUS hoe wat en wanneer( zal vast niet ) en GEEN monteur want meten testen ect is allemaal al gedaan of ze komen voor de zoveelste keer weer om toch nog wat binnen te slurpen aangezien ze 3de partij zijn en niet echt ziggo.