DjangoReinhardt

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoge ping

Goedendag ik heb een probleem met mijn ping en ben ten einde raad ik heb last van hoge ping spikes die omhoog gaan en langzaam weer naar beneden ik kan nu onmogelijk pubg spelen en mijn vrienden zeggen dat ik als een robot klink hoe kan ik dit fixen ik heb hier al een hele tijd last van als
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DjangoReinhardt

Is dit de plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zo ja, dan wordt dit gratis vervangen door een monteur.

Zo nee, kun je dan een foto maken waar Ziggo je huis binnenkomt?

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even wat vragen die nodig zijn om enig idee te hebben van je situatie voor de mogelijke oorzaken:

Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen?
Welk modem gebruik je?
Hoe maak je verbinding met je modem via Wifi of een UTP kabel?
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn pc met een kabel verbonden met de mediabox XL




Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien ook handig om een uitdraai te laten zien van de ping, want sommige mensen vinden 30 ms naar de states al hoog...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vind je upstream aan de hoge kant.

Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers erop?
AOP is eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 mijn ping in teamspeak is altijd rond de 40 maar dan gaat hij als een speer omhoog naar de 130 en zakt dan langzaam weer

Be rt Mijn mediabox is direct verbonden zonder splitter naar de AOP ik zal als ik thuis ben een foto maken ik ben nu op mijn werk
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Draai even een testje met pingplotter of winmtr naar 8.8.8.8 totdat je de hoge ping ervaart en plaats de resultaten hier.
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag bij deze de waarden van WinMTR

ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Je hebt fors wat packet loss (4%), dit verklaart waarom je als een robot klinkt. Upstream power hikt tegen het maximum (50) en 1 van je upstream kanalen lijkt het niet te doen (Unlocked).
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oke dus het ligt niet aan mijn pc neem ik aan

Maar hoe fix ik dat of kan alleen ziggo dat doen

Bedankt voor de hulp BTW
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Kan Ziggo het beste bekijken. Je kan zelf nog even uitzoeken of je een brakke versterker of iets dergelijks aan je kabel hebt hangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DjangoReinhardt Kun je een foto plaatsen van je AOP?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zou eerst eens kijken of je netwerkkabel etc wel goed is. Ik zie nl al 98% packetloss naar gwlogin.net en dat is al meteen de verbinding tussen je pc en de mediabox XL. Als je daar al 98% verlies hebt kan het op de rest van de route al nooit meer beter worden.
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Nick999 wrote:
Ik zou eerst eens kijken of je netwerkkabel etc wel goed is. Ik zie nl al 98% packetloss naar gwlogin.net en dat is al meteen de verbinding tussen je pc en de mediabox XL. Als je daar al 98% verlies hebt kan het op de rest van de route al nooit meer beter worden.


Dat is gewoon de lokale router die niet reageert op pings. Je kan natuurlijk nooit 'maar' 4% packet loss hebben naar je eindbestemming als je thuisrouter al 98% packet loss zou hebben.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi DjangoReinhardt, zo te lezen krijg je al van veel gebruikers hulp. Wat goed zeg! Welkom op de Ziggo Community.

Het kan geen kwaad om voor de zekerheid een andere netwerkkabel te testen. Een andere aansluiting op de Mediabox XL te proberen. Of een tweede pc te gebruiken om je eigen PC uit te sluiten.

Als je wil, kan ik voor je in het netwerk kijken of er een oorzaak zichtbaar is. Je mag mij daarvoor gerust een privébericht met je postcode en huisnummer sturen.
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb inmiddels contact opgenomen met Ziggo per telefoon. De Ziggo medewerker heb op afstand mijn modem gereset en mij een aparte modem beloofd met een monteur die op zaterdag moet komen.

ik hoop dat het probleem daarmee gefixt wordt ik zal hier laten weten of dat dat geval is

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DjangoReinhardt wrote:
Goedendag ik heb een paar weken geleden een topic gemaakt over dat ik een hoge ping heb
Ik heb toen een nieuwe modem gehad en alles werkte perfect maar nu heb ik sinds gisteren weer last van ping spikes ik wordt er gek van kan iemand mij aub helpen alvast bedankt


Kun je die ping spikes hier zichtbaar maken?
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie het vooral in teamspeak ik merk het ook in game hier een voorbeeld

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas heb ik hier geen ervaring mee, maar misschien kunnen anderen je weer verder helpen.
DjangoReinhardt
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oke dan wacht ik het af

Uitgelicht topic