Opa Joop

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoeveel gaat er op de schijf van de Mediabox XL?

Hallo allemaal, graag zou ik eens weten hoeveel er op de schijf van de Horizon box je kan opnemen, ik ben een horror freak en CSI,series, neem soms op een avond wel 6 of 7 series op, plus nog eens twee hoofdfilms, maar ik heb nog nooit een melding gehad uw schijf is vol, vast bedankt.
20 Reacties 20
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De hardeschijf is 500 gb. Afh hd opname en duur serie en film, extra tijd voor en na de opgenomen programma mag je gemiddeld zo'n 7 a 10 gb voor een film rekenen. Dit is wel een schatting. Ook is het afhankelijk of je de automatische schijfbeheer hebt aanstaan die er ea voor zorgt dat bij een te volle schijf automatisch het al gekeken gewist wordt.

Ondervind je geen problemen met automatisch schijf beheer prima! Maar het kan ook wel eens problemen geven, en dan adviseer ik je om deze uit te zetten. En even extra info : op de schijf zit altijd een ruimte geresaveerd voor 2 uur inz. Timeshift en live pauzeren. En live terug spoelen. Is de 2 uur vol dan wordt het eerst opgenomen gedeelte weer gewist etc etc.
Opa Joop
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Graag gedaan!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo schreef:

"Afh hd opname en duur serie en film, extra tijd voor en na de opgenomen programma mag je gemiddeld zo'n 7 a 10 gb voor een film rekenen".

Dan mag de opname toch niet al te lang zijn, want een journaaltje in HD snoept al zo'n 4 Gig op.

Je kan met een schijf welke 500Gig is, ongeveer 120 uur opnemen in HD. de , Maar een PVR/ontvanger zal doorgaans ook nog een deel van de schijf reserveren voor andere doeleinden. Vraag is dus een beetje of de Horizon de gehele schijf beschikbaar stelt voor de eigen opnames. Maar je kan dus wel uitgaan van zo'n 120 uur, wellicht iets meer.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-AEven voor de info: de horizon geeft een procentage aan en niet het aantal gebruikte gb's uiteraard wat ik al aangaf in mijn reactie is er ruimte gereserveerd voor de timeshift en etc. Echter de precentage is wel de opname indicatie . Heb je nog niets opgenomen staat er bv 0 % gebruikt.

Zo heb je weer wat bijgeleerd:stuck_out_tongue_winking_eye:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Time shift reservering is me bekend. Maar ik doel op een deel dat gereserveerd is voor foto's, muziek etc. Maar 7Gig voor een film ga je niet redden. Het journaal duurt maar 20-25 minuten en verbruikt al 4Gig. Dus een film van 2-3 uur kan nooit 7Gig gebruiken.

Ga dus maar uit van zo'n 120 uur. Ook al gaat de ruimte voor time shift eraf.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
Time shift reservering is me bekend. Maar ik doel op een deel dat gereserveerd is voor foto's, muziek etc. Maar 7Gig voor een film ga je niet redden. Het journaal duurt maar 20-25 minuten en verbruikt al 4Gig. Dus een film van 2-3 uur kan nooit 7Gig gebruiken.

Ga dus maar uit van zo'n 120 uur. Ook al gaat de ruimte voor time shift eraf.


Ha ik zie het! ik schreef idd film.. Moet serie zijn wat ik bedoelde! Ts had het ook over 6 a 7 series en perabuis film neergeschreven . ( 45 a 50 min per afl.) vandaar mijn 7 a 10 gb schatting!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Kleine toevoeging. Van de 500 GB is er 400 GB beschikbaar voor opnames.:D

Groet,
Sander
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sander.

Dank. Er gaat eigenlijk altijd wel een deelvan de schijf naar andere opties. Dat is bij de Humax niet anders. Bij de 5050 kon/kan je de schijfindeling zelf nog aanpassen. Maar dat kan bij de latere types niet meer. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Dat heb ik dan ook gedaan.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Eerlijk is eerlijk, ik heb het ook niet nagerekend:D Het was alleen bedoeld als toevoeging. Anders kan het ineens tegenvallen hoeveel je kan opnemen.

Goed weekend!

Groet,
Sander
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het ene of andere programma van een uur kan flink verschillen in gebruik van de schijfruimte.
Ik kom gemiddeld op 80 uur opnameruimte.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Het ene of andere programma van een uur kan flink verschillen in gebruik van de schijfruimte.
Ik kom gemiddeld op 80 uur opnameruimte.


Zou in het geval van HD uitzendingen niet mogen uitmaken. Maar ik pak meestal een journaal als test. Dan ben je voor zo'n 20 minuten ong. 4Gig kwijt. Maar als je een programma opneemt dat in SD wordt uitgezonden, dan kan er uiteraard veel meer op de schijf worden gezet. Wil men dus veel opnemen om dat op DVD te zetten (in het geval men een Humax gebruikt met b.v. een DVD recorder, of deze opneemt in het netwerk) dan raad ik vaak aan de SD zenders te pakken. natuurlijk is HD een stuk fraaier, maar de opnames kunnen toch niet in HD op een DVD worden gezet. Het kan desondanks soms wel fraaier zijn als HD zenders naar SD worden geconverteerd door een DVD recorder of de PC. Maar dan moet je wel op tijd de opnames verplaatsen, want hoe groot een schijf ook is, deze is sneller vol als je denkt.

Ik heb 1Tb bruto tot mijn beschikking op de 5400, maar ook dan gaat er natuurlijk ook een deel af voor Time shift, het formatteren naar Ext3, foto's etc.

Maar met een schijf van bruto 500Gb moet er meer op kunnen als 80 uur. Ik ken echter niet de juiste indeling van de schijf op de Horizon.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Leuk reken sommetje voor julie :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik heb een film opname ( 2 uur en 50 min) info schijf : 4%gebruikt. Even van uit gaande dat dit 4% is van 400 gb wat Sander aangaf( wat ik al zei: hd schijf geeft procentage van opname ruimte. Info film HD resolutie. Wie het goed heeft krijgt een ijsje:yum: :blush:

Hoeveel uur ongeveer?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Leuk reken sommetje voor julie :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik heb een film opname ( 2 uur en 50 min) info schijf : 4%gebruikt. Even van uit gaande dat dit 4% is van 400 gb wat Sander ( wat ik al zei: hd schijf geeft procentage van opname ruimte. Info film HD resolutie. Wie het goed heeft krijgt een ijsje:yum: :blush:

Hoeveel uur ongeveer?


Je zoekt dat maar lekker zelf uit :stuck_out_tongue_winking_eye: Voordat dat ijsje hier is is ie toch al gesmolten, en bovendien heb ik zelf wel ijs in huis. Ik ga niet aan het werk voor een gesmolten ijsje van 50 cent ... :smirk: :nerd: :grin:

Maar ach, ik ben de beroerdste niet (anders lag ik wel in mijn nest) 2 uur en 50 minuten zijn dus totaal 170 minuten. Alleen snap ik de vraag niet, want je geeft zelf al aan hoeveel uur het is... Dat ijsje slaat dus nergens op. Maar uitgaande van het feit dat je wel weer een krat bier leeg zal hebben getrokken, zal het wel om het aantal Gigabytes gaan... :thinking: en dat zijn er ongeveer 32.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En nee, ik hoef geen ijsje. Ik doe dit uit pure liefde! :relieved:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A toch krijg je een ijsje
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Allememachies! Dat is wel een heule grote seg! As ik die maar op ken in me eendje! :grin:

En ook al hoefde het nie. Toch bedankd!

(sorrie, er is ietz mis med mijn toedsenbord).

Hik... :nerd:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
robbo Willem-A

66,6 uur, maar misschien is het 3,5% naar boven afgerond tot 4%.
Als je ervan uitgaat dat het 3,5 % is, kom je op 80,6 uur uit.:rofl:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Be rt wrote:
robbo Willem-A

66,6 uur, maar misschien is het 3,5% naar boven afgerond tot 4%.
Als je ervan uitgaat dat het 3,5 % is, kom je op 80,6 uur uit.:rofl:


Be rt nou vooruit ik ben de beroerste niet, jij ook een ijsje

Uitgelicht topic